Uitgerekend in mei 2017

Hier ook nog steeds alles rustig. Nouja, rustig...qua weeën enzo is er nog geen beweging. Maar qua beweeglijkheid van de kleine is het alles behalve rustig! De kleine probeert nu steeds de benen te strekken. Dus de voeten worden in mijn heup gedrukt, terwijl aan de andere kant van mijn buik de billen uitsteken. Erg pijnlijk! Zoveel ruimte is er niet in mijn buik. Probeer steeds de knieën weer te laten buigen, zodat de druk er weer afgaat. Vaak lukt dat pas na een paar minuten. Dus erg prettig is het niet!

Mijn vriend en ik gaan nu elke avond een rondje wandelen. Meestal is dat een half uurtje, maar de laatste 2 dagen gaat het steeds moeizamer. Na een tijdje krijg ik hele erge steken in mijn zij/buik. Een beetje net als je wel eens hebt als je gaat hardlopen, zo'n gevoel. Dan moet ik echt mijn buik ondersteunen om nog thuis te kunnen komen. Wel vervelend, want het lopen is juist zo fijn. Even het huis uit! Gelukkig kan ik ook nog fietsen, dus ik ben nog geen kluizenaar.

Morgen heb ik weer controle bij de vk. Ben benieuwd. Zit vandaag op de 39+2. Ben het wachten echt zat! Konden ze maar gewoon een datum geven, dan weet je tenminste waar je aan toe bent en wanneer het zover is!

Goedemorgen meiden

quirine wat fijn dat ze nog goed ligt!! Dat zal een opluchting zijn!

Inge vervelend zeg dat de kleine zo druk is! Het wandelen wat ik veel deed word ook minder, ik krijg ook snel harde buiken ervan en mn liezen doen zoooo zeer dan.

Het rommelt nog wel wat bij mij en snachts de krampjes enzo maar nog niks wat doorzet.. vandaag 38+4

ben gister volgens mij wel mn slijmprop in gedeeltes verloren (smerig praatje haha) maar ook dat zegt helemaal niks want dat kan ook weken van te voren.. pff wat je zegt inge een datum zou fijn zijn of iig iets waaraan je je kan vasthouden..

ik heb vrijdag weer controle bij de verloskundige en hoop eigenlijk die afspraak niet te halen maar wie weet, zal wel tegenvallen!

Misschien dat het hele warme weer van vandaag en morgen helpt?

Het blijft bijzonder. Net bij de controle bleek dat de kleine nu ineens weer wel vast ingedaald ligt! Er is echt geen touw aan vast te knopen. Haha.

Vandaag had ik de kleine nog helemaal niet gevoeld, dus heeft de vk even een extra check gedaan. Blijkt dat de kleine weer is gedraaid naar de andere zij. Dus mijn heup krijgt gelukkig weer even rust. Verder was de beweeglijkheid prima. Alleen omdat ik zo gewend ben aan die extreme bewegingen voel ik de 'normale' kleine bewegingen niet meer. Daardoor lijkt het alsof de kleine vandaag niet bewoog, terwijl het er volgens de vk nog best hard aan toe ging. Gelukkig maar dus!

Nu volgende week vrijdag pas weer controle. Tegen die tijd zou ik 40+6 zijn, dus iedereen hoopt dat de kleine zich al eerder zal gaan melden. We wachten rustig af...

Hi meiden

hoe gaat het met iedereen?

Bij mij goed, in zoverre, ben net bij de VK geweest en heb blijkbaar al 2 a 3 cm ontsluiting, zij heeft me ook gelijk gestript. Dus ben heel benieuwd of het helpt en doorzet. De vorige vk (er zitten er 6 bij mijn praktijk) die wilde het vorige x niet doen maar aangezien ik al 2 weken zoveel gerommel heb, mn slijmprop (sorry voor de details) al verloren ben en gewoon amper slaap wilde ze het vandaag wel doen. Heel blij met het resultaat want zou best teleurgesteld zijn als al dat voorwerk niks gedaan zou hebben haha!

Verder heb ik snachts en overdag best veel "last" van krampen, voorweeen en sinds vannacht ook in mn rug, dus hoop niet dat het uitdraait op hevige rugweeeen..

spannend weekendje voor de boeg (hoop ik)

Spannend Nansje!!! En dan heel misschien  ben je dit weekend moeder!!!
<p style="text-align: left;">Woensdag ben ik op controle geweest: gelukkig ingedaald en kan ze niet meer draaien, verder is ze niet heel groot nu 3000gr</p>
<p style="text-align: left;">bij mij gaan ze volgende week vrijdag (dan precies 40 weken) kijken of strippen zin heeft.</p>
<p style="text-align: left;">Hoe heb jij het strippen ervaren?</p>

Jaa ben echt benieuwd of het iets in gang zet. Op dit moment nog geen echte weeen maar alleen krampen, volgens de vk is dat normaal een soort menstruatie gevoel vlak nadat het gedaan is.

ik heb het strippen zelf niet als vervelend ervaren, maar mijn baarmoedermond was dan ook al goed verweekt en de 2/3 cm ontsluiting dus dan schijnt het niet "zeer" te doen als ze naar binnen gaat. Het losmaken van de vliezen is wat gevoelig maar niet pijnlijk. Wel bloedverlies erna maar ook dat hoort erbij zegt de vk.

Spannend nansje! Ik ben benieuwd!

Zelf zit ik morgen op de 40 weken, maar lijkt alles tot op heden nog rustig. Wel af en toe flinke pijnscheuten in mijn lies. Vooral als ik naar de wc ben geweest. Heb het gisteravond ook gehad toen ik gewoon stond. Toen zakte ik bijna door mijn been van de pijn. Geen idee wat het precies is.

Ik heb volgende week vrijdag pas weer controle bij de vk. Hoop dat ik dat niet meer ga halen, want ben er wel echt klaar mee. Het schoppen in mijn buik is nu vooral overgegaan in het schrapen van voetjes langs mijn buikwand. En dat met volle kracht tot de knieën gestrekt zijn. Erg pijnlijk!!! Hopen dat de kleine zich snel gaat melden.

Terug
Bovenaan