Uitgerekend in mei 2017

Hi Linda,

Ook ik heb Anneke een e-mail verstuurd! Populaire groep zijn jullie ;). Ik zou het ook leuk vinden om uiteindelijk met leden af te spreken (indien mogelijk natuurlijk).

Ik heb gisteren ook voor het eerst mijn echo gehad! In het begin kon ze de baby niet zo snel vinden, dus mijn man en ik schrokken even. Toen ze hem/haar toch had gevonden waren we allebei zo opgelucht en blij. Echt een bijzonder moment. De baby bewoog echt met z'n handjes en voetjes en z'n hart klopte mega hard haha. Kortom geweldig! Ik ben nu precies 9 weken en 1 dag. Op 31 oktober heb ik de 12-weken echo.

Ik heb wel een vraagje aan jullie: wie van jullie gaat wel voor de combitest? En zou je ook overwegen om de nipt test te laten doen (beide testen worden niet vergoed). Waarom wel of waarom niet? Wij hebben gekozen om sowieso de combitest te doen. Met de NIPT test twijfelen we nog. Het kost nogal wat, maar dan ben je wel 99% zeker dat je baby gezond is (of niet).

Gelukkig wordt de nipt vanaf volgend jaar april voor een groot deel vergoed.

Gisteren onze eerste echo gehad, het heeft me helaas niet de rust gegeven die ik zo graag had gehad.. De verloskundige zag wel een vruchtzakje wat mooi centraal in m'n baarmoeder ligt, maar ze kon niet niet of er wel wat in zat. Ook was het vruchtzakje wat kleiner als dat het had moeten zijn met 7 weken en 3 dagen. Dat hoeft niet perse iets te zeggen, want misschien is de innestelling wat later geweest. Moet nu donderdag weer terug voor een inwendige echo. Echo van gisteren was uitwendig.

Hebben meer meiden dit meegemaakt?

Liefs

Hey frum, wat vervelend! Ik heb morgen eerste echo en ben dan ook 7 weken en 3 dagen wsl. Ben ook zo bang dat het mis is dus dit baart me wel weer een beetje zorgen jouw verhaal. Ik wens je veel succes! Hopelijk  wordt je donderdag  meer gerustgesteld en zit alles goed!

Vandaag tweede echo gehad! Het was al echt een mensje en heerlijk druk met zijn/haar armpjes en beentjes. Ooo, het was zo leuk! Ik ga alleen toch weer terug naar de april groep.. ben weer verder dan gedacht. 25 april uitgerekend

Hey Frum,

Raar dat je naar huis bent gestuurd om van de week terug te komen voor een inwendige echo? Bij mij konden ze de baby ook niet meteen vinden en toen ze die vonden, was het niet heel duidelijk. Daarna pakte ze meteen de dat andere apparaat om alles inwendig te bekijken. Het zal vast goed komen! Heel veel succes!

@Linda: leuk! Ik wacht het af :))))

Hoi DeesjeP,

Sorry als ik je ongerust hebt gemaakt, dat was natuurlijk niet mijn bedoeling! Ik hoop dat je morgen een mooie echo  hebt :)

l-b & Yasminemei,

De praktijk waar ik was, had op dat moment de juiste apparatuur niet om een inwendige echo te doen. Waarom dat zo was, heb ik eigenlijk niet gevraagd, m'n hoofd zat al heel ergens anders. Maar goed, ik heb wel een beetje goede hoop :) De verloskundige zag wel wat knipperen tijdens de echo, maar omdat het zo onduidelijk was kon ze niet garanderen dat het het hartje was. Maar er was wel een grote kans van! We gaan het zien donderdag, thanks voor jullie berichtjes!

Liefs

Dag meiden,
Het was voor mij een heftig en emotioneel weekend. Heb ff niks van me laten horen..

Begon natuurlijk afgelopen woensdag met lichtroze vegen bij het afvegen.. Dit werd eigenlijk alleen maar erger. Wel telkens alleen bij het afvegen na het plassen, maar wel veel bloed daarbij. Of eigenlijk beter te omschrijven als slijm met een rode kleur.. Uiteraard verloskundige gebeld en die stelde me gerust. Moest wel ff urine inleveren, want zij dacht aan een blaasontsteking. Dat bleek het niet te zijn. Vrijdag, zaterdag en zondag werd kwam er ook buikpijn bij. Zaterdagavond werd de pijn zo erg dat ik mijn verloskundige heb opgebeld of er niet een echo gemaakt kon worden, om uit te sluiten dat het een BBZ was. Kon om 21.00 terecht voor een echo, waarop wel een vruchtzak en iets wat op een vruchtje leek te zien was. Alleen vertelde ze er meteen bij dat het vruchtje niet overeen kwam met de 8 weken die we berekend hadden aan de hand van laatste menstruatie. De verloskundige van het ziekenhuis vertelde met dat het waarschijnlijk een miskraam was of een zwangerschap die minder ver was, dus latere bevruchting.. Nou, daar gingen we dan, met de gedachte dat het er een grote kans is dat het mis is met onze eerste baby.. Veel verdriet, ben direct naar mijn ouders gegaan en heb flink gehuild..

De maandag hierop ( minder bloed, minder pijn) haddden we sowieso intake afspraak bij mijn verloskundige + 'eerste' echo. Op deze echo was het vruchtje iets duidelijker te zien, maar nog steeds te klein voor 8 weken. Het vruchtje had een afmeting die paste bij een zwangerschap van ong 5 weken. De echoscopiste vertelde me dat als ze mijn verhaal eromheen niet had gehoord, dat ze bij de echo gewoon een te vroege zwangerschap zag. Maarja, m'n verhaal veranderd dat natuurlijk.. We hebben dus met onze verloskundige afgesproken om volgende week donderdag nog een echo te maken en dan te kijken of het vruchtje is gegroeid en er hartactie is en dat ik dus gewoon minder lang zwanger ben. De andere mogelijkheid is dat we zien dat ons kindje is gestopt met groeien bij 5 weken.

Dus wij gingen hierna met nog wel wat hoop naar huis. Verlies ik die middag een soort vliesje in het toilet. Ik weer gebeld en die avond nog op echo kunnen komen om te kijken of het vruchtje er nog zat. Exact hetzelfde beeld op de echo als die ochtend.. Dus ik dacht misschien aan een vanishing twin.. Iemand daar ervaring mee?

Zo onzeker en gefrustreerd.. Ik wil gewoon dat het goed zit. En als ik nou eens stopte met bloeden, kon ik daar weer in gaan geloven. Ik heb zoveel verschillende verhalen gelezen op internet. Vrouwen die bij lichtroze bloedvegen toch een miskraam hebben gehad & ook vrouwen bij wie het bloed langs hun dijen liep, die toch een gezond groeiende baby in hun buik hadden...

Sorry voor mijn jankverhaal meiden!! Ik hoop dat het met jullie veel beter gaat!!

Terug
Bovenaan