Uitgerekend in mei 2017

Hahaha... dat zegt ook weer niets dus. :p Moet ik toch echt nog maar even geduld hebben, wordt echt wel spannend nu!

Dan maar mooi naar het ziekenhuis Nansje als je man thuis niet ziet zitten. Blijft hij misschien ook rustiger met de bevalling hihi. Haha mooi geregeld Quirine, heb je meteen oppas voor de honden. Wij gaan inderdaad ook naar het ziekenhuis.

Zal vandaag eens een begin maken met de vluchtkoffer in te pakken..

Mijn buik is ook naar voren en wordt ook een jongen. Aan de achterkant zie je niet dat ik zwanger ben. Ik heb helemaal geen last van urineverlies en krijg alleen last van de botten van me heupen of bij me liezen of iets dergelijks, in ieder geval in dat gebied, als ik te lang stil heb gestaan.

De keizersnede wordt bij mij als alles goed blijft gaan en de bloedingen blijven de rest van de zwangerschap weg (wat er nu wel op lijkt aangezien ik al ruim 3 weken niet meer heb gebloed) in week 37 gepland. Dus dat zou uitkomen in de week van 1 t/m 5 mei, heb ik zelf zitten tellen op de kalender haha.
En als het geen spoed keizersnede gaat worden willen ze gaan overleggen of ik geen ruggenprik mag gaan krijgen, want dan kunnen mijn vriend en ik de baby zelf zien en horen geboren worden. Wat ik natuurlijk wel heel graag zou willen. Want met een algehele narcose moet mijn vriend in een kamertje vlakbij waar de narcose gaat plaatsvinden wachten tot de baby geboren is, dus dan ziet en hoort ook hij het niet.. en dat zou ik wel heel jammer vinden. Ik zou gewoon haast opeisen dat in ieder geval mijn vriend de baby moet zien en horen geboren worden, hoe dan ook haha.
Eergisteren was de baby 1628 gram. Hij liep 6 dagen achter in gewicht maar omdat ik en mijn vriend ook niet groot zijn was dat gelukkig niet erg.

Ik had al gelezen dat je rond deze periode flink last kan krijgen van harde buiken, maar vandaag was echt geen pretje. In totaal heb ik meer dan 10 harde buiken gehad. Een paar keer hielden ze echt gewoon een half uur aan. Veel erg vervelend omdat de kleine op die momenten ook nog eens extra veel ging bewegen. Hopelijk gaat het morgen weer iets beter.

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Hè eindelijk dit topic terug kunnen vinden tussen al die filmspan, wat irritant zeg!</span>

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Vervelend Inge dat je zo'n last hebt van harde buiken. Drukke dag gisteren of dat niet? Anders wat meer rustmomentjes pakken misschien.. </span>

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik heb er nog geen last van. Slapen wordt alleen wat minder. </span>

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Verder net voor controle geweest, de kleine ligt nog steeds in stuit. :-( Op 11 april een liggingsecho.. dan ben ik 36 weken. Als het dan nog zo ligt, waarschijnlijk naar de gynaecoloog voor een draaipoging. Maar dat schijnt ook niet bepaald prettig te zijn.</span>

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik hoop dat de baby uit zichzelf nog draait.. 11 april maar even afwachten. Nog meer dames waar de baby ook nog niet goed ligt? </span>

Hi Marianne

Ik ben nu 31+4 en de baby ligt bij mij ook in een stuit, ben net naar de VK geweest voor controle. Hij heeft nog even tijd om te draaien gelukkig..

x

Nou voor de 3e keer begin ik aan het schrijven van mn update hahaha! (Eerste keer is om de een of andere reden niet geplaatst, 2e keer viel mn telefoon uit, dit wordt poging 3)

Vorige week donderdag werd ik gebeld door mijn verloskundige met de bloeduitslagen. Helaas waren mijn waardes weer gedaald en nu tot onder de minimum waarde. Ze heeft mij daarom doorverwezen naar de gynaecoloog in het ziekenhuis. Vrijdag werd ik al gelijk gebeld door het ziekenhuis dat ik maandag om 12:00 uur een afspraak had. Maandag op afspraak geweest en de gynaecoloog wilde mijn bloed laten testen op een genetische afwijking waar ik een verhoogde kans op heb vanwege mijn iraanse afkomst. Het gaat om een afwijking in de aanmaak van rode bloedcellen. Ook wordt mijn bloed getest op alle andere waarden: foliumzuur, kalium, calcium, vitamine b12 etc.. Vandaag of morgen krijg ik van dr andere waarden de uitslag en over 8 dagen hoor ik of ik de genetische afwijking heb.

Voor nu moet ik 14 dagen lang elke dag een ijzertablet slikken. Dan wordt mn bloed weer getest en moeten de ijzerwaardes zijn gestegen. Zelf heb ik er een hard hoofd in aangezien het ijzergehalte aanvullen dmv tabletten vaak weken tot maanden duurt maar goed. Als mijn waardes over 2 weken niet zijn verandert zal ik aan het ijzerinfuus moeten. Ik drink nog steeds elke ochtend een groenteshake (nu met heeeeeel veel spinazie, niet te drinken) en eet twee broodjes met appelstroop. Ik hoop dat het effect heeft. Toevallig word ik tijdens het typen gebeld door het ziekenhuis. Mijn vitamine B12 gehalte is veeeeeelte laag. Daardoor kan ik ijzer sowieso al niet goed opnemen. Ik moet dus langs de huisarts om een vitamine b12 injectie te krijgen. Ook was het Ferritine gehalte in mn bloed te laag en moet ik daarvoor floradix siroop drinken. Ook is mn ijzertablet dosering opgehoogd naar tweemaal daags.

Gelukkig heb ik ook goed nieuws. De baby groeit goed, en heeft alles wat ze nodig heeft. Ze zuigt mij leeg maar al haar waardes zijn in orde hahaha. Ik moest zo lachen om mijn vriend maandag. De gynaecoloog ging een voel onderzoek doen. En ze kon het hoofdje niet meer vinden omdat ze dus al zo ver is ingedaald. Maar mijn vriend keek tijdens dat voel onderzoek naar de gynaecoloog alsof hij haar elk moment kon gaan slaan. Toen we naar de auto liepen zei hij: 'Ik vind dat niet normaal hoor, zo hard duwt ze in je buik! Dat vind de baby helemaal niet leuk, ze ging gelijk schoppen.' Ik heb hem gerust gesteld dat de baby wel wat kan hebben hahaha. Nu al beschermt hij zijn kleine meisje.

Ook is de cosleeper binnengekomen. Heb em gelijk in elkaar gezet en naast mn bed gezet. Wordt er helemaal happy van als ik er naar kijk.

Voor de rest slaap ik nu alleen nog maar met een kruik in mijn rug want de rugpijn als ik ontspan is echt niet te doen. Met een warme kruik erop voel ik het niet en kan ik in slaap vallen.

Gek vraagje, ik wil graag borstvoeding geven maar nu vind ik mijn tepels echt nog heel klein. Ze zijn verkleurd maar dat is het ook wel. Mijn tepelhoven zijn niet groter geworden ofzo. Ik heb wel al melkproductie want er zitten al steeds witte stippeltjes op mn tepels, dus ik denk dat het wel goed komt. Maar ik vroeg het me af, is het normaal, of kan het nu nog ineens gaan groeien?
Liefs Shadi

Hi meiden!

@inge wat vervelend zeg die harde buiken, ik heb het alleen als ik teveel gedaan heb, is dat bij jou ook? Anders even de VK bellen? Zoveel en zo lang is niet fijn voor je!

@marianne oh wat spannend hoop dat je kleintje nog omdraait zelf! Heb idd gehoord dat zon poging om te draaien voor de mama nog best pijnlijk kan zijn! Zag wel wat tips tegen het zelf laten draaien op google. Moet je maar eens opzoeken misschien helpt het!

@mer voor jou hetzelfde, maar die heeft ook nog tijd genoeg hopen dat het niet zijn voorkeurshouding is haha!

@shadi wat vervelend zeg die slechte waardes, gelukkig kun je er wat aan doen met die b12 injectie. Hopen dat de andere uitslagen meevallen!! Ik duim voor je! Gelukkig maakt je meisje het goed!

Wat betreft je vraag over borstvoeding en je tepels, herkenbaar hoor! Ik heb dit tijdens een borstvoedings informatie avond gevraagd, want ik heb hetzelfde als jij, geen grote tepels, maar die vrouw zei dat het totaal niet uitmaakt hoor! En zodra de productie echt op gang komt veranderen je borsten ook nog wel iets. Dus no worries!

Ik voel me verder prima, wel wat onhandig met die groter wordende buik maar moet wel om mezelf lachen af en toe hoor!

Vrijdag heb ik een groei echo ( in het ziekenhuis weer ook vanwege de 20 echo toen vanwege de 3 nieren van mijn man ) dit was een soort vervolg afspraak dus ipv echo bij de VK hiernaartoe dus ben benieuwd ff de kleine weer bekijken! Ben benieuwd hoe groot ze hem schatten haha en ook hoe hij ligt. Volgens mij ligt hij nu wel met zn hoofdje beneden maar hij draait nog wel eens volgens mij!

Terug
Bovenaan