Uitgerekend in mei 2017

Lijkt me echt heel naar om zo door te moeten brengen kelly, maar fijn dat je toch eventjes je hondjes heb kunnen knuffelen.

Ik duim voor je dat het snel wat beter gaat en dat jullie kleintje nog even veilig blijft zitten!!

Oh leuk quirine! Grappig he die pretecho, ik was ook gelijk verliefd!

Haha heb je wel al namen waartussen je twijfelt of weet je het helemaal nog niet?

Leuk zeg die rondleiding vanavond al, wij gaan in april naar 2 ziekenhuizen. Ben heel erg benieuwd ook

Pff Kelly wat heftig! Met 32 weken al.. onvoorstelbaar.. ik hoop dat de kleine in ieder geval nog blijft zitten tot die 32 weken! Niks aan dat je in het ziekenhuis moet blijven, maar dan zijn jullie wel in goede handen! Veel sterkte in ieder geval toegewenst!

Namen waren wij al erg snel over uit (en toch twijfel ik soms nog haha). Maar laten het toch maar bij deze namen, daar komen we toch steeds op terug.

Wij gaan niet vernoemen, jullie?

Goedemorgen!

Wij gaan ook niet vernoemen marianne! Het is wel een dingetje in de familie van mijn man maar vind het zo'n onzin, de halve familie heeft daar dezelfde naam, en wil dat ons mannetje een eigen unieke naam krijgt haha! Dus wij waren er eigenlijk snel over uit ook!

Verder gaat het heel goed, op werk ook goed vol te houden maar dat komt ook omdat ik kan staan en lopen wanneer ik wil. Ik slaap wel een stuk minder goed want de kleine is zo druk snachts, die heeft elke nacht een feestje in mijn buik haha.

Verder zijn mijn man en ik nog niet uit over de bevalling thuis of ziekenhuis. Ik woon dicht bij 3 ziekenhuizen allen max een kwartiertje rijden dus daar maak ik me druk over, hou altijd in mn achterhoofd dat ziekenhuis toch misschien nodig is want je weet het maar nooit. Konden we maar in de toekomst kijken hahaha!

Wij hebben ook een paar proefkaartjes binnen gekregen maar nog geen definitieve keuze gemaakt!

wel leuk dat je de kleine ineens zoveel voelt marianne! Ik heb eigenlijk geen idee hoe ons mannetje ligt, ik denk nog heel verschillend elke dag want voel hem overal! En ben er ook zelf nog niet echt goed in om te voelen want nou welke kant is!

Gister heb ik, samen met een andere zwangere collega, een babyshower gekregen van de andere collegas. Superleuke verrassing! Dan komt het echt ineens allemaal dichtbij als de periode van de babyshowers is aangebroken haha!

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Haha nee dat is idd niet leuk, als de halve familie hetzelfde heet. Mooi een eigen naam! :)</span>

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Oh jeetje dan is de kleine 's nachts lekker druk dus! Wordt je echt wakker van het schoppen? Ik slaap als een roosje! 's Nachts wel twee a drie keer plaspauze, maar daarna slaap ik gelijk weer. Wordt niet wakker van het schoppen, maar zo druk is deze eigenlijk ook niet haha.</span>

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik voel zelf ook niet hoe de kleine ligt hoor. De verloskundige zette snel de echo even op de onderkant van mijn baarmoeder en toen lag de baby daar dus met het hoofdje naar beneden. Maar dat voel ik zelf niet, dus ben benieuwd of het bij de volgende controle nog zo ligt of niet.</span>

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Wat leuk, een babyshower van de collega's!! :) Leuke dingetjes gekregen?</span>

Ik heb net mijn derde les zwangerschapsyoga er op zitten. Ben niet zo van de zweverige dingen er om heen (meditatie etc), maar de oefeningen zijn wel fijn om te doen. :)

<p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0.0001pt;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Hoi hoi!</span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0.0001pt;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Jaa hij is zeker druk snachts. Ik word er soms echt wakker van, maar vaak is het na mijn plaspauze dat hij denkt “heeee mama is wakker feestje!” en dan blijft hij een lange tijd lekker bewegen en draaien en schoppen haha. </span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0.0001pt;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ga dinsdag vragen aan de VK hoe ik kan “leren” om te voelen hoe hij ligt haha, lijkt me leuk om te weten. </span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0.0001pt;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Jaa ben best verwend, grote luiertaart en kleertjes en een leuke bon om mezelf te verwennen met een zwangerschapsmassage. </span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0.0001pt;"></p>
<p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0.0001pt;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Klinkt leuk de yoga. Ik ben normaal ook niet zweverig maar heb er ook al veel goede dingen over gehoord, vooral de ademhalings oefeningen en het “rustig” maken van jezelf schijn je veel aan te hebben tijdens de bevalling.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0.0001pt;"></p>
<p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0.0001pt;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Hoe gaat het verder met iedereen?</span></p>

Hier gaat het goed. Gisteren weer controle gehad. Alles volgens het boekje, alleen weer de bevestiging gehad dat de kleine qua beweging en kracht ver voor loopt op wat normaal is. Ik heb ook "royaal vruchtwater" waardoor de kleine extra bewegingsruimte heeft. Gelukkig geen verdenking op zwangerschapssuiker, dus ik hoef geen extra controles. Maar wel vervelend soms dat die kleine zo druk is. Heb al gekneusde ribben gehad en dan is het al helemaal niet fijn dat de kleine constant blijft schoppen! Maar verder was alles wel goed. Ijzerwaarde was prima en de kleine ligt inmiddels al 6 weken met het hoofdje naar beneden. Hopen dat dat zo blijft! Zelf kan ik ook niet voelen hoe de kleine ligt. Dus dat ligt echt niet aan jullie! Haha.

Ik volg zelf zwangerschapsgym ipv yoga. Ben ook totaal niet van het zweverige en bij de gym krijg ik ook ontspanningsoefeningen enzo. Morgenavond hebben we een partnerles en moeten de mannen mee. Ben benieuwd hoe zij het gaan ervaren. Gaan het dan hebben over de bevalling en de pershouding en het puffen. De mannen hoeven zelf niet mee te doen, maar leren wel hoe ze de vrouwen het beste kunnen ondersteunen. Ook leren ze welke massage technieken ze toe kunnen passen om de weeën zo draagzaam mogelijk te maken. Wel erg interessant dus!

Verder ben ik nu langzaam aan het aftellen tot me verlof. Nog maar 4,5 weken en dan zit het erop voor mij. Kijk er wel echt naar uit, ondanks dat ik het verder nog prima vol kan houden.

Nansje wat heerlijk een zwangerschapsmassage! Dat lijkt mij ook wel wat haha.

Fijn Inge dat alles zo goed gaat! Snap wel dat je zo iets hebt van dat het schoppen wel iets minder mag. Lijkt mij pijnlijk gekneusde ribben!

Ik voel de kleine de laatste dagen niet zo veel meer. Al helemaal niet schoppen, het is alleen wat bewegen. Ik wou juist wel dat hij/zij wat meer gaat schoppen. Word er soms een beetje onzeker van dat ik het zo weinig voel, maar misschien is de kleine nu ook wel weer in stuit gedraaid of zo. Maar gelukkig vandaag nog wel wat bewegingen gevoeld.

Inge ik ken het gevoel! Ben nu ook echt aan het aftellen.. Nog 4 weken, 6 april is mijn laatste werkdag. Moest eigenlijk 10 april ook nog, maar die heb ik vrij gevraagd. Gaat het verlof mooi voor het weekend in. :)

Ook ik houd het op het werk tot nu toe goed vol, maar kijk echt uit naar mijn verlof. Het volhouden tot 36 weken gaat geloof ik wel lukken.

Kelly hoe gaat het met jou in het ziekenhuis? Zo spannend allemaal..

Hoi Marianne,
Met mij gaat alles goed. Ik heb al ongeveer 2 weken geen bloedverlies meer gehad en afgelopen woensdagmiddag is de weeënremmer van het infuus afgehaald en tot nu toe nog geen enkel druppeltje bloed verloren.
Verder had ik 2 dagen voordat de weeënremmer werd gestopt last van harde buiken en die worden nu iedere dag ook een stuk minder.
Waarschijnlijk kwamen die harde buiken door een blaasontsteking want heb afgelopen donderdag in zo'n potje geplast en de waarde daarvan was 50 terwijl de waarde van 5 weken daarvoor ergens tussen de 5 en de 10 was dus die arts zei 5-10 is een hele kleine blaasontsteking en 50 een hele grote. Het gekke is dat ik helemaal geen pijn had bij het plassen, ook geen branderig gevoel helemaal niks. De arts toch maar wel direct antibiotica gegeven in de hoop dat me harde buiken dan zouden afnemen en dat is inderdaad gebeurt. En toen moest ik nog een plasje inleveren om het op kweek te laten zetten om te kijken om welke bacterie het gaat, zodat ze weet welke antibiotica ik moet krijgen. Maar daar is nog geen uitslag van binnen. Inmiddels zijn bijna al me harde buiken verdwenen. Af en toe nog wel een paar, maar dat is meer als ik ga lopen, over me buik wrijf of als de elastische banden en 2 koude harde ronde dingen van het ctg hartfilmpje op en rondom me buik vast zitten. Ik denk dat ze toevallig meteen de juiste antibiotica voor de goede bacterie heeft gegeven.

Terug
Bovenaan