Hier was controle ook goed. Hoofdje ligt nog steeds naar beneden (gelukkig!) maar niet vast in mijn bekken. De vk betwijfelt nu ook of dat nog gaat gebeuren. Ik ben hypermobiel, waardoor al mijn gewrichten een stuk soepeler zijn. Daardoor is de kleine vorige keer waarschijnlijk ook weer losgekomen. Dus ik ga er nu maar vanuit dat ik bij het breken van de vliezen gewoon plat moet en gelijk moet bellen. Als de weeën beginnen hoef ik niet gelijk plat of te bellen. Omdat de navelstreng toch niet eerst naar buiten kan zolang de vliezen niet zijn gebroken. Dus als de weeën eerst zouden beginnen is dat alleen maar goed (en waarschijnlijk gebeurd het ook in die volgorde). De kleine wordt dan door de weeën vanzelf met het hoofdje naar beneden geduwd.
De kleine groeit overigens nog goed door. In de afgelopen 2 weken is mijn buik nog 3cm gegroeid! Blijkbaar heeft de kleine het nog erg goed in mijn buik.
Van mijn vk mocht ik absoluut niet vandaag bevallen. Ze hadden in 24 uur tijd al 5 bevallingen gehad en werden weer opgeroepen. Babyboom dus! Haha.
Dinsdag heb ik weer nieuwe controle. Dan zit ik inmiddels op 39+3. Stiekem hoop ik wel dat die controle niet door kan gaan, omdat de kleine zich al eerder zal melden. Maarja, afwachten!