Uitgerekend in november

Bij de controle van 31 weken was mijn zoontje ook al ingedaald met het hoofdje. Maar het zegt natuurlijk nog helemaal niets.

He en eenmaal ingedaald kunnen ze niet meet zelf draaien, dus als het hoofdje dan goed ligt is dat wel fijn! Meer lucht ook? En minder maagklachten? Laat de echt dikke periode maar beginnen he, nu is het alleen nog maar groei van het kindje in lengte en vet!

Ja ze ligt nog niet vast. Maar kans dat ze nog "verkeerd draait" is klein. Ze is al echt aant zakken maar dat kan een hele tijd duren.
Ja meer lucht merk je direct! Ben alleen erg ongeduldig aant worden, ze gaven zojuist wederom aan dat ze wss met 38 weken inleiden. En mocht zwangerschap vergiftiging optreden ze proberen te rekken tot 37 weken.
Maar ja kans dat het toch 40 weken wordt blijft aanwezig, alleen kleine kans zei ze. Langer dan 40 zeker niet. Dus t komt nu snel dichterbij.

Oh dat is wel fijn lijkt me wetende dat ze al goed ligt. Klopte het ook dat je daardoor minder harde bewegingen voelde? Ik heb het gevoel hem wel weer wat duidelijker te voelen maar ben benieuwd wat ze woensdag zeggen over de ligging.

Gisteren de groei echo gehad. Ukkie is aan de lichte kant waardoor de vk twijfelde om over 1-2 weken een extra echo in het ziekenhuis te maken. Ben zelf ook klein en fijn, dus ze zag al waar het vandaan kon komen. Na invoering in het rekensysteem toch net te licht (8 i.p.v. 10 score, 1577 i.p.v. rond 1700 gram). Dus we mogen op extra controle. 
Andere zaken waren wel allemaal prima mijn groei van buik/gewicht, vruchtwater hoeveelheid, beweging, placenta. En de ligging was ook al met het hoofdje omlaag en licht ingedaald in de bekken. Ik voel hem/haar evengoed best veel bewegen. Maar al 3 weken voor aan de boven- en zijkant van mijn buik. Echt de voetjes, knieën, elleboog, bips. Dus had al zo’n vermoeden. 
Nu de extra controle afwachten. 

Ja het klopt dat je dan wel veel beweging voelt maar minder hard idd.
Ik heb medicatie voor hoge bloeddruk, dan leiden ze meestal in. Mij gaven ze aan dat dit standaard procedure bij medicatie is. 
Onze baby werd gisteren op bijna 2kg geschat maar werd wel aangegeven dat er 300 gram marge is. Dus ze was behoorlijk groot.
Fijn dat verder wel alles in orde is, beter een echo extra dan toch?

Terug
Bovenaan