Uitgerekend in mei 2017

Zo thuis!

half 12 moesten we ik het zkh zijn voor de versie.

eerst een echo om te kijken of de 'omstandigheden' goed waren... (placenta, genoeg vruchtwater en ligging vd baby)

dit was prima dus naar de verloskamer om een hartfilmpje te maken van de baby van een half uur, hardslag was hoog maar zou goed komen. (Hou niet zo van dit soort uitspraken van een gynaecoloog)

draaien kon beginnen: personen (waarvan 1 de nagels niet geknipt had) begonnen met sjorren. Eerste poging glipte ze terug maar 2 ging perfect. Binnen 10 min hebben ze haar netjes met het hoofdje naar beneden gelegd.

Echt pijn deed het niet, maar om het nou prettig te noemen... werd vooral heel misselijk!

Donderdag weer controle en hopelijk blijft ze zo liggen!

Oh quirine wat goed dat het gelukt is!! Hopen dat ze nu zo blijft liggen!!

Knap hoor kelly dat het zo goed gaat en dat en geen kraamhulp nodig heb gehad!

En marianne als borstvoeding niet gaat dan inderdaad niet forceren, belangrijkste is dat jullie meisje genoeg binnenkrijgt!

Wie is er trouwens nu de eerste "uitgerekende"??

Hallo allemaal!

misschien een hele gekke vraag maar wil hem toch stellen voordat ik halsoverkop ga bellen..

ik ben nu 35 weken zwanger en heb sinds 1,5 dag een soort "borrelend" geluid onder mijn ribben met name als ik buk of omhoog kom, dat soort bewegingen.. lijkt als alsof er lucht wegpiept boven mijn ribben.. zo'n sqeezy geluid. Ik kan het heel moeilijk uitleggen maar net zo moeilijk plaatsen:) is er iemand die dit misschien ook herkent?

dank jullie wel,

liefs j

Marianne; nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje!

Quirine; wat spannend hoop dat ze goed blijft liggen. Bij mij dachten ze ook even dat ze spontaan in stuit lag. Maar gelukkig ligt ze toch goed.

Ik ben 29 mei uitgerekend.

Oh fijn dat het draaien is gelukt Quirine! Nu duimen dat ze zo keurig blijft liggen. :) Gelukkig dat het niet heel pijnlijk was met het draaien, lijkt mij idd niet prettig!

Kelly, Tamar schatten ze in het ziekenhuis ook op 46 cm. Ze konden het niet precies opmeten, omdat zij haar voetjes steeds wat optrekt doordat zij in stuit heeft gelegen. Dus dan zijn Donovan en Tamar ongeveer even lang hihi.

Tamar zit sinds vandaag weer op haar geboortegewicht. Ze doet het super, echt een toppertje. Vannacht de voeding om de 4 uren gedaan. De verloskundige was hier vanochtend weer even en zei dat we 's nachts ook wel om de 6 uur kunnen proberen. Vannacht maar even kijken of ze dat zo lang volhoudt of dat mevrouwtje haar eerder meldt.. :)

Iedereen verder lekker wat aan het genieten van de zwangerschapsverlof? Nesteldrang al toegeslagen bij iedereen hihi?

Net weer controle gehad bij de vk. Vorige week lag de kleine netjes ingedaald en vast in mijn bekken. Doordat de kleine nog steeds zo super druk is, is het hoofdje toch weer losgekomen. Ligt nog wel ingedaald, maar dus niet meer vast. Er is dus weer een kleine kans dat de kleine in stuit komt te liggen, al acht de vk die kans wel heel klein. Maarja, vorige week zeiden ze ook dat de kleine niet meer los zou komen, dus ik hou overal rekening mee! Mochten de vliezen nu breken, moet ik wel gelijk plat en de vk bellen. Dat is wel vervelend, want dat beperkt mij toch wel in mijn vrijheid. Nu ga je niet meer gewoon overal naartoe, maar ben je toch wat meer op je hoede. Hopen dat de kleine volgende week weer gewoon vastligt en blijft liggen! Ook is de kleine weer teruggedraaid met het ruggetje naar rechts. Blijft blijkbaar toch de voorkeurshouding.

Sinds afgelopen zondag is mijn buik heel onrustig. Volgens de vk kan het goed zijn dat ik zondag de hele dag voorweeen heb gehad, maar dat het niet doorzette. Nu is mijn buik redelijk rustig, maar af en toe toch nog wel flinke krampen. Maar ze volgen elkaar niet zo op dat ik echt kan klokken en het is heel onregelmatig. Afwachten dus.

Verder was de controle wel goed. Bloeddruk was prima, nog steeds flink wat vruchtwater en mijn buik was ook weer gegroeid. De kleine heeft het dus opzich nog prima in mijn buik. Al ben ik er al wel klaar mee. Ik zit nu op 37+3.

Hi JF, nee dat ken ik niet, zou toch even de verloskundige of dokter bellen!

@marianne wat goed dat tamar het zo goed doet!! Zal een fijn gevoel zijn!

@michelle spannend ben benieuwd wanneer wij aan de beurt zijn hihi!

@inge wat een druktemakertje is die kleine van jou he wauw! Hoop idd dat de kleine niet nog omdraait in de wilde moves maar gauw weer vast gaat liggen! Jij ben nu als eerstvolgende uitgerekend, ben benieuwd of de volgorde ook zo gaat zijn! Wel spannend als je af en toe al zo vaak voorweeen heb, hopen dat het dan volgende x doorzet!

Ik ben sinds mijn verlof vorige week echt strontverkouden geweest, gelukkig nu bijna opgeknapt. Dus nu lekker uitrusten want dat was wel weer even een aanslag op mn energie niveau haha! Gister een zwangerschaps fotoshoot gehad, ben benieuwd hoe de resultaten zijn!

Marianne dan liggen ze hetzelfde qua hun benen want donovan heeft ook heel lang in stuit gelegen. Ze liggen dan indd helemaal met hun beentjes opgetrokken, hij doet dat nu nog steeds.. heb hem maar 1x helemaal languit plat in bed zien liggen dus dat was wel een grappig gezicht aangezien k altijd een rond bolletje onder de deken zie ipv een plat mensje. Het opmeten lukt dan ook niet exact want je wil niet tegen hun wil in aan de beentjes gaan trekken. Maat 46 past donovan nu in ieder geval wel precies goed van broeken ookal lijkt het alsnog te groot vanwege de benen die 99,9% van de dag dezelfde houding aanhouden haha.
Donovan komt snachts gewoon nog om de 3-3,5 uren hoor met z'n voeding, wij mogen hem nu om de 4 uren voeding geven maar hij komt iedere keer zelf al met de 3-3,5 uur.. En meestal drinkt hij zijn fles dan niet eens helemaal leeg.. Behalve 1-2 voedingen van de nacht drinkt hij vaak wel helemaal leeg.
En hij heeft een beetje een plat hoofd rechts achterop van al dat liggen, dus hij moet nu zo veel mogelijk op de linker kant liggen en hem afleiden etc. naar links zodat hij die kant opkijkt en ook wat langer blijft kijken.
Dat is voor jullie waarschijnlijk wel een opluchting als Tamar nu al 4 uren doorslaapt.
Wij merken wel dat donovan nu steeds meer en wat langer wakker is, dan ligt hij gewoon in zijn bed met zijn ogen open (gisterenavond gluurde ik door de kier van de deur of hij sliep en toen zag k hem gewoon stil liggen en staren dus dat is dan wel een grappig gezicht want hij lag al een tijdje in bed. en soms van die praat geluidjes te maken in zijn bed. (zoals nu) Als dat nou 15 minuten achter elkaar zo doorgaat dat 'gepraat' dan haal ik hem uit bed en mag hij gezellig bij ons in de woonkamer in de box of wipstoel.

Terug
Bovenaan