Hoi allemaal,
Bij mij begint mijn buik wel echt te groeien in een rond bolletje. Ik kijk daar alleen smorgens nadat ik me helemaal heb leeg geplast naar, omdat ik denk dan is alles helemaal verteerd en kan je het zien zoals ik denk dat het dan in een soort van origineel van die dag is.
Ik voel mijn baarmoeder vooral een soort van strak worden als ik moet plassen. De baby zelf nog geen enkele keer gevoelt. Daarop kan ik echt niet wachten, alleen de bevestiging al dat het nog leeft.
De volgende echo is op 8 december, hopen dat de baby voor die tijd al schopjes heeft gegeven, anders is het nog zo lang afwachten of alles nog goed is..
Andere mensen kunnen het gelukkig nog niet zien, want wij willen het tot minimaal 3 januari, dat is de dag van de 20 weken echo geheim houden.
Alleen mijn moeder en mijn vriend zijn vader wisten het al wel meteen, een tijdje daarna ook zijn moeder en sinds gisteren weten mijn opa en oma het ook. Verder vertellen we het nog aan niemand.
Het geslacht mag waarschijnlijk iedereen weten, daar heb ik het eigenlijk nog niet over gehad met mijn vriend, maar ik weet wel zeker dat hij het meteen na de echo gaat appen naar zijn vader en moeder. Misschien weten we het 8 december al, daar ga ik wel vanuit en anders wordt het 3 januari.
Ik moet wel zeggen dat ik de afgelopen 2 weken alleen maar pizza's, patat, mac, kant en klare maaltijden en nog meer andere ongezonde dingen heb gegeten en iedere dag wel minimaal 1 liter cola, soms zelfs 2 liter. Gisteren had ik daar ineens spijt van. Ik vroeg aan mijn moeder of je daar een miskraam van kan krijgen of een ongezonde baby maar zij denkt van niet. Zij denkt dat de baby de melk neemt die ik drink. Melk daar drink ik wel 1 of 2 glazen per dag van maar meer als een gevoel van compensatie. In verhouding is dat natuurlijk helemaal niet zo..
Sinds gisteren hebben we eindelijk een gasfornuis want wij wonen hier pas sinds 1 november en we hadden al die tijd nog geen gasfornuis gehaald vandaar al dat ongezonde eten. Alleen minder cola drinken wordt nog wel een dingetje.. Ipv cola neem ik dan fanta of fanta cassis maar eigenlijk zit er in fanta en fanta cassis nog meer suiker dan in cola heb ik op het etiket gelezen.
Sinds vorige week heb ik een bruis tablet die ik mag innemen om het ijzer in mijn bloed aan te vullen omdat mijn hb 5.1 is geworden en ik daar op sommige dagen last van heb. Straks ga ik die voor het eerst laten bruisen en op drinken, volgens mij is dat echt niet lekker. Het tabletje heel inslikken kan volgens een assistent van de apotheek niet omdat het tabletje dan in mijn maag gaat bruisen en het dan weer omhoog komt en ik last krijg van mijn maag of/en darmen.