Uitgerekend in mei 2017

We hebben een Bugaboo Buffalo Classic grey gekozen :) zo blij mee!

Ja klopt die antistoffen zouden nu nog geen kwaad kunnen maar wel bij een evt 2de kindje.

ik had idd ook 7 maanden in gedachten. Wat er in: veel te grote oma onderbroeken, losse shirts, eerst pakjes in maat 50 en 56. Toilet artiekelen, opladers mobiel en camera, maxi-cosi, dikke wollen sokken/ pantoffels

verder nog tips?

Hi meiden!

klinkt leuk de muurstickers!!

ja best grappig alleen hoop niet dat stuit zijn voorkeurshouding gaat worden haha!

En gave wagen quirine! Kan ook niet wachten om onze wagen te gaan gebruiken!

Ik heb ook nog geen vluchttas staan, maar wel al paar x gezocht wat er "echt" in moet maar inderdaad er staat zoveel! Ben ook nog niet over uit wat de kleine aan moet als eerste pakje haha!

Heb sinds deze week dat ik ook ineens veel nadenk over thuis bevallen, ik wil graag (proberen) te bevallen zonder pijnbestrijding dus misschien niet eens naar ziekenhuis toe, alleen mijn man is nog niet echt fan daarvan..

Tijd gaat snel he! Weken vliegen voorbij. Krijg ook echt al de neiging om wasjes te gaan draaien maar wacht er toch nog even mee anders heb ik straks echt een "alles is klaar en nu nog eeuwig wachten" gevoel hahaha!

Ben wel lekker nog aan het rommelen in het kamertje, kastje ordenen om te kijken waar ik alles ongeveer wil hebben en heb leuke maat verdelers gemaakt om de kleertjes van elkaar te scheiden. Zo blijf ik rustig bezig in de weekenden!

Hier kun je het lijstje van mijn kraamzorg downloaden als pdfje: https://www.kraamzorgyunio.nl/vraag-antwoord/bevalling/checklist-ziekenhuistas

Ik ga die lijst gewoon aanhouden, dan moet het goed zijn!

Wauw Quirine mooie kinderwagen hoor! Wij hebben ook een Bugaboo, maar dan de Cameleon.

Nansje lijkt mij wel heel mooi om thuis te bevallen, woon je wat dichtbij het ziekenhuis? Wij wonen er niet dichtbij, dus voor ons wordt het wel poliklinische bevalling.. Ben je er al over uit gekomen met je man wat jullie gaan doen?

Heb net de proefdrukken van de geboortekaartjes binnen.. zo leuk! Wordt nu allemaal wel heel echt hihi.. Jullie al kaartjes uitgezocht?

Ik heb net controle gehad bij de verloskundige. Voel de kleine nu sinds een week heel goed bewegen en schoppen en wat blijkt: ligt nu met het hoofdje naar beneden! Niet meer in stuit dus.. vandaar dat ik de baby nu zo goed voel. :) Hopen dat het zo mooi blijft liggen haha!

Glucose en HB waren beide ook goed, dus weer helemaal goedgekeurd gelukkig.

Verder alles goed met jullie? Houden jullie het nog wat vol op het werk?

Goedenavond allemaal,

Ik heb al jullie verhalen nu net ook even zitten bij lezen. Zo te horen gaat het eigenlijk bij iedereen wel heel goed, jullie zijn vooral bezig met de spulletjes, dat is wel grappig om te lezen want ik zit elke dag alleen maar te denken van haal de baby er alsjeblieft gewoon uit, ik ben het zat en wil naar huis.

Ik moet hier tot einde zwangerschap blijven en het gaat zeer waarschijnlijk als ik het überhaupt wel ga halen week 32 worden.
Daar streven de artsen wel naar want dan is de baby sterk genoeg om geboren te mogen worden. Ik krijg een algehele keizersnede vanwege mijn laagliggende placenta die zeer waarschijnlijk hevig zal gaan bloeden tijdens de keizersnede en vanwege mijn donornier die aan de voorkant van mijn buik, rechts onderin bij mijn lies zit, dus ik krijg een keizersnede die verticaal gaat worden tot net onder mijn navel. Normaal gesproken doen ze horizontale keizersnedes maar bij mij zijn ze bang dat ze me donornier gaan raken.
Verder zit ik al voor de 5e keer achter elkaar aan een weeënremmer, iedere keer na 48u stoppen ze die weeënremmer maar elke keer vlak nadat het gestopt is beginnen de harde buiken eigenlijk vrijwel direct alweer en een paar uurtjes later begin ik dan alweer te bloeden. Eergisteren weer 600-700 ml bloed verloren in nog geen uur tijd, dus nu gaan ze die weeënremmer hele tijd door blijven geven in de hoop dat het op een gegeven moment nog wel zijn werk doet. De artsen denken dat het medicijn na 48u niet meer goed werkt. Vanavond rond 23u zijn de 48 uren weer opnieuw voorbij, dus we gaan zien of de artsen gelijk hebben. Volgens hun moet dat medicijn eerst uit je lichaam zijn verdwenen voordat ze nieuwe kunnen geven zodat het dan wel weer gewoon goed werkt. We bekijken het van week tot week zei een arts vandaag. Verder heb ik in 11 dagen tijd al 7 zakjes bloedtransfusies gehad vanwege al die hevige bloedingen en eergisteren was het zelfs zo veel achter elkaar gaan bloeden dat me bloeddruk 80/32 was geworden door het vele bloed dat ik in 1 klap verloren was en me hartslag was ipv 70-80 ook gedaald naar 60 dus ik dacht echt even dat ik half aan het overlijden was.
Gek genoeg heeft de baby nog steeds helemaal nergens last van gehad!
Verder hebben wij gekeken op een speciale baby afdeling voor baby's die voor de 32 weken geboren zijn. Echt super kleine baby's lagen daar, zo knap van de artsen dat ze al die super kleintjes überhaupt in leven kunnen houden buiten de baarmoeder. ''Hoera 1 kilo'' stond er bij 1 zo'n couveuse van een meisje. En nog een ander babytje, een jongetje, was nog veel kleiner en had zo'n super klein huil geluidje met hele zachte arm en been beweginkjes. Dus toen ik dat allemaal had gezien wist ik meteen dat ons kindje nu al super goede overlevingskansen heeft.

Ik denk dat ik de baby ook heel vaak voel hikken, me vriend denkt ook dat dat de hik is want hij kan ook voelen wat ik bedoel.

Jeeetje kelly wat heftig om te lezen! Wist niet dat je nog in het ziekenhuis lag. Zeker niet leuk om dan je zwangerschap zo door te brengen!

Ondanks dat je het zat ben hoop ik dat jullie kleintje zo lang mogelijk blijft zitten, elke week die hij in je buik zit is beter voor de baby!

Hoeveel weekjes moet je nog tot de 32 weken? Als ik het goed zeg ongeveer 3,5 toch? Wens je heel veel sterkte!

Ja klopt Nansje vandaag ben ik 28w+4d en elke week is voor de baby inderdaad weer meegenomen, het is voor mijzelf helemaal niet leuk, want ik mag de afdeling niet eens af omdat ze bang zijn dat ik opnieuw hevig zal gaan bloeden, dus voel me nogal opgesloten. Zelfs in een rolstoel naar beneden samen met mijn moeder, opa en oma mag niet.
Vorig weekend kon ik dan gelukkig ff 10 minuten naar beneden om even naar ons 2 hondjes te mogen, want een verpleegster had toevallig wel heel even wat tijd vrij gemaakt om mee te gaan.. Dus ik kan eigenlijk alleen maar de afdeling af als er een verpleegster toevallig even tijd vrij kan maken, maar om dat nou ieder weekend opnieuw te moeten vragen heb ik ook geen zin in en voel me dan sowieso ook opgehaast omdat er iemand op me zit te wachten die graag snel weer terug naar boven naar de afdeling wil, dus even de tijd nemen om de hondjes te knuffelen zit er voor mijn gevoel dan ook niet echt in.

Jeej Kelly wat heftig! Nog even volhouden!!!

wij hebben net de pret echo gehad, zo leuk. Ogen open en dicht, gapen en een berg haar! Nu 1080 gram en leuke foto's mee.

geboorte kaartjes hebben we wel uitgezocht maar nog geen naam... dat begint nu wel al een beetje te stressen.

vanavond gaan we maar het ziekenhuis voor een rondleiding over hoe het daar gaat en hoe de kamers eruit zien, ben erg benieuwd!

Terug
Bovenaan