Uitgerekend in mei 2017

Ben benieuwd tot hoelang het effect kan hebben, vannacht helaas geen weeen op gang gekomen haha dus baal stiekem een beetje! Maar wie weet komt het nog, wacht het weekend braaf af!

Ooh wat spannend Nansje, misschien komt het nog op gang dit weekend!! Het zal in ieder geval niet heeeel lang meer duren voordat jullie kereltje wordt geboren hihi. Vrijdag ben je al uitgerekend toch?

Inge, vandaag al 40 weken dus? Dan mag de kleine nu wel eens komen hihi!! Spannend. Hoop voor je dat de baby gauw komt, ben je van die pijnlijke bewegingen af. Je hebt er al zo'n poos last van, tis nu wel genoeg geweest!! :)

Mooi dat ze is ingedaald Quirine! Dan is jullie kindje inderdaad ook niet heel groot. Onze dochter was ook niet zo groot, 2720 gram, maar groeit nu als kool hoor. Ze moet er ook uit, dan is het wel mooi dat ze wat kleiner is haha.

Onze dochter Tamar is alweer 3,5 weken oud. Het gaat zo snel! En wat veranderen ze toch gauw.. als ik de eerste foto's bekijk dan heeft ze alweer een heel ander koppie.

Woensdag naar het consultatiebureau. Heel benieuwd hoe zwaar ze dan is. Vorige week vrijdag was ze al 3260 gram, dag na de bevalling was ze 2530 gram, dus aardig gegroeid.

Nou vroeg het consultatiebureau mij vorige week vrijdag of we ook willen dat ze gevaccineerd wordt of niet. Hier had ik eigenlijk niet over nagedacht, maar ons lijkt dat wel het beste. Hoe staan jullie daar in?

En zijn hier ook al dames die al een kindje hebben? Vind het soms namelijk lastig qua voedingen; de ene keer huilt ze na 2 uren alweer en de andere keer zit er weer 4 uren tussen. Kan en mag je dan na 2 uur alweer een fles geven? Hoor iedereen altijd over vaste tijden; maar bij ons verschilt dat altijd! 's Nachts mag er 6 uren tussen zitten, maar de ene keer huilt ze na 3 uren en de andere keer na 5 uren. Zo hebben wij dus geen vaste tijden. Of hoort dit zo in de beginperiode? Ben soms bang dat ik t allemaal verkeerd doe.. Ze krijgt nu trouwens steeds 120 water + 4 schepjes voeding aangeboden. Deze hoeveelheid mocht ze hebben van het consultatiebureau. Als iemand advies/ervaring hiermee heeft - alvast bedankt :)

Orhhh spannend allemaal dames!! Hipelijk hebben jullie snel jullie kleintje!

Ik ben vandaag precies 39 weken. Maandag wordt ik ingeleid. Vind het zó spannend en ben zo benieuwd! Kan niet meer wachten en vind het zo fijn dat er nu een uiterlijke datum bekend is!

Ik kan daar helaas niet over meepraten Marianne, dit is ons 1e kindje haha. Ik heb wel begrepen dat je in het begin mag voeden zodra de baby erom vraagt zeg maar. Je zou voor de zekerheid navraag kunnen doen bij het consultatie bureau? :)

Er zijn geloof ik veel dames uitgerekend komenre week. Succes allemaal!

Ik heb in het boekje van onze kraamzorg gelezen dat zij "voeden op verzoek" toepassen. Dus dat je je kindje eten geeft zodra het erom vraagt en dus niet op vaste tijden. Zelf ben ik van plan om dat alleen tijdens de kraamperiode toe te passen en daarna toch over te stappen op vaste tijden. Lijkt mij heel lastig om steeds maar weer te voeden als de kleine gaat huilen. Dan heb je helemaal geen ritme en volgens mij is ritme en regelmatig juist heel belangrijk voor die kleintjes. Kan het zijn dat Tamar vooral last heeft van de zuigbehoefte? Dat ze daarom al zo snel weer komt? Dan kan een speentje misschien ook al voldoening geven ipv weer te voeden.

Hoi meiden!

@marianne nee hoop inderdaad dat het niet lang meer gaat duren dus wacht braaf af!!

Ik heb begrepen dat voeden naar vraag het makkelijkst en beste is, vooral in het begin. Ze kunnen alleen huilen om aan te geven dat honger hebben ze kunnen nog niet praten.. en je eet zelf ook niet elke dag dezelfde tijden toch? Vergelijk het daar een beetje mee, zodra je eigen maag knort stop je er ook wat in. Vooral omdat babytjes zo hard groeien en ook in verschillende fases heeft hun lichaampje op verschillende tijden ineens "brandstof" nodig. (Google eens op Regeldagen)

Tamar is echt een schatje om te zien zeg! Klein poppetje! Heel fijn dat ze het zo goed doet!

@inge hoop voor jou dat het ook niet lang meer duurt, dan krijgen je ribben weer lekker rust mag de kleine buiten je buik gaan schoppen haha!

@mer echt spannend voor jou!!!! Jouw einde is bekend en in zicht!

Hier rommelt en steekt het nog lekker maar nog geen weeen. Dus vestig mn hoop weer op vannacht aangezien je hoort dat de meeste bevallingen snachts beginnen! Fingers crossed. Alhoewel mn tante vandaag vertelde dat ze bij beide bevallingen totaal geen weeen heeft gehad maar merkte aan bloed/slijmverlies dat er iets gaande was, toen had ze al volledige ontsluiting! Kan helaas niet vergelijken met mn moeder want die heeft 3 geplande keizersnedes gehad, dus wie weet heb ik het geluk van mn tante hahaha!!

Wij hebben inderdaad ook gehoord dat voeden naar vraag beter is zoiezo de eerste weken, daarna kan je er eventueel een ritme in krijgen (meestal om de 3 uur: 7, 10, 1, 4, 7 en 10 uur en dan evt nog 1 nachtvoeding)

ik zit heel erg met enten ja! Ik heb de site kritisch prikken geraadpleegd (www.nvkp) er fijn en staat ook wetenschappelijke voors en tegens. Tegenwoordig beginnen ze al met 4 weken.... met enten dat vind ik te vroeg. Dus wij gaan wel enten maar willen pas na 8 weken beginnen, dan kan zo'n klein lichaampje net wat meer aan.

Daarnaast twijfel ik over de kinkhoest prik, (je moet er 3 voordat hij werkzaam is, dan heb je de laatste met 5 maanden, terwijl een kleintje met 6 maanden de ziekje aankan. Daarnaast is het virus al weer zo veranderd dat van de kinderen die deze ziekte in nl krijgen 50% gewoon is ingeënt....)

wij gaan dus voor iets laten maar geven het grootste deel wel, maar bekijken het per prik. Degene met de grootste bijwerkingen (baarmoederhalskanker) is pas over 11 jaar.

Zo lastig!

Inge waarschijnlijk krijgen jullie dan een druk kindje, druk in de buik is vaak het karakter van het kind heb ik wel eens vaker gehoord (geen idee of het waar is maar het klinkt iig wel logisch) dus de aankomende 12 jaren worden waarschijnlijk vermoeiende jaartjes!

Marianne wij geven donovan voeding wanneer hij erom vraagt want dan heeft hij het gewoon echt nodig en de hele tijd dat gehuil moeten aanhoren totdat het eindelijk eens weer voedingstijd is, is ook super vervelend want ook al pakken wij donovan dan op, dan blijft hij huilen en wordt heel onrustig dat ik soms denk van zooo probeer je nu al te gaan staan (want daar lijkt het dan wel op zulke krachtige bewegingen dat hij dan maakt. Soms proberen we het een beetje uit te stellen door een speen te geven, maar soms werkt dat wel voor even en soms helemaal niet.
Mag Tamar al 6 uren zonder? Donovan mag maximaal maar 4 uren zonder voeding. Maar wij geven hem 90 water en 3 schepjes voeding per keer. De laatste tijd heeft hij ook wel veel last van een flinke melk golf uit te spugen na z'n voeding, ook al laten we hem 1 of 2 uren liggen om z'n voeding te laten zakken en pakken we hem daarna pas op, dan alsnog komt er zo'n melk golf naar buiten zetten.. Het cb zegt dat het kan zijn dat zijn lichaam te veel melk krijgt en datgene dat te veel is gewoon uitspuugt. maar nu ik lees dat Tamar meer krijgt dan donovan vind ik dat wel heel raar dat hij te veel heeft aan 90 water..
En hij was afgelopen dinsdag 3160 gram dus dan is Tamar maar 100 gram zwaarder

Nou dames ik ben heel benieuwd wie er als eerste gaat bevallen! Mer heeft in ieder geval wel een positief vooruitzicht. Af moeten wachten tot er eindelijk eens iets gebeurt is natuurlijk heel vervelend, dan lijken de dagen ook zo ontzettend sloom te gaan, en weer een dag afwachten, en weer, en weer, en nog steeds is er niks veranderd.. Totdat je eindelijk wat wil gaan doen omdat er toch niks gebeurt, en dan is het ineens zo ver! Misschien werkt het wel echt :)

Daar zit wat in inderdaad, wij eten inderdaad ook niet op vaste tijden. Dan blijf ik mooi op verzoek voeden. Was bang dat ik het fout deed, omdat je iedereen altijd over vaste tijden hoort. Maar dan valt dat mee gelukkig. :)

Speentje moet Tamar niet zo veel van hebben. Ze spuugt hem vaak direct weer uit haha. Eigenwijsje.

Kelly, wat een verschil dan.. Het consultatiebureau vroeg aan mij vorige week of Tamar haar fles altijd helemaal leegdronk (toen gaf ik nog 90 water + 3 schepjes). Toen ik aan gaf dat ze deze meestal helemaal leegdronk, zei ze dat ik dan wel voortaan 120 water + 4 schepjes mocht aanbieden. Misschien mag Donovan niet meer omdat hij toch ook vaak nog wel wat uitspuugt?

En over dat doorslapen, de verloskundige zei na 1 week al tegen mij dat ik 's nachts er wel 6 uur tussen mocht laten. Maar dit hebben we nog nooit gehaald hoor! Tamar meldt zich altijd eerder haha. :) Vannacht om 00:40 gevoed, maar ze bleef maar huilen en zoeken. Toen om 02:10 toch nog maar 30 cc klaargemaakt en toen is ze uiteindelijk om 03:00 in slaap gevallen. Kort en vermoeiend nachtje was dit haha.

Ja Quirine er zijn inderdaad zoveel voors en tegens qua inentingen. Toch denk ik dat we er over uit zijn om de inentingen wel te doen. Die van baarmoederhalskanker weet ik idd nog niet. Toen ik 14 was, kwam die inenting er bij. Ik heb hem toen afgeslagen omdat daar nog zo weinig over bekend was.

Wat spannend Mer dat ze jou morgen gaan inleiden! Dan ben jij misschien nu wel de eerstvolgende die gaat bevallen!! Spannend, we wachten af! :)

En Nansje bij jou vannacht ook niets gebeurd dus.. zag tenminste op instagram nog een zwangere buik voorbij komen hihi.

Het wordt deze week warm... succes dames.. dat zal wel zweten worden! Hihi.. :)

Terug
Bovenaan