Uitgerekend in mei 2017

Vannochtend bij de verloskundige geweest. Had afgelopen week de groeiecho, de baby is gelukkig wel uit zichzelf gedraaid en ligt niet meer in een stuit. Wel ligt hij voor qua groei (terwijl ik pas 8 kg ben aangekomen) en zou hij, volgens de meting, nu rond de 3,3 kg wegen. Moet volgende week de groeiecho overdoen na overleg met een gynacoloog, omdat het ook kan zijn dat ze niet nauwkeurig hebben gemeten. Ze zeggen dat 1 mm al verschil kan maken, maar als de metingen kloppen zou de baby met 40 weken ongeveer 4 kg wegen. Als volgende week uit de groeiecho blijkt dat de baby nog steeds voor loopt op groei gaan ze weer overleggen met de gynacoloog, en wordt ik misschien met 39 weken ingeleid, maar niets is nog zeker op dit moment.. voor hetzelfde geld hebben ze wel niet helemaal nauwkeurig gemeten vorige week.. ben heel benieuwd!

Och dat de kleine toch weer los is gekomen Inge! Wanneer moet je weer voor controle? Hopelijk ligt de baby dan weer met haar hoofdje vast in je bekken. Spannend!

Niks aan dat je niet fit was Nansje! Komt misschien ook omdat je in de rust komt nu. Fijn dat je nu weer opknapt. Leuk een fotoshoot!! Ben ook benieuwd naar het resultaat. :) Een vriendin van mij heeft 2,5 week geleden ook nog wat foto's van ons gemaakt, is toch erg mooi voor later ook!

Haha ja Kelly zo lijkt het inderdaad. Echt zo'n bolletje onder de dekens. Wat grappig, Donovan en Tamar hebben best veel gemeen hihi. Dat doorslapen van 4 uren was trouwens ook maar eenmalig, vannacht was ze erg onrustig. Kwam ze na 2 uren al of al huilen na een uurtje, ze kon het niet helemaal vinden. Vannacht maar weer kijken hoe het gaat. :)

Gelukkig Mer dat de baby niet meer in stuit ligt. Is het heel erg dat de baby wat voor ligt op groei dan? Of is dat meer dat de bevalling dan pittig kan worden of zo? Ben benieuwd!

En ben ook benieuwd hoe het morgen bij jou gaat Quirine! Hopelijk ligt ze nog goed!

Zover ik kan voelen (voel de voeten weer ouderwets in me ribben) ligt ze nog goed. Maar ik maak mezelf helemaal gek bij elke beweging of ze niet weer keert.

vrijdag ben ik 37 weken, ik vind dat ze dan ook wel gelijk mag komen :p

Haha kan me voorstellen dat je bij elke beweging zoiets hebt van oh jee. Maar goed dat je de voetjes nog bij je ribben voelt!

Haha geniet nog maar even van het getrappel en de bewegingen in je buik. :) Voelt wel leeg hoor in mijn buik hihi.

He meiden

@mer nou ben benieuwd!! Maar is het zon probleem dat hij 4kg zou wegen? Hoop dat ze er naast zitten dan met de meting, ze zorgen altijd gelijk voor paniek als ze zoiets zeggen he! Ik heb volgende week pas weer controle en krijg geen groeiecho volgens mij, was daar indicatie voor bij jou of krijg je hem standaard??

@marianne echt leuk om te lezen hoe jullie meisje het doet, ben zo benieuwd hoe het bij ons zal zijn! Jaa ben echt benieuwd naar de fotos heb zelf natuurlijk al ontzetttttend veel buikfotos haha maar dit was toch wel anders!

@quirine, jaa begrijp ik dat je er onzeker van wordt! Ik ben vrijdag ook 37 weken en dan zou hij van mij ook wel mogen komen haha!

Hebben jullie ook al "last" van een onrustige buik? Afgelopen dagen en nachten heb ik vaak een menstruatiekramp achtig gevoel..

ben heel benieuwd hoe en wanneer de bevalling gaat beginnen, of ik het gelijk doorheb haha.

@nansje, nee ze doen standaard een groeiecho rond 36 weken hier. Ja idd, volgens mij is het niet zo'n heel groot probleem, genoeg baby's zijn rond de 4 kg.. maarja, kan ook dat ze ernaast zitten met de meting. De echoscopiste zei ook er worden hiermee gewoon best vaak fouten gemaakt.. volgende week doen ze hem over en dan gaan ze verder kijken.

Ook ik heb de laatste dagen wat meer "last" van m'n buik.. ook lopen gaat zwaarder, ik lijk wel een waggelende eend hhaha

Zo fijn zeg dat je die standaard krijgt! Ik heb sinds 32 weken geen echo meer gehad, best jammer want ben wel nieuwsgierig hoe groot de kleine nu is. Maar ga geen echo meer krijgen dus eerstvolgende ontmoeting ligt hij in mn armen!

Ben wel benieuwd hoe het gaat bij je volgende week! Hoor idd ook wel vaak dat ze er met die schattingen totaal naast zitten.

Ik heb afgelopen nacht veel last gehad van krampen en steken en harde buiken, meer dan de nachten en dagen ervoor dacht echt "oh is dit het begin" maar later zakte het weer weg, dus ben benieuwd. Heb de vk gebeld vanmorgen en die zei kijk het maar aan, als het doorzet merk je het vanzelf maar zou ook zomaar nog een tijd kunnn duren dat dit in vlagen voorbij komt. Ik heb altijd gedacht heel de zwangerschap dat de kleine eerder komt dan de uitgerekende datum dus ben blij als ik morgen officieel 37 weken ben haha! Dan is die grens in ieder geval bereikt!

Het lopen/zitten/liggen en opstaan is elke dag weer een stukje lastiger dus het waggelende eendje is heel bekend hier!

Herkenbaar Nansje, ik heb ook dagelijks van die krampen. De vk zei tegen mij dat ik dit zal houden tot het eind van de zwangerschap en dat ze niet verwacht dat de kleine eerder zal komen. Dus het is inderdaad gewoon afwachten tot het echt doorzet.

Ik heb de hele zwangerschap in totaal 4 echo's gehad, dus heb ook niet zo vaak naar de kleine kunnen kijken. Bij de liggingsecho vorige week vroeg ik of de vk een schatting kon maken van de grootte en het gewicht. Ik kreeg toen te horen dat ze dat niet zouden doen, omdat de kans heel groot is dat er een verkeerde schatting word gemaakt.

Sinds vanochtend heb ik een sjaal strak om mijn buik geknoopt. Het lijkt erop dat de kleine daardoor iets rustiger is dan normaal. Ik voel de bewegingen nog wel heel duidelijk, maar ze zijn nu wel beter te handelen. Hopelijk gaat dit iets verlichting geven de laatste weken.

Terug
Bovenaan