Uitgerekend in mei 2017

<p style="text-align: left;">Nou vanmiddag weer controle bij VK. De kleine lag al vanaf 20 weken netjes met haar hoofd naar beneden... tot nu...</p>
<p style="text-align: left;">van de week al heel erg veel last van me buik en ja hoor gedraait naar stuit. De VK was zeer verbaast en heb maandag een spoed echo en gelijk een poging om de kleine te draaien...</p>
<p style="text-align: left;">dan gaat er toch wel heel veel door je heen, is het al maandag?</p>

Hi quirine!

Jeetje dat meen je niet!! Al die weken goed en dan ineens dit!

Ik had maandag controle en toen lag hij nog in zn voorkeurshouding (hoofd beneden, rug linkerkant van me buik en beentjes rechts) al weken voelde ik hem zo, tot woensdag en toen kreeg ik zelf ook dikke paniek dacht ohneeee stuit! Maar hij is alleen met zn rug naar rechts gegaan en benen links maar dacht echt ohjee wat nu.

Hoop dat ze jouw meisje nog kunnen draaien!! Of dat ze het zelf nog een xtje doet hihi!

Hou je ons op de hoogte? Succes maandag!

<p style="text-align: left;">Nansje, ik had precies hetzelfde! Vanaf week 18 constant rug rechts en beentjes links. Sinds 2 weken ineens rug links en beentjes rechts. Was toen ook bang dat de kleine gedraaid was met het hoofdje! Gelukkig was dat niet zo. De kleine is ook al ingedaald dus gelukkig geen zorgen meer daarover.</p>
Quirine, hopelijk valt het mee maandag! Ik ga voor je duimen.

Ooh wat spannend Quirine.. dat verwacht je dan echt niet! Ik hoop zo dat de baby nog terug gaat draaien!

Wij zijn vandaag thuis gekomen uit het ziekenhuis. Tamar is een heel tevreden meisje en doet het goed.

Borstvoeding doet mij alleen erg pijn aan de tepels, nu met tepelhoedjes proberen. Alleen hier moet Tamar erg aan wennen, waardoor het voeden net wat moeizamer ging. Ze bleef in de wieg maar huilen dus ligt ze nu maar lekker even bij mama. Nu is ze weer lekker rustig.

Verder vandaag wat een jankdag haha.. die hormonen ook. We stapten ons huis in en ik barstte meteen in tranen uit. Vind het ook wel spannend thuis; in het ziekenhuis druk je op een knop en dan is er hulp bij je. Nu moeten we het alleen doen als de kraamzorg weg is, dat vind ik toch wel spannend.

Verder ben ik alweer aardig mobiel, maar de wond is nog erg gevoelig en voelt beurs aan. Uit bed weg komen kost mij veel moeite omdat ik dan mijn buikspieren moet gebruiken. Maar dag bij dag wordt het beter.

Ben heel benieuwd hoe ons eerste nachtje thuis gaat worden.. :)

He marianne wat goed dat je lekker thuis ben!

Wat vervelend dat de borstvoeding pijnlijk is, hopen dat de tepelhoedjes werken!

Wens jullie een fijne eerste nacht toe en heel veel geluk! Jullie meisje is echt een plaatje!!

Hoe is het gegaan vannacht Marianne?
Wauw heb je zo'n last van je hormonen? Bij mij is dat helemaal niet! Geen enkele keer gehuild, zelfs niet met de keizersnede etc.
De enige keer dat ik in huilen uitbarste was vorige week toen ik een soort van ruzietje had met mijn opa maar hij was totaal onredelijk dus dat maakte het extra erg.
Wij hebben het zonder kraamzorg gedaan. (aangezien hij 13 dagen in het zkhs heeft gelegen vonden wij kraamzorg niet meer nodig want ik was toch al hersteld en mijn vriend is er ook nog voor eventuele wat zwaardere hulpjes. Stofzuigen dat laat ik hem doen en de vaatwasser mag me vriend ook inruimen. Uitruimen doe ik en verder doe ik eigenlijk alles helemaal zelf, ook voor donovan doe ik alles zelf. Alleen tijdens hem in bad doen wil ik dat me vriend erbij blijft omdat hij dan dingetjes kan aangeven en mee opletten. (aangezien donovan nog steeds het slangetje voor zijn sonde heeft die alle kanten op slingert en de plakker op z'n wang beter niet nat kan worden.)
Donovan heeft gisteren- en eergisteren nacht last gehad van buikkrampen (althans dat denken wij) dus sinds gisterenavond venkel thee gegeven (gewoon door zijn melk heen gedaan ipv alleen water) en dat blijkt te helpen want hij is de hele nacht stil gebleven.
Dat hadden we gehoord van mijn schoonmoeder dat dat kan helpen en ook op internet gelezen. Het enige wat hielp om hem stil te krijgen zonder venkelthee of buikjesolie was door hem op te tillen maar de halve nacht met hem op je arm zitten is ook geen pretje want dan blijf je zelf heel moe voor de over een paar uur beginnende 'gewone overdagse' dag. Zijn buik inmasseren met babybuikjesolie hielp alleen de 1e nacht maar de 2e nacht ook niet meer.. En tijdens zijn buik insmeren en masseren als hij last had van krampen was het ook alleen maar heel hard huilen dus nu smeer ik zijn buik van te voren al in vlak voordat hij zijn pyjama savonds aan krijgt. Beide nachten begon hij rond 2u snachts met schreeuwen dus geen idee waarom dat dan niet overdag gebeurde ipv snachts.
Krijgt Tamar ook om de 3 uren voeding? En hoe vind je dat bevallen (met name de nachten?) Dan zie je hoe  snel die 3 uren weer voorbij zijn vindt je niet? Wij zijn vaak ook al 30-45 minuten bezig om, zijn luier te verschonen, de fles klaar te maken, de fles te geven, en de rest van de voeding die over is uit het flesje via de sonde te geven, en dan het flesje weer afspoelen na iedere flesbeurt. Dus dan is er alweer bijna een uur voorbij en dan 2 uren later is het alweer tijd voor de volgende ronde.

Ja ik heb de hele zwangerschap weinig last gehad van hormonen, maar gisteren echt een jankdag haha. Vandaag gelukkig wat beter, vanochtend alleen een keer gehuild. Gelukkig dat jij daar geen last van hebt gehad Kelly!

Vanochtend was de verloskundige hier en we hebben de knoop doorgehakt om af te bouwen met borstvoeding en dan langzaamaan over te gaan op flesvoeding. Ik kijk steeds zo tegen de voedingen op en met de tepelhoedjes hapt Tamar niet goed aan. Nu elke dag 1 borstvoeding vervangen door flesvoeding en zo afbouwen. Heel jammer maar het geeft mij nu wel een stukje rust nu we deze beslissing hebben gemaakt.

Knap zonder kraamhulp! Ik voel me soms nog best onzeker. Had jij daar geen last van Kelly? Hoe lang moet Donovan de sonde nog inhouden?

Tamar moet ook gevoed worden om de 3 uren, en wat je zegt, dat kost meestal met verschonen idd 30-45 minuten. De uren 's nachts vliegen om. Wat vervelend dat Donovan zoveel last had van krampen. Zo zielig! Je zou het dan zo graag van hem willen overnemen.. Gelukkig dat die venkelthee wat helpt!

Morgen gaan we Tamar voor het eerst in badje doen. Ben benieuwd wat ze er van gaat vinden!

Flesvoeding is denk ik sowieso fijner omdat je dan ook precies weet hoeveel ze gedronken heeft en dan worden je borsten tenminste weer super snel normaal, dat is ook een voordeel vind ik.

Nee ik had geen last van onzekerheid. Wij dachten bij ons zelf van we zien wel en komt vast wel goed en dat is nog gebleken ook. Wat mij als enige echt wel tegenvalt zijn de nachten zo vaak moeten opstaan.

Donovan moet zijn sonde inhouden zolang hij nog niet alles zelf opdrinkt.. maar het zkhs had gezegd dat baby's die 37-38 weken zijn het flesje vaak al veel beter zelf leegdrinken.. Donovan is nu 1 dag 37 weken dus we wachten het af. Snachts drinkt hij zijn flesje bijna altijd wel helemaal leeg maar overdag moeten wij vaak nog de laatste 20-30cc met de sonde geven en hij krijgt nu iedere flesbeurt 70cc.
Met zijn voeding van daarnet om 22u heeft hij niet eens 1 slokje gedronken dus dan moeten we alles via de sonde geven.

Als wij donovan eenmaal in bad hebben vind hij het heerlijk. Alleen het uitkleden en aankleden vind hij maar niks, dan is het huilen.
Ik hoorde van een zuster dat dat met veel baby's hetzelfde is.
En al direct als hij uit bad wordt gehaald is het huilen hoor haha.
Als hij in zijn badcape zit ingepakt dan is hij weer stil en afdrogen op de commode vind hij heel vervelend. Ben benieuwd of dit met Tamar precies hetzelfde is.
Ik vind dat als je je baby naakt ziet liggen dat je dan pas echt goed ziet hoe klein hij eigenlijk is! In kleding lijkt hij echt gewoon groter, breder en dikker (donovan heeft nog geen babyvet, gelukkig heeft hij wel bolle wangetjes.. anders was het al helemaal zo'n klein dun mannetje geweest). Alleen zijn lengte vind ik meevallen. 9 dagen geleden was hij ongeveer 46cm. Weet jij al hoe lang Tamar ongeveer is?
Bij donovan zeiden ze toen hij geboren was al dat hij 46cm was maar 2 weken later weer opnieuw gemeten in het andere zkhs toen hij overgeplaatst was en toen kwam er weer 46cm uit en dit was 1 dag voordat hij mee naar huis mocht, dus ik denk dat ze hem net na zijn geboorte verkeerd hebben gemeten/ingeschat want ze zeiden we schatten hem op zo'n 46 cm.. maar ik heb dus geen flauw idee of ze hem überhaupt wel hadden opgemeten of dat ze maar een gissing hadden gemaakt. Terwijl ik in het geboorte kaartje dus 46cm had neer laten zetten.. Hadden we achteraf beter geen lengte erin kunnen laten zetten maarja dat kunnen we nu niet meer terug draaien.

Terug
Bovenaan