Uitgerekend in mei 2017

Spannend al die 20 weken echo's! Wij waren het er ook gelijk over eens dat we het geslacht willen weten, maar weten nog niet of we het dan ook bekend gaan maken. Al wordt het heel moeilijk om geheim te houden. Haha. Wij hebben de echo op 29 december.  30 december gaan we dan lekker een dagje babyshoppen! En 31 december zit ik precies op de helft van de zwangerschap. Een mooie bijzondere overgang naar het nieuwe jaar dus!

Succes vandaag mer en v8893! Ben heel erg benieuwd! Wij zijn inmiddels heel snel gewend aan het feit dat we een zoontje krijgen. We worden ook overladen met cadeautjes nu! En het shoppen is begonnen! Wat een feest hihi!

Maar ik ben alsnog wel een beetje "angstig" voor de 20 weken echo, die hebben we 6 januari, wie weet wat ze daar nog zouden kunnen zien..

knap zeg marianne dat jullie het niet willen weten! Ik heb die gedachte ook gehad, heel kort haha, maar dat was over toen ik de eerste echo had met 8weken! Toen zag ik dat wezentje en toen begon de nieuwsgierigheid!

Wel fijn dat het met iedereen zo goed gaat verder!!

Weten jullie toevallig waar je zo'n baby uitzetlijst kunt vinden?
Ik wil de spullen halen wat je echt nodig hebt en op dit moment nog niks overbodigs, eerst al het belangrijke voor als hier kraamhulp komt kijken of je alles hebt voordat de baby geboren wordt.

Ik heb het gevraagd aan mijn gynaecoloog maar hij heeft zo'n lijst niet en het secretariaat in het ziekenhuis heeft het ook niet..
Toen heb ik een verloskundige hier in de buurt gebeld en die zegt dat ik het op internet kan vinden.
Ik zoeken op internet, staat niet op elke site precies dezelfde spullen en hoeveelheid.
Wat is de recente lijst voor 2017?
Ik hoop dat iemand het weet...
Op een site las ik bijvoorbeeld dat je een haarborsteltje nodig hebt, dan denk ik van heb je dat echt op dit moment al nodig en controleert de kraamhulp ook echt of je dat al hebt voordat de baby überhaupt geboren is? En waarschijnlijk heeft hij dan nog niet eens haar zodra hij er is.
Dat kun je dan toch altijd nog halen zodra de baby haargroei krijgt.. Ik kreeg zelf pas haar toen ik 1 was.

Ik ben ook heel benieuwd of de 2 mensen die vandaag een echo hebben een meisje krijgen!

Zo leuk om allemaal te lezen!

er staat een lijst op de site van de consumentenbond. Bij babywinkels hebben ze ook altijd lijsten, maar hier staat meer op dan dat je echt nodig hebt (heb er jaren gewerkt :p)

maar sommige dingen zijn ook logisch: ik ken een lijst daar staat dat het handig is om 5 omslagdoeken in huis te hebben en op de ander staan er 10.... xD

Volgens mij zijn alle lijsten die je op internet kunt vinden weer anders. De artikelen zijn vaak wel hetzelfde, alleen de aantallen kunnen enorm verschillen. Ik heb een informatieboekje gehad van mijn kraamzorg instelling en daarin staat een lijstje met wat zij vinden dat ik in huis moet hebben. Aangezien zij de partij zijn die het uiteindelijk zullen controleren, richt ik me gewoon op hun lijst. Misschien is het dus handig om contact op te nemen met je kraamzorg bureau en de vraag daar neer te leggen?

Mer en V8893, ben heel benieuwd hoe het is met jullie? Bij mer natuurlijk hoe de pretecho was, en bij V8893 hoe de 20weken echo was!

Groetjes

@Nansje - wat leuk allemaal cadeautjes nu! Allemaal blauw hihi? Wel leuk dat je nu kleuren kan shoppen!

De 20 weken echo is inderdaad ook erg spannend! Afwachten of alles goed is.. ben al weken aan het aftellen tot de 20 weken echo en nu is het eindelijk bijna zover! Maar ben stiekem wel beetje zenuwachtig hihi :)

@Inge dus nog eventjes geduld en dan weten jullie het geslacht ook! Meteen de dag daarna maar even shoppen, leuk! Kun je dan zo naar uitkijken!

Wij zijn vorige week zaterdag dagje naar Groningen geweest, en zulk leuk spul allemaal! Ik liep als een gek in die winkel rond, ''ooh dat is ook leuk'' en ''ach wat schattig''! Mijn vriend werd op laatst wel beetje gek van mij hihi :). Maar de babykamer is uitgezocht en wordt in februari geleverd!

Ben benieuwd hoe het vandaag bij jullie is gegaan Mer en V8893!

Is het anders ook leuk dat we zelf een facebookpagina gaan oprichten? Zit nu even op de laptop dit te typen, want op de telefoon kreeg ik allemaal van die gekke tekens er tussen als ik het bericht had geplaatst. Bij mij werkt de app niet geweldig op de telefoon, of ben ik de enige die hier last van heeft?

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Hi marianne! </span>

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Jaaa vooral blauwe cadeautjes en kleertjes! En zijn eerste feyenoord tenue haha! Echt heel schattig. </span>

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">De app is inderdaad niet zo geweldig, maar ik doe het er maar mee want ik heb geen facebook meer sinds een jaartje.</span>

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">spannend hoor jij bijna je echo! En leuk een kamertje uitgezocht! Wij zijn ook aan het orienteren en brainstormen wat we willen gaan doen. </span>

En kelly, vraag een lijstje aan je kraamverzorging, zij komen het tenslotte controleren bij je!

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Fijne avond nog allemaal!</span>

Terug
Bovenaan