Uitgerekend in mei 2017

Ik denk een jongen en hoop het ook heel erg mijn minst favoriete kleur is rose haha dus als ik hoor een meisje moet ik even flink omschakelen mijn vriend denkt een meisje en verder weet nog niemand dat ik zwanger ben vertellen we pas met 16 weken ongeveer

xx

Wij hebben het al aan redelijk wat mensen verteld. Na de eerste echo gelijk aan onze ouders, oma's, broers en beste vrienden. Afgelopen week heb ik het tegen mijn baas verteld zodat ik het maandag na de echo gewoon lekker van de daken kan schreeuwen zonder dat ik mensen gepasseerd heb! Vind het zo moeilijk worden dit mooie "geheim" voor me te houden! En vanaf maandag kan ik er dan lekker overal uitgebreid over praten!

Verder heb ik nog geen idee wat het wordt, de meeste die het nu weten denken een meisje, mijn man vind een meisje ook ergggg leuk, maar ik zelf heb geen voorkeur en ook nog echt geen vermoeden!

10 december gaan we een geslachtsbepalende echo doen bij babyview in zoetermeer dan ben ik 16 weken, dus nog iets om naar uit te kijken!!

Hoi dames,

Bij ons weet nu intussen iedereen t grote nieuws.

5 december krijgen wij onze geslachtsecho! Mijn vriend en ik denken beiden een jongen .. maar de gedachtes hierover in de familie zijn flink verdeeld dus we zien t wel!

Ik zit wel met een aantal dingen. Eergister alles laten opmeten bij de verloskundige. Mijn bloeddruk is 125/50, schrok ik wel van, maar het verklaart mn klachten!! Ik ben 2 kg afgevallen dus ik krijg groei echos .. hier was ik ook niet zo blij mee maar had t wel verwacht.

Mijn eetlust is echt nog steeds ruk! Ik heb werkelijk nergens zin in, vooral qua avondeten. Herkennen jullie dit en zo ja, hoe gaan jullie hiermee om? Ik heb dit al vanaf week 7 en begin t aardig zat te worden .. ik hoop zo dat dit minder wordt (ben nu bijna 13 weken). Ik houd normaal erg van eten dus ik herken mezelf niet. Het is echt frustrerend als je alles met lange tanden zit te eten. Eet ik weer teveel dan komt t er weer uit. Om elk uur iets te eten is voor mij geen doen, zeker met werken niet. En dan krijg ik nog veel te weinig binnen als dit elke keer 1 biscuitje is ...

Ik hoor van jullie, liefs!

Hallo Daphne,
Jou onderdruk is inderdaad wel laag, maar ik heb op internet gelezen dat je beter een te lage bloeddruk kan hebben dan een te hoge. Jou bovendruk van 125 is wel heel normaal.
Mijn bloeddruk is zonder bloeddruk verlagende tabletjes vaak 140-150 over 90-95 (vooral s avonds) en dat is te hoog, daarom heb ik daar ook tabletten voor gekregen omdat een te hoge bloeddruk niet goed is voor de baby. Een lage bloeddruk is niet schadelijk voor de baby, dus je kan beter een te lage bloeddruk hebben. Ook zit je met een te hoge bloeddruk dagelijks aan een medicijn vast. Dat vind ik zelf ook een groot nadeel, want je moet er iedere ochtend en avond weer opnieuw aan denken om ze in te nemen.

Heb je al geprobeerd om het avondeten samen met lekker veel appelmoes te eten? Dan proeft je de smaak van de groente, aardappels etc. bijna niet meer.

Bedoelen jullie met de geslachtsbepalende echo de 20 weken echo?

Hoi Kelly,

Wat betreft de bloeddruk: ja, beter te laag dan te hoog :) maar met werk wordt ik redelijk beperkt .. ik ben verpleegkundige dus lichamelijk vrij zwaar werk .. en dit trek ik nu niet zo goed meer. Snel duizelig bij tillen en bukken en snel buiten adem.

Nee heb nog geen appelmoes geprobeerd! Is t proberen waard, bedankt voor de tip.

Geslachtsbepalende echo is niet de 20weken echo. De 20 weken echo gaan ze een gehele medische checkup doen bij de baby .. kijken of alle organen goed zijn enz. Controleren of handen en voeten elk  5 vingers/tenen hebben. Dat soort dingen. Zo kan je je bv alvast voorbereiden als t kindje een hazenlip of hartafwijking heeft waar misschien makkelijk wat aan te doen is.

Geslachtsbepalende echo kan vanaf 15 weken, moet je zelf aangeven dat je dat wil, is wel voor eigen kosten (35€)

Liefs

Hallo dames,

Nadat ik al een tijdje dit forum volg zal ik ook eens een bericht plaatsen!

Ik ben momenteel 12 weken en 1 dag zwanger van ons 1e kindje.

Ik ben 27 mei uitgerekend. Heb zelf totaal geen voorkeur wat het wordt, alhoewel mijn vriend heel erg graag een jongen wilt haha. Verder denken heeeeeel veel mensen dat het een meisje wordt. Ik heb 12 december de geslacht bepaling echo bij Babyview in Zoetermeer.

Het lijkt me leuk om ook bij de Facebook groep te komen. Hoe kan ik mij hierbij aanmelden?

Liefs!

<p style="text-align: left;">Hoi mer!</p>
<p style="text-align: left;">Welkom! Spannend allemaal he! Ik ben vandaag 12+3, maar hoor vanavond of die berekening juist is, want heb vanavond mijn termijn echo! Heel veel zin in, en na vorige week toen we het hartje hoorde en even snel een echo kregen ook al behoorlijk gerustgesteld dus heb er echt heel veel zin in! Ik heb 10dec de geslachtsecho in zoetermeer! Ben zo benieuwd!</p>
<p style="text-align: left;">Ik heb wel een vraag aan iedereen, ik ben een beetje aan het orienteren op een goede zorgverzekering die ook een poliklinische bevalling vergoed en ook de eigen bijdrage voor kraamhulp etc. Wat is jullie ervaring hiermee?</p>

Ik stap in december over naar zekur zorgverzekering 113 euro en alles wordt vergoedt voor je bevalling enzo in 2017 gaat die wel wat omhoog als het goed is maar dat is de beste die ik kon vinden voor mezelf

Terug
Bovenaan