Uitgerekend in mei 2017

Hallo dames

na wekenlang alleen maar het forum te hebben gelezen en niet heb geschreven pff deze app doet het slecht op mijn telefoon )hier weer een bericht

wat fijn dat het met iedereen goed gaat ik ben nu 14 weken en na 14 weken lang geen enkel pijntje of kwaaltje nu alleen maar onzekerheid in me hoofd. Ik heb de combinatietest niet gedaan en daar nu vreselijke spijt van ohohoh wat een spijt zeg de hele dag heb ik angstgevoelens, is het wel gezond? Heeft het geen enge erfelijke ziektes. En dan kijk ik naar mijn echo foto naar de nekplooi en die is toch wel groot vergeleken met andere echo fotos pff word gek van mezelf maar heb een 4d echo over 2 weken met geslacht en daar hoop ik toch echt 10 vingers en 10 teentjes en een mooi gezond kindje op te zien zodat ik niet zoveel loop te stressen de hele dag. Maar genoeg gezeurt en gezeikt

wie heeft er al een begin aan de babyuitzet gemaakt? Ik ga na de pretecho even een rondje door prenatal/ primark( rompers! Hoor dat ze erg goed zijn) en de babydump er ook nog maar bij BABYDOZEN ophalen hahaha heb ik zoveel zin in

liefssssss xxx

Ook ik laat na weken te hebben meegelezen,  maar wat van mij horen.

Hierbij 14 weken zwanger en tot nu toe mag ik niet klagen met kwaaltjes. Wel flink afgevallen door het hebben van weinig eetlust.  En met de dag nu  steeds minder moe.  Pff maar week 7 tm 10 was de vermoeidheid drama.  Kon uren slapen.

Ben 5 mei uitgerekend. Termijnecho er nu 3 weken op zitten.  Gelukkig over 2 weken ons wondertje weer bewonderen bij de verloskundige.

Ik heb 1 dec weer een afspraak bij de vk helaas geen echo die moet met 20 weken zo weinig echos krijg je word er gek van

ik ben 8 mei uitgerekend wou dat de bevalling vandaag al was haha kan niet wachten

Hoi meiden! Even een blij berichtje van mij.

ik had vanmiddag mijn intake bij de verloskundige, alles goed doorgesproken en gewogen, bloeddruk en alles.

Toen zei ze ineens, jeetje er zit wel lang tussen je vorige echo(18 okt) en je volgende echo(14 nov) dat is ook niet leuk! Dus ze zei zullen we kijken of we het hartje kunnen horen? Met de doptone lukte het volgens haar niet goed genoeg, dus ze zei "kom we gaan even snel de echokamer in! Even snel naar binnen kijken!!"

Dus mijn man en ik kregen een echo cadeau! We hebben het hartje goed kunnen horen en ook de kleine weer kunnen zien!

Nu aanstaande maandag de termijn echo, lekker weer kijken

Hallo allemaal,

Gisterenmiddag heb ik de combinatie echo gehad en woensdag krijg ik de uitslag. Maar degene die de echo maakte heeft al wel gezegd dat alles er heel netjes uitzag en ze noemde de baby beauty dus ik denk dat het wel goed zit, maar je weet maar nooit. De nekplooi was 1,5 en mocht maximaal 3,5 zijn. Het duurde wel heel lang tot ze de nekplooi kon meten want de baby sliep en moest draaien, dus ik moest van alles doen om de baby wakker te krijgen dat was wel grappig. Eerst moest ik uitplassen, toen heen en weer lopen en door me knieën zakken, toen weer liggen, op me buik duwen en met me billen op en neer bewegen. Uiteindelijk werd hij/zij een heel klein beetje wakker want de benen en armen begonnen heel langzaam te bewegen en draaide hij/zij maar alsnog de verkeerde kant op.. Uiteindelijk heeft ze gelukkig de nekplooi wel kunnen meten, omdat ze speciaal voor de nekplooi een inwendige echo moest gaan maken.
De baby was gisteren 6,7cm en 6mm dus dat was ook netjes.

Aanstaande maandag net als Nansje89 ook een gewone echo.
Als het goed is, is het beebje dan weer 5mm gegroeid want ik had op internet gelezen dat het kindje 1mm per dag groeit.

Mijn vermoeidheid lijkt helemaal verdwenen te zijn, me honger lijkt nu sinds een paar dagen geleden wel weer zijn toegenomen. Gisterenavond zat ik tukkies, paprika chips, witte chocolade en snoepjes te eten ik had ineens zo'n trek. Hebben jullie dat ook dat je in één keer ineens een soort van hongeraanval krijgt?
Tosti's vind ik nu ineens ook heel lekker. Ik heb de afgelopen hele week elke middag 1 of 2 tosti's gegeten en tot nu toe verveeld het nog helemaal niet. Morgen weer een tosti, heerlijk! Het liefst 2, maar ik ben bang dat ik dan straks na de bevalling heel dik blijk te zijn geworden van al die tosti's en de rest van het eten wat ik nu meer eet dan gewoonlijk.
Trouwens ik had gisteren in een lunchroom een bagette met filet american gegeten, is dat heel schadelijk als je zwanger bent denken jullie? Ik denk zelf eigenlijk helemaal van niet, want als ik of de baby er ziek van wordt dan ga je toch gewoon naar het ziekenhuis en zeggen dat je dit en dat heb gegeten en dan kunnen ze je daar toch gewoon iets voor geven zodat het snel weer over gaat?
4 december ga ik ook wokken voor een verjaardag, maar de medium biefstuk, gerookte zalm etc. ga ik zeer waarschijnlijk niet laten liggen. Houden jullie je aan de adviezen wat je eigenlijk niet zou mogen eten als je zwanger bent?

<p style="text-align: left;">Gellukkig dat alles goed is met je babytje met eten ben ik echt heeeeeeeel slecht. Ik eet niet gezond ik eet teveel vet zout (patat) zaanse mayo maar geen filet american en dingen die je echt niet mag behalve gerookte zalm 1 x gegeten had er zo trek in maar het ligt eraan als je al eens toxoplasma heb gehad of niet als je het gehad heb dan maakt het niet uit zo niet moet je wel uitkijken mst rauw vlees en al die dingen maar over het algemeen is de kans niet heel groot</p>

Hey kelly,

ik zou toch oppassen met de voedings adviezen, die zijn er niet voor niets! Het zal heus niet gelijk slecht zijn als je een keer iets van de "foute" lijst eet, maar als je het bewust wel blijft doen moet je toch mee oppassen. Vooral bij grote wok restaurants waar je de hygiene niet zelf in handen hebt!
<p style="text-align: left;">Maar, het is jouw zwangerschap dus je moet doen waar jij je goed bij voelt!</p>
<p style="text-align: left;"></p>

V8893 ik heb geen flauw idee wat toxoplasma is dus waarschijnlijk heb ik dat nog nooit gehad, maar waterpokken heb ik ook nog nooit gehad terwijl ik vroeger toen ik een jaar of 7 was, in de badkamer stond bij 4 kindertjes (allemaal broertjes en zusjes) die hadden alle 4 tegelijk waterpokken en alle 4 samen tegelijk in hetzelfde ligbad zaten te zitten. Dat zag er heel grappig uit en ik had toen ook helemaal geen idee wat dat moest zijn al die rode kleine bloederige stipjes over heel hun lichaam. Laat ik maar hopen dat ik niet alsnog waterpokken ga krijgen zodra ons kindje het krijgt, dat zou wat zijn zeg! Dan durf en ga ik echt niet meer naar buiten hoor...

Nansje89 het is inderdaad wel een groot wok restaurant maar ik heb inderdaad geen idee of ze daar regelmatig hun handen wassen en of het vlees er wel vers is en zo, maar ik ga er eigenlijk wel vanuit want volgens mij is het wel een goed wok restaurant en staat het daar wel bekend om. Wok planet the bridge heet het en het staat in Papendrecht. Kennen jullie dat?

Heeft iedereen hier al verteld dat jullie zwanger zijn?
Ik ben nu 12w en 5 dagen en wij hebben het alleen nog onze ouders verteld. Mijn opa en oma gaan wij het vertellen als ze op mijn vriend zijn verjaardag komen, hij is 16 november jarig maar waarschijnlijk viert hij het in het weekend en vertellen we het dan alleen verder nog maar mijn opa en oma op hele belangrijke voorwaarde dat ze het niet verklappen aan nog iemand anders. De rest en op facebook etc. gaan wij het pas bekend maken als we de 20 weken echo hebben gehad en dat is op 3 januari.

Hebben jullie al een vermoeden naar het geslacht? Ik denk dat het een meisje wordt en mijn vriend denkt een jongen. (hij hoopt een jongen)
Mijn moeder en de moeder van mijn vriend denken een meisje en de vader van mijn vriend denkt een jongen.

Terug
Bovenaan