Uitgerekend in mei 2017

Hoi amanda! Gefeliciteerd! Ook een jongen, leuk zeg!

En fijn dat je je zo goed voelt, ik heb gelukkig ook geen last van kwaaltjes en voel me ook goed fit nog, maar was ook voor de zwangerschap heel sportief. Ben nu lekker een weekend centerparcs geweest, veel gewandeld en gezwommen, heerlijk!

Leuk dat je je kleintje ook al voelt, mijn placenta ligt achter dus voelde hem al best snel en het wordt steeds meer en harder haha!

Wat heerlijk dat je kamertje al klaar is! Zou willen dat het bij mij zo was!! Maar ik hoop binnen nu en 2 weken zo goed als klaar te zijn, want krijg kriebels haha!

Verder heb ik niet veel aan moeten passen in mijn leven, ja het hele intensieve sporten doe ik niet meer, maar qua werk gelukkig niks. Ik moet soms wennen aan mijn lichaam maar in positieve zin. Ik vind zwangere vrouwen altijd mooi en nu wordt ik zelf steeds meer "zwanger" dus vind het echt mooi, uberhaupt wat een vrouwenlichaam allemaal doet en aanpast tijdens de zwangerschap en bevalling enz! Ik was vroeger best mollig, toen veel gaan sporten en was sinds tijden tevreden met mijn lijf en had ergens de angst om echt een kamerolifant te worden ivm aanleg maar tot nu toe zijn alleen mijn buik en borsten gegroeid (thank god) en de rest is wat minder strak dan voorheen maar dat komt omdat ik niet meer zoveel en zo intensief sport dus dat is logisch!

Maar ik geniet tot nu toe van elke fase!!

Groetjes

leuk om ook van jullie te horen

Jedy Kassie, het lijkt me inderdaad vervelend dat je dan ineens heel ander werk moet gaan doen.

Ik heb wel heel veel moeten veranderen. het was geen geplande zwangerschap en was er dus ook helemaal niet mee bezig. het is wel zeer gewenst! ik werkte elk weekend in de kroeg. dat had ik al stopgezet voordat ik wist dat ik zwanger was omdat na 6 jaar bijna elke weekend werken het wel eens genoeg is geweest. Daarnaast ging ik zelf toch wel heel graag op stap met een borreltje. Ik moet zeggen dat ik de borrel niet mis maar het uitgaan, wat tevens mijn sociale leven was, wel.

Mijn 'gewone baan' kan ik wel blijven doen. Maar ik heb ook een klein bedrijfje. ik geef danslessen, personal training en bootcamp. De danslessen geef ik nu nog wel en personal training ook. Dit zet ik door tot en met februari. Maar ik ben lang niet zo fit en strak meer. ga er vanuit dat het na de bevalling wel weer snel op te pakken is als alles 'normaal' verloopt. Mijn lichaam moet ik dus ook wel heel erg aan wennen. Mannen zeggen zelfs, ik kan wel zien dat je zwanger bent, aan je hoofd. hahahaha die is een stuk boller geworden.

Maar overall ben ik wel hartstikke blij en gelukkig. het werd ook wel eens tijd om iets rustiger aan te doen en minder fanatiek. dit is een hele goeie reden!

Hoe reageren jullie mannen op je veranderende lichaam?

En doen jullie ook een cursus ofzo ter voorbereiding op de bevalling?

Gefeliciteerd Amanda!

Hier ook weinig aan hoeven passen in mijn leven. Het enige wat ik echt heel erg mis is melk. Van jongs af aan dronk ik altijd melk bij de boer vandaan. Dus de onbewerkte romige variant. Aangezien ik die sinds de zwangerschap niet meer mag hebben is het wel even wennen. Melk uit de supermarkt lust ik namelijk niet. Verder sport ik op dit moment bijna helemaal niet meer. Maar dat komt niet specifiek door de zwangerschap maar door de "blessures" die ik heb. Nu 1x per week wel zwangerschapsgym dus aangepast sporten. Merk dat me dat wel goed doet.

Ik moet wel heel erg wennen aan mijn veranderende lichaam. Vroeger heb ik fanatiek gesport (hadden zelfs een sixpack). Sinds ik daarmee moest stoppen is mijn lichaam al heel erg veranderd. Daar had ik toen veel moeite mee om te accepteren, terwijl ik eigenlijk gewoon een normaal meisjes figuur begon te krijgen. Nu met het extra gewicht en de dikke buik is dat opnieuw weer wennen. Alleen zit er nu iets positiefs achter de verandering (de kleine uk) ipv het gedwongen stoppen met sporten. Dus dat maakt veel goed.

dat kan ik me voorstellen inge. ik weet een beetje hoe je je voelt. en straks kunnen we het sporten waarschijnlijk wel weer oppakken als de kleine, de blessure en de tijd het toelaat. :)

Ik moet zeggen dat ik niet heel erg moet wennen aan mijn lichaam, mijn vriend vond het maar lang duren voor hij er buik zag! Nu kust hij eerst me buik daarna mij. Ik vind dat super schattig. Hij moest wel wennen aan mijn kwaaltjes

Ik doe ook niet mee aan cursussen, geen idee waar ik de tijd vandaan moet halen.

Hoe reageren jullie mannen ?

Pff, ik wist dat die kleine hard kon schoppen, maar zo hard...Ik heb nu gewoon gele plekken op mijn buik. Is helemaal beurs geworden!

Hebben jullie ook zo'n last van dat geschop of is onze kleine gewoon echt een druktemaker? Ik zit nu op 22w+4d.

@ jedy: ik moest aan het begin wel wennen toen het gewoon leek alsof ik wat dikker werd haha, maar nu vind ik het echt superleuk! Is wel wennen dat je bepaalde dingen langzaam niet meer zo makkelijk doet of anders moet doen. En moet wel wennen dat iedereen zo behulpzaam is zo van "oh je ben zwanger laat mij dat maar doen" ik ben normaal heel zelfstandig en nu gaan mensen dingen uit mn handen nemen.

Mijn man vind mijn veranderende lichaam ook prachtig, wat jij ook zegt, buik krijgt eerst aandacht en daarna ik haha! Hij is ook zo blij dat hij de kleine goed voelt, hij wil heel de dag t liefst contact maken!

@inge, nou ik voel mn kleintje wel goed, maar nog niet zo erg dat ik blauwe plekken heb! Als ik dat zo hoor is dat ook vast niet altijd even lekker om te voelen!

Maar liever wel gevoel dan geen gevoel toch?

Hoe staat het met jullie kamertjes? Mijne is afgelopen maandag gestuct, en hoop volgende week te verven/behangen.

Afgelopen maandag had ik controle bij de VK, alles was goed, bloeddruk, mijn gewicht, en toen kreeg ik ook een verrassingsecho, de kleine weer lekker kunnen zien!

Ik heb zometeen een afspraak bij de hogeschool rotterdam, gratis echo van een uurtje, is voor leerling echoscopisten dat ze "oefenen" op jouw buik. Nou oefen maar raak! Ik ga wel liggen en kijken naar ons knulletje!!

Waar bewaren jullie trouwens de echo fotos? Ik heb gehoord dat die op een gegeven moment vervagen, omdat het ander papier is?

Haha wauw Inge, wat een druktemakertje!! Ik voel het zo nu en dan wel schopjes geven, maar zie mijn buik nog niet bewegen en hou. er zeker geen gele plekken van over haha. Ik zit nu op 24+2 weken, rustig babietje denk ik haha...

Terug
Bovenaan