Uitgerekend in mei 2017

Morning!!

heb  bijna dezelfde symptonen...! Ik en al wel een paar keer overmoeten geven, helaas... en geen last van acne, maar een nieuwe bh gekocht, en na 8-en moet je van mij niet veel meer verwachten!

Volgende week dinsdag eerste echo!

vraagje om hier op het forum te komen, moet je eerst, in de app naar forum, dan "onze; mei 2017" , zoeken, en dan naar de achterste pagina, of is daar een makkelijkere/andere manier voor??

Goedemorgen!

Wij hebben vorige week woensdag de eerste echo gehad en alles leek goed! Het hartje konden we zien kloppen, heel bijzonder. Ze kwam op de data tussen de 7 en 13 mei uit. We hebben 17 oktober de termijnecho om te kunnen zien wanneer ik precies ben uitgerekend. :) Een hele opluchting om een hartje te zien kloppen!

Heb inmiddels ook wel wat kwaaltjes; zo nu en dan overgeven en misselijk. Borsten zijn bij mij ook al een cup gegroeid. Binnenkort maar een nieuwe bh halen haha. En 's avonds voor de tv kan ik mijn ogen echt niet meer ophouden! Dus steeds lekker vroeg op bed..

Spannend de eerste echo.. succes allemaal! :)

Hoi allemaal,

Gefeliciteerd allemaal! en wat een spannende tijd gaan we tegemoet.

Ik zelf vind het erg leuk en soms ook geruststellend om hier door de verhalen heen te bladeren. Ik ben voor het eerst zwanger en uitgerekend als het goed is rond 27 mei. Echter heb ik een genetische afwijking (robertsonian translocatie) wat de kans op een miskraam of een kindje met zoveel afwijkingen en dus niet levensvatbaar is groter. Mijn moeder heeft 4 miskramen gehad dus ik hou overal rekening mee.

Daarom hebben wij het verder ook nog niemand vertelt. We willen eerste de eerste echo afwachten. Echter duurt dat weer naar mijn idee te lang. Vanwege de afwijking moet ik naar de gynaecoloog en die hebben het helaas druk, waardoor ik uiteindelijk volgende week mijn eerste echo heb. ik ben dan ruim 7 weken zwanger.

Ik had het liever deze week al willen hebben omdat wellicht de zwangerschap al niet meer intact is, zonder dat er een bloeding is geweest.

Allemaal onzekerheden. Maar ben toch enigszins opgelucht dat ik niet de enige ben en dat ondanks de afwijking elke mommy to be deze onzekerheden heeft.

Verder voel ik mij buiten gewoon goed. Eigenlijk nergens last van behalve wat last van de korte banden..

x Lou

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap Lou! Ik begrijp je angst, maar misschien is het beter dat je de echo wat later krijgt. Dan heb je misschien meer zekerheid? Succes in ieder geval!

ik vraag me trouwens af wat jullie allemaal eten elke dag? Ik heb bijv honger, maar heb nergens trek in. Mijn honger gaat dan ook meestal gepaard met misselijkheid. Wie heeft goede tips? :)))

Oh wat herken ik veel van jullie symptomen!

-Cupmaat gegroeid

- vlagen van misselijkheid

-snel vol

-toch hele dag bere honger!

-snel moe

en natuurlijk veel plassen!

En de tijd gaat zo langzaam! 18okt pas de eerste echo, dan 8weken en 4 dagen! Zou willen dat ik de tijd vooruit kon spoelen! Ik wil het hartje zo graag zien klopen en van de vk horen dat alles er goed uitziet!

@yasmine Ik eet smorgens vaak kwark met fruit en verder tussendoor crackertjes en smiddags boterhammetjes en ik zorg dat ik altijd iets van een sultana in mijn tas heb als ik ergens ben en me "leeg" of "misselijk" voel want merk dat ik tijdens die misselijkheid toch wel iets moet eten. Lekker een rijstwafel met jam ofzo!

Ik probeer wel gezond te eten want was niet van plan om een enorme tientonner te worden die eet voor 2! Haha

Hoi OUDERS MET JONGE KINDEREN die altijd druk druk druk zijn! Ik ben studente mode en op zoek naar ouders die een paar vraagjes willen beantwoorden voor mijn studie! Stuur me een mailtje via marieroelofs@hotmail.com, kan gewoon online beantwoord worden binnen 10 minuutjes!!! eeuwig dank

Haha, Nansje, ik wil inderdaad ook echt geen tientonner worden! Nog 2 weekjes wachten! Spannend! Voor mij lijkt het ook een eeuwigheid. Ik kan niet meer wachten!

Wat voor mij trouwens helpt tegen misselijkheid is een pepermuntje! :)

Heee Ladies!

Hier tot nu toe nog geen 'klachten' gehad qua misselijkheid o.i.d. Wel slaap ik veel meer en ook als mijn zoontje tussen de middag slaapt, doe ik ook even een tukkie!

Afgelopen weekend kreeg ik me toch ineens zo'n last van mijn buik en dat terwijl ik met vriendinnen een weekendje weg was. Superbalen! En het ging maar niet over, op een gegeven moment zag ik zo wit als een vaatdoek, dat die meiden zeiden: we brengen je even langs de HAP met de wetenschap dat je zwanger bent. Daar dacht de dienstdoende arts aan mogelijk blinde darmontsteking... verder kon hij er ook 'geen pap' van maken en ging het gelukkig al ietsjes beter... uiteindelijk door manlief opgehaald :( Zondag een belabberde dag gehad en sinds zondagavond gaat het steeds een beetje beter. Voor de zekerheid toch maar even de VK gebeld (laat dat net mijn buurvrouw zijn van een paar huizen verderop hihi.) En zij zei: het klinkt als een 'buikvirus', maar kom gerust even langs voor een echo. Dan kunnen we in ieder geval even kijken of dat goed zit. (Elk 'nadeel heb z'n voordeel' zeggen we maar dan, hè? ;)

Want mijn eerste echo is met 10 weken gepland (ik geloof dat dat een van de weinige praktijken is die dat zo 'laat doet'. Alleen bij 'bijzonderheden' worden ze eerder ingepland.) eind oktober pas.

Dus vanmorgen mochten voor een echo komen! Mijn berekening klopte: 7 weken en rond 22 mei uitgerekend. De echte termijnecho + berekening doen ze met 10 weken. Maar het belangrijkste en het fijnste was dat we bij onze spruit van 8mm een kloppend hartje gezien hebben!!! Superblij mee! 124 slagen per minuut. Dus dat was een heel mooi bericht!

Ik voel me verder ook weer prima, dus onze dag kon niet meer stuk! :D

Terug
Bovenaan