Hoe is het gegaan vannacht Marianne?
Wauw heb je zo'n last van je hormonen? Bij mij is dat helemaal niet! Geen enkele keer gehuild, zelfs niet met de keizersnede etc.
De enige keer dat ik in huilen uitbarste was vorige week toen ik een soort van ruzietje had met mijn opa maar hij was totaal onredelijk dus dat maakte het extra erg.
Wij hebben het zonder kraamzorg gedaan. (aangezien hij 13 dagen in het zkhs heeft gelegen vonden wij kraamzorg niet meer nodig want ik was toch al hersteld en mijn vriend is er ook nog voor eventuele wat zwaardere hulpjes. Stofzuigen dat laat ik hem doen en de vaatwasser mag me vriend ook inruimen. Uitruimen doe ik en verder doe ik eigenlijk alles helemaal zelf, ook voor donovan doe ik alles zelf. Alleen tijdens hem in bad doen wil ik dat me vriend erbij blijft omdat hij dan dingetjes kan aangeven en mee opletten. (aangezien donovan nog steeds het slangetje voor zijn sonde heeft die alle kanten op slingert en de plakker op z'n wang beter niet nat kan worden.)
Donovan heeft gisteren- en eergisteren nacht last gehad van buikkrampen (althans dat denken wij) dus sinds gisterenavond venkel thee gegeven (gewoon door zijn melk heen gedaan ipv alleen water) en dat blijkt te helpen want hij is de hele nacht stil gebleven.
Dat hadden we gehoord van mijn schoonmoeder dat dat kan helpen en ook op internet gelezen. Het enige wat hielp om hem stil te krijgen zonder venkelthee of buikjesolie was door hem op te tillen maar de halve nacht met hem op je arm zitten is ook geen pretje want dan blijf je zelf heel moe voor de over een paar uur beginnende 'gewone overdagse' dag. Zijn buik inmasseren met babybuikjesolie hielp alleen de 1e nacht maar de 2e nacht ook niet meer.. En tijdens zijn buik insmeren en masseren als hij last had van krampen was het ook alleen maar heel hard huilen dus nu smeer ik zijn buik van te voren al in vlak voordat hij zijn pyjama savonds aan krijgt. Beide nachten begon hij rond 2u snachts met schreeuwen dus geen idee waarom dat dan niet overdag gebeurde ipv snachts.
Krijgt Tamar ook om de 3 uren voeding? En hoe vind je dat bevallen (met name de nachten?) Dan zie je hoe snel die 3 uren weer voorbij zijn vindt je niet? Wij zijn vaak ook al 30-45 minuten bezig om, zijn luier te verschonen, de fles klaar te maken, de fles te geven, en de rest van de voeding die over is uit het flesje via de sonde te geven, en dan het flesje weer afspoelen na iedere flesbeurt. Dus dan is er alweer bijna een uur voorbij en dan 2 uren later is het alweer tijd voor de volgende ronde.