Uitgerekend in mei 2017

Haha ja ik ben wel een geluksvogel met al die echo's! maar zie het telkens voorbij komen met oproepjes voor "proefpersonen" dus superleuk!
en zelfs nu vind ik nog dat ik hem weinig zie haha, aansteller he!

Maar dat herken ik wel hoor Quirine! maak me druk om de domste dingen, en dan krijg ik soms ineens een paniek aanval dat ik denk "ik moet nog zooooveel doen" maar dan zit ik weer voor de 100e x een lijstje te maken en kom ik erachter dat het allemaal wel meevalt! haha
Zal er wel bijhoren toch?

Ik voel me erg langzaam als ik hoor dat jullie je kamertje al klaar hebben of bijna!!  Ons kamertje wordt pas eind feb geleverd.  Op tijd zat dacht ik. Maar als ik dit zo lees wil ik ook alles al zo goed als af hebben.

Ik heb de kinderwagen al wel in huis. Staat in de woonkamer zodat ik er af en toe mee kan rijden.

Ik vind de tijd ook beren snel gaan en maak me soms zorgen of we het allemaal wel gaan redden!

en ja ik ben super vergeetachtig!!

Wij hebben wel een aerosleep matras.
Verder nog een molton, een waterdichte beschermer over het matras heen en nog iets wat we 'volgens mij' over het matras heen moeten leggen dus dat heb ik zo gedaan zoals ik denk dat het zou moeten haha, verder nog 2 dezelfde dekbedden, geen hele dikke maar ook geen hele dunne en 3 dekbedovertrekken 2 dezelfde en 1 andere (er zitten ook kussenslopen bij zag ik) en een stuk of 4-5 onderlakens.

Ik had zaterdagavond ineens een bloeding van ongeveer een maandverband vol bloed, en daarbij harde buiken dus ik ben naar het zkhs gegaan en ben daar 2 nachten gebleven.
De baby was een paar uur ervoor ook al heel onrustig en ik ook, en toen kwam die bloeding en harde buiken ineens dus misschien voelde wij het beide van te voren al aan denk ik.
Ze hebben met een ctg baby hart filmpje ook mijn harde buiken gemeten en die waren er toch wel heel veel en regelmatig dus toen hebben ze me gisterenmiddag een weeënremmer tabletje gegeven.
Gisteren had ik heel even een 3D echo gehad dus ik heb een fotootje mee gehad van de linker zijkant van zijn gezichtje dat was wel super leuk.
Hij heeft een klein neusje, een klein mondje, een klein oogje (bijna helemaal dicht zat z'n oogje op een spleet na), een half dubbel geklapte oor (z'n oorlel zat nog naar boven geklapt/gevouwen), een in verhouding wel groot hoofd en in zijn gezicht een bol wangetje. Hij woog gisteren 832 gram en ik zag op de echo 25w+4d staan dus volgens de echo loopt hij zelfs 3 dagen voor. Mijn nierfunctie en hb waren gelukkig ook niet achteruit gegaan, zelfs ietsjes verbeterd. hb (rode bloedcellen) van 5.1 naar 5.4 en kreatinine (nierfunctie) van 138 naar 128. Wel antibiotica tabletten gehad want ze hadden een blaasontsteking gezien in mijn urine. Waarschijnlijk heeft die blaasontsteking+bloeding+lage placenta+harde buiten allemaal iets met elkaar te maken dat ze een soort van op elkaar reageren denkt de arts.

Ik ben benieuwd of jullie voorgevoel klopt dat jullie baby's ook eerder geboren gaan worden!

Dat is schrikken Kelly! Hopelijk blijft de kleine nog netjes een tijdje zitten!

Wat betreft de opmaak van het bedje zijn wij nu een beetje aan het oriënteren. Ik heb al wel gelezen dat wij vanwege het aerosleep matras bepaalde dingen niet op het bedje mogen leggen, omdat dan de werking van het matras wegvalt. We hebben al wel 3 van die speciale hoeslakentjes met gaatjes die over het matrasje heen mogen.

Ik las op Internet dat een dekbedje niet mag? Wij zitten nu te denken aan een duodeken met een dekbedovertrek. Ook omdat de kleine in mei wordt geboren. Dan kunnen we de ene deken in het ledikantje leggen en de ander gebruiken in de reiswieg. Scheelt weer een dubbele aankoop.

Jeej Kelly! Dat is heftig!!! Wat zal je geschrokken zijn! Ons mei baby's moeten toch nog echt even blijven waar ze zitten!

idd dekbed pas na 2 jaar, omdat de longen nog niet sterk genoeg zijn om onder een dekbed door te ademen. Met Aerosleep heb je idd speciale hoeslakens nodig anders neemt het de juist doorluchtende functie wel, maar zal de kraamzorg allemaal vertellen ;) don't worry :p

ik heb nu echt wel steeds meer zin om d'r even vast te houden :)

Wat heftig Kelly! Dat is erg schrikken!! Ik hoop dat de baby nog veilig even binnen blijft zitten.

Inge wij hebben inderdaad ook een duodeken aangeschaft.

Voelen jullie de baby elke dag heel duidelijk van buiten? Ik heb nu al paar dagen dat ik van buiten eigenlijk niets voel. Van binnen heb ik het idee wel dat ik wat schopjes voel haha.

En heb soms dat heel mijn onderbuik zich soort van aanspant/aantrekt.. voelt echt raar. Zijn dat harde buiken? Geen idee hoe dat precies moet voelen :p

Vandaag weer controle gehad bij de VK. Alles was in orde. Mooi volgens het gemiddelde qua groei en hartslag. Mijn bloeddruk is ook weer een stuk beter. Zit nu ook weer in de normale cijfers ipv veel te laag. Merk ook wel dat ik veel minder duizelig ben de laatste tijd. De kleine ligt al met het hoofdje naar beneden, dus nu hopen dat dat zo blijft de komende weken.

Was wel grappig met hartje luisteren. VK: "Ow ik hoor het al, het is weer speelkwartier. Wat een druktemakertje!". Waarop ik zei: "Speelkwartier? Dit noem ik rustpauze! Vergeleken met normaal beweegt de kleine nu bijna helemaal niet!". Ik voelde echt bijna helemaal geen beweging in me buik op dat moment. Daar schrok de VK wel van dat dit voor mij voelde als "bijna geen beweging", omdat zij de kleine al super druk vond. Qua beweeglijkheid ligt de kleine dus gigantisch ver voor op de ontwikkeling.

Dus om antwoord te geven op jouw vraag Marianne: ik voel de kleine bijna de hele dag door. Je kan mijn buik ook heel erg zien bewegen. Zo'n golfbeweging van de ene naar de andere kant. Zodra er maar iets druk op me buik komt (al leg ik me hand op me buik) begint de kleine direct te schoppen.

Pas geleden heb ik ook een dag of 3 last gehad van harde buiken. Rare gewaarwording. Je kon me buik ook met geen mogelijkheid indrukken, zo hard was hij. Voelde als een soort van kramp, maar toch ook weer niet. Beetje lastig te omschrijven. Bij mij heeft het geholpen om vaak te gaan douchen. Warme douche over me buik laten stromen en ook veel masseren met buikbalsem!

Wat mooi dat alles goed was bij de verloskundige! Fijn dat je wat minder duizelig nu bent. Ik moet straks weer voor controle.

Oh jeetje dan is jullie kleintje echt druk dus haha! Maar lijkt me wel een fijn gevoel om haar zo vaak te kunnen voelen. Maakt mij soms zo onzeker als ik het een tijdje niet voel.

Maar vanochtend in bed heb ik de baby eindelijk weer van buiten gevoeld! Was toch al zeker 5 dagen geleden. Voel het toch echt meer van binnen, misschien komt het wel omdat mijn placenta voor ligt of zo.

Ja het voelt echt raar! Zal idd wel harde buiken zijn inderdaad.. Tis net of wordt mijn broek in een keer helemaal strakgetrokken tegen mijn buik. Lijkt idd wel een soort van kramp. Haha ja lastig te omschrijven.

Ben ook begonnen met was draaien trouwens hihi.. ik kon écht niet meer wachten! Vanmiddag maar even strijken. :) Mijn schoonzus zei al.. de eerste keer strijk je alles nog keurig, maar straks als de baby er is, geloof je al dat gestrijk wel haha

Terug
Bovenaan