Uitgerekend in mei 2017

Pff ik heb nu zwangerschapsergernis nummer 1 ontdekt: mensen die je iedere minuut van de dag in de gaten houden, omdat je de 40 weken voorbij bent gegaan!

Heel irritant al die mensen. Zodra ik op Facebook ga op mijn telefoon, zien ze dat ik online ben op messenger. En op WhatsApp. Dan gaat het helemaal los. "Gaat alles nog goed?" Uhm, waarom zou het niet goed moeten gaan? "Alles nog rustig?" Ja! En ook al zou het niet meer rustig zijn, zou ik alsnog zeggen dat alles rustig is! "Je zal het wel zwaar hebben met die warmte?" Niet zwaarder dan ieder ander!

Kom op mensen, ik heb geen erge ziekte ofzo. Ik ben alleen maar zwanger! Zodra de kleine is geboren, horen ze het vanzelf wel...

En dan het meest vervelende dat het vooral mensen zijn waar je normaal gesproken nooit wat van hoort, maar die je nu ineens constant in de gaten houden en willen weten hoe het gaat...

Sorry, moest even mijn frustraties kwijt. Haha.

Hoi meiden

nou weekend voorbij en geen baby voor mij, jammmerrr!! Stiekem een beetje teleurgesteld maar heb t naast me neergelegd en wacht geduldig af tot hij komt.

@inge zoooo herkenbaar!! En ik ben nog niet eens de 40 weken voorbij! En inderdaad vooral mensen die je normaal nooit hoort die willen nu eerste rang alles meemaken, bloedirritant!!

En al die medelijdenpraatjes idd, zo van pff hopen dat je niet hoeft te bevallen met die hitte, nou nou zou vreselijk zijn.....

en helemaal als mensen zeggen op zon dramatische manier : nou sterkte he.., ben vorige x echt uit mn slof geschoten, k zei hallo ik ga niet naar een begrafenis hoor ik krijg een kindje! Wens me dan succes of zeg lekker niks!

Maar ik zeg het gewoon tegen mensen dat ik het vervelend vind als ze gaan vragen of er al iets gebeurd. Dat ze t vanzelf horen en als ze doorvragen dat ik ze helemaal niet op de hoogte breng. Dat helpt wel kan ik je zeggen!!

Vind t van mede zwangeren niet erg, van mn moeder niet, maar van alle nieuwsgierige aagjes we hahah!

Uhg ik kan er helemaal over mee praten, ik ben aanstaande zaterdag uitgerekend, en echt iedereen vind het nodig om te zeggen, oh het zit er nog steeds, of oh is alles nog rustig.. bleh, zal wel goed bedoeld zijn, maar ben er helemaal klaar mee

Haha Inge lees jij gedachten? :p

hier precies hetzelfde, sommige mensen die je voor je zwangerschap nooit sprak vragen het elke dag xD helemaal gek wordt je er van!

En mensen van wie je het wel kan hebben begrijpen wel dat ze het horen als ze er is. :p

is er al een fb pagina met 'geboren mei 2017' ^^ lijkt me leuk om straks babyfoto' te kijken :)

Fijn om te horen dat het dus niet aan mij ligt. Haha. En dat woordje "sterkte" is inderdaad vreselijk!

Ik heb zo'n tante die normaal nooit uit zichzelf contact met mij zocht. Als ze iets over mij wilde weten ging het altijd via mijn moeder (haar zus). Sinds de zwangerschap vraagt ze echt iedere week via messenger wel een x hoe het gaat. In het begin reageerde ik wel eens (als ik daar zin in had, echt niet elke x!) Maar nadat je dan antwoord hebt gegeven hoor je ineens niks meer. Dan is het gesprek weer klaar tot de week weer voorbij was en de vraag opnieuw kwam. Daar was ik een beetje klaar mee en ben haar toen gaan negeren. Ze blijft gewoon doorvragen en als ik nu niet reageer gaat ze mijn vriend ermee lastig vallen. En dan ook niet vragen hoe het met hem gaat ofzo, maar alleen hoe het met mij gaat. Ze heeft ook al haar "ongenoegen" dat ik niet reageer geuit bij mijn moeder. Kan daar echt niet tegen! Alsof ik verplicht ben om altijd maar te reageren. Heb haar uiteindelijk gewoon geblokkeerd op messenger. Scheelt een stuk ergernis bij mij. Mijn moeder snapte mijn reactie gelukkig wel.

En nu weer even terug naar hoe het verder gaat. Ik heb echt geen idee meer van hoe de kleine ligt in mijn buik. Normaal voel ik altijd duidelijk waar het kontje en de voetjes zitten, maar nu voel ik echt bulten en uitsteeksels door mijn hele buik. Alsof die kleine met de rug richting mijn rug ligt en dan de armen en benen helemaal gespreid ofzo. Kan er ook geen touw aan vastknopen of de kleine nog steeds vast ingedaald ligt of niet. De ene dag voelt de kleine heel laag (grote ruimte tot mijn ribben) en nu drukt er iets weer constant in mijn ribben. Beetje jammer dat ik vrijdag pas weer controle heb. Dat is ruim anderhalve week na de vorige controle. Vind ik eerlijk gezegd wel iets te lang in dit stadium, maar er was niet eerder een plekje vrij. Ik hoop echt dat de kleine er snel genoeg van krijgt in mijn buik.

Oh inge wat vervelend dat je nu weer die onzekerheid erbij hebt maar ik zou gewoon bellen naar de verloskundige en zeggen dat je je zorgen maakt om de ligging! Kan er ook 1 langs je huis komen toch als er geen plek is op het spreekuur!!

Al die zorgen en frustraties helpen ook niet echt mee als je er al zo klaar mee ben!

En wat betreft je tante, goed aangepakt hoor! Zo doe ik het ook. Kreeg pas een berichtje van een verre vriendin, of ik al thuis was (uit mn werk) die had geen idee hoelang ik blijkbaar al zwanger was want die wist niet eens dat ik met verlof was, en of ze nog kon langskomen voor de bevalling. Ik zei geen idee want weet niet wanneer ik ga bevallen. Ze had ook pas eind mei tijd. Dus heb haar vriendelijk bedankt en gezegd dat het dan niet gaat lukken. Toen was ze zo brutaal om te zeggen dat ik haar dan wel gelijk moet appen als ik bevallen ben want ze wil hem wel graag zien, toen zei ik joh ik ga niet iedereen appen en je hoort het vanzelf wel als hij geboren is dus ga aub niet opdringerig doen zeg, you have no right haha!

Merk wel dat mn hormonen, mn slaaptekort en mn zenuwen echt een monstertje van me maken af en toe!

hoop dat jullie verder nog een beetje kunnen genieten van het lekkere zonnetje, ik ga zo lekker op een terrasje lunchen met mn vent en mn gedachten even van de krampjes afhouden!

Ooh wat irritant inderdaad! En dan van die mensen die je anders nooit ziet of spreekt ja.. en die houden maar nooit op met berichtjes sturen. Maar goed dat sommige van jullie er dan wat van zeggen! Dat durf ik dan weer niet haha.

Bij ons gingen bepaalde mensen steeds kijken of mijn man zijn bedrijfsbus wel weg was en onze auto wel thuis stond.. De ochtend van de keizersnee was de auto weg en we kregen 's ochtends gelijk een appje: succes vandaag! Irritant!!

Heb net maar even wat jurkjes en tshirts besteld voor Tamar nu het zo warm weer wordt. Al dat newbornspul wat ik heb is allemaal met lange mouwtjes! Maar vind ik niet erg.... straks wat meer roze in de kast hihi.

Quirine geen idee of er zo'n facebookpagina is. Je mag me best toevoegen op facebook hoor: Marianne Visser - de Vries.

Lekker om even een terrasje te pakken Nansje! Even wat afleiding en nog lekker samen met je man! Fijne middag. :)

Ik durf er nog niet teveel van te verwachten, maar volgens mij begint de kleine nu toch langzaam door te krijgen dat het tijd is om zich aan de wereld te gaan tonen. Sinds vannacht heb ik af en toe wat krampen onderin me buik en sinds vanochtend ook wat last van me rug. Ik verwacht er nog niet teveel van en wacht rustig af, anders maak ik mezelf alleen maar gek. Maar ik vind dat de kleine wel mag komen met 40+3.

Terug
Bovenaan