Hier vrijdagochtend super vroeg smorgens in het ziekenhuis beland vanwege helderrood bloedverlies dat bleef aanhouden. Ik had het thuis van 2 tot 4 uur snachts aangekeken. Het bleef maar doorgaan, dus toch maar het ziekenhuis gebeld en ik moest meteen langskomen en blijven. Gisterenavond laat een grote stolsel van 40 milliliter verloren. Wat was ik op dat moment super opgelucht dat ik al in het ziekenhuis was! Schrok me helemaal wezenloos toen ik het eruit voelde glibberen en het een seconde daarna in me ondergoed terecht kwam. Uiteindelijk bleek het een stolsel van 40 milliliter te zijn, dat klinkt misschien als weinig maar het was best wel een grote bloedstolsel van ongeveer de grote van een tafeltennis balletje. Gelukkig was het niks ergs en kwam het gewoon door me placenta dat al bijna een hele dag aan het bloeden was geweest, die stolsel zich ergens heeft opgehoopt en toen ik even op me hurken ging zitten en daarna weer opstaan floepte die stolsel er ineens uit.
Nadat die stolsel mijn lichaam heeft verlaten is het bloeden ook ineens geheel opgehouden. En de baby heeft gek genoeg helemaal nergens last van gehad!
Verder heb ik 2 keer een prik gehad om de longen van de baby sterker te maken en iets van magnesium door het infuus gekregen om de hersenen van de baby sterker te maken. Dit uit voorzorg voor als de baby een keer met spoed gehaald moet worden omdat ik te veel bloed ben verloren. Volgens mij bedoelde de dokter, hoe groter de baby en hoe verder de zwangerschap, des te meer bloed je kan gaan verliezen. En aangezien ik dit keer al meer bloed was verloren dan dat van 2 weken geleden, nemen ze nu alvast goede voorzorgsmaatregelen dus dat is wel super fijn.
De baby was gisteren 921 gram.. 2 weken geleden was hij 832 gram dus dat is niet zo heel veel aangekomen, maar ja beter iets dan niets en ze groeien ook niet iedere week even hard, dus ik denk dat het niet zo erg is en als hij nou echt te klein zou zijn dan had ik het denk ik wel meteen te horen gekregen.
Bij jullie gaat het zo te horen best heel goed! Ben benieuwd wanneer jullie baby's geboren gaan worden
Ik heb nu officieel nog precies 13 weken te gaan.. Maar als de baby nu nog 8 weken en 2 dagen blijft zitten dan ben ik echt héél erg tevreden. 17-04-2017 vind ik gewoon leuk klinken en eruit zien
En anders mag het ook wel 17-03-2017 worden. Dat klinkt in mijn situatie ook wel wat reëler denk ik, aangezien mijn placenta nu al nogal wat ellende heeft veroorzaakt en vandaag pas op de 27 weken precies zit.. Wat duren die officiële 40 weken zwangerschap lang zeg!