Uitgerekend in mei 2017

Hoi allemaal

Gefeliciteerd! Ook mijn reis naar het moederschap is begonnen. Ik verwacht rond 25 mei onze eerste uk.  Doordat ik diabetes type 1 heb sta ik onder controle van de internist en de gynaecoloog. Ik heb inmiddels al 4 echo's gehad. Wel fijn om zo vaak echo's te hebben al kost alles wel de nodige tijd. Ik vind het heel bijzonder om te mogen mee maken dat ik een kindje mag voelen groeien.

Hoi Nansje!

Zeker heel spannend! Maar zo gewenst! Ik ben vandaag 12+2 (had zelf berekend dat ik 29 mei uitgerekend zou zijn, maar de verloskundige heeft dit vastgesteld op 27 mei met de termijnecho). 12-12 heb ik de geslacht bepaling echo in Zoetermeer. Dan ben ik 16+2. Ben zo benieuwd! Dan kan het shoppen pas echt beginnen!

Ik ben ook aan het kijken om over te stappen. Heb nu nog een "jongeren pakket" aanvullend verzekerd bij CZ. Dit kan tot 30 jaar. In principe ben ik hier altijd tevreden mee geweest, maar qua zwangerschap vergoeden ze bijna niets. Ik heb nu zelf mijn oog laten vallen op Menzis. Andere tips zijn heel erg welkom! Dan kan ik vergelijken!

p.s. Weet iemand hoe de Facebook groep heet voor uitgerekend in mei 2017? Ik meld me graag aan hiervoor.

Liefs!

P.s. Heel veel succes vanavond tijdens de termijnecho, Nansje!

Laat je ons weten hoe het ging, en of je berekening juist was?

Goedenavond,

Ik zit dit jaar bij zilveren kruis en ik heb daarvoor altijd bij menzis gezeten. Ik zit zelf te denken om weer terug te gaan naar menzis. Dit is niet om een bepaalde reden maar ik heb het gevoel dat menzis meer klanten heeft en dat alle klanten tevreden over hun zijn. Ook dat menzis aardigere medewerkers heeft, professioneler zijn en ze zijn denk ik ook 1 van de bekendste.

Vandaag heb ik een echo gehad, even een snelle paar seconden echo alleen om even te kijken of het hartje nog klopte en de volgende is op 15 december. Ik was wel heel moe en uitgeput dit weekend dus ik was meteen bang dat het niet goed zou zijn, maar gelukkig klopte het hartje. Dat ik me moe en energieloos voel kan komen door het hb die gezakt is naar 5.1, volgens mij is dat bloedarmoede. Nu heb ik een recept gehad om ijzer binnen te krijgen in een bruistablet vorm, heel vies lijkt me dat dus ik weet niet of ik dat ga volhouden om iedere ochtend te drinken.

Een assistent bij de gynaecoloog zei de vorige keer tegen mij dat ik nu al kraamzorg en een verloskundige moet aanvragen. Moet dat echt zo vroeg? Ik krijg namelijk een vroeggeboorte in het ziekenhuis en de baby gaan ze zelf eerder laten komen op het moment dat mijn donornier functie te veel achteruit gaat, dus moet ik dan ook een kraamhulp en verloskundige aanvragen denken jullie? Want ons kindje komt sowieso in een couveuse te liggen en misschien dat de baby daar ook best lang in moet blijven liggen totdat het op een normaal lengte en gewicht is. Ik had mijn verhaal niet aan de assistent die de intake deed uitgelegd want ik zat daar al zo lang, ze was zo sloom aan het typen en de dingen zo sloom aan het invullen. Ik was het helemaal zat in dat kleine kamertje met die langzame vrouw, dus ik wilde daar onderhand zo snel mogelijk weg.

Goedrmorgen!

De termijnecho was super! Het kindje was heel druk lekker salto's aan het maken en maakte het de verloskundige heel lastig om te meten haha! Kreeg uiteindelijk uitwendig en inwendig de echo, maar het is gelukt! Mijn eigen berekening klopt, ik ben nu 12+4, 26 mei uitgerekend.

omdat ze zo moeite moest doen om de baby er goed op te krijgen, heeft ze veel kunnen zien, ze zei zelf al: het lijkt wel een soort 20 weken echo, maar alles zag er top uit! Het hartje klopte goed, het bewoog goed, het groeit goed, ze liet het maagje zien en het blaasje (dus die verbinding zit ook goed) en de 2 hersenhelftjes, en de beentjes en armpjes, dus was echt weer heel bijzonder!! Ben nu al verliefd! Haha

10 december kijken wat het wordt, hoop dat het dan wel iets meer meewerkt, het is een klein eigenwijsje nu al!

Groetjes

Hi Kelly,

Ik zou het wel aanvragen! Je weet het nooit. Snap dat je twijfelt, maar ik zou het wel doen.

@Nansje: Fijn dat het goed is gegaan! Je bent 1 dag voor mij uit gerekend haha! Heb je al een voorgevoel wat het wordt? Heb je veel last van kwaaltjes?

Groetjes!

Hoi mer! Ja ik zag het, grappig hoor!

Zie dat je ook naar babyview gaat in zoetermeer, wij gaan zaterdag de 10e, zo spannend.

de 20 weken echo krijgen we wel in het ziekenhuis want mijn man is geboren met 3 (!) nieren haha, geen last van verder maar ze gaan toch even extra kijken of de kleine dit toevallig ook heeft. Dus volgende week een intake bij het erasmus mc, en dan denk ik een afspraak inplannen ergens begin januari voor de 20 weken echo.

Ik heb totaal geen voorgevoel, maar iedereen om me heen zegt een meisje, echt iedereen. Dus ben heel benieuwd!  Heb jij al een vermoeden?

Kwaaltjes heb ik gelukkig niet echt last van gehad, ik had een aantal weken wat last van obstiptie maar dat is gelukkig voorbij, en de vermoeidheid verdwijnt ook steeds meer! En jij??

Hoi Nansje,

Ja, ook Babyview Zoetermeer haha! Ben zo benieuwd!
<p style="text-align: left;">3 nieren! Wauw, dat is bijzonder! Wel fijn dat ze daar bij jullie kleintje extra op controleren.</p>
Ik heb een voorgevoel dat het een meisje wordt, waarom? Geen idee! Dat gevoel had ik gelijk. Heb zelf totaal geen voorkeur, zolang het maar gezond is! Veel mensen om mij heen denken ook een meisje.

Tot nu toe op hele erge moeheid na nog geen klachten gehad! Gelukkig niet misselijk enzo! (Afkloppen haha). De vermoeidheid wordt idd minder!

Groetjes

Terug
Bovenaan