Uitgerekend in november

Al een tijdje niet meegelezen, maar nu weer bij. Ik was wel een beetje geschokt over jullie gewichtstoename: ik zit nu al op 14 kilo en ik moet nog 7,5 weken! Terwijl je het niet echt ziet aan me ofzo, het is echt vooral mijn buik. Achja, het gaat gelukkig nu niet meer zo erg hard, dat was echt het tweede trimester. Verder gaat alles goed gelukkig.
Nog een tip die ik van mijn diëtiste heb gehad tegen brandend maagzuur: baking soda (met alleen het ingrediënt natriumbicarbonaat, 1/4 theelepel oplossen in water)! Het werkt goed en is ook nog eens supergoedkoop, gewoon bij de Albert Heijn gekocht. Ze gaf ook nog de tip om lijnzaadthee te maken, die heb ik nog niet geprobeerd omdat de baking soda best werkt. Is alleen wel snel uitgewerkt dus je blijft elke twee uur wel drinken. Staat op de verpakking max 7x per dag.

Pfoe nou hier een spannende middag gehad. Ik voelde de kleine meid eigenlijk al heel weinig sinds vanochtend. Komt vaker voor dat ik haar in de ochtend niet voel. Meestal voel ik haar wel na het eten als ik dan na het werk even op de bank plof. Maar vandaag niks! Koud water drinken, op mn linkerzij en zachtjes porren (dan gebeurd er eigk altijd wel wat) maar helemaal niks dus. Voor de zekerheid verloskundige in ZH gebeld en ik moest maar direct komen. Als eerste echo en daar kwamen ze erachter dat ze zichzelf lichtelijk klem had gelegd! Haar ene beentje dubbel geklapt onder haar, andere beentje helemaal omhoog en met dr tenen bij de voorhoofd. Daarbij nog een arm onder haar kin langs. Dus hele opluchting. Daarna ctg gehad en die was ook prima. Voel haar nu sinds 10 minuten weer zoals ik gewend ben ??

Vandaag een 3D echo gehad. Kan het niet echt aanraden als je al ver in de zwangerschap bent. 90 euro lichter en helaas heel weinig maar kunnen zien .... donderdag 32 weken dus wrs ook gewoon te laat maar dat hadden ze wel duidelijk mogen zeggen...!

Owjeej dat moet idd ff spannend zijn geweest! Goed dat je zo allert was! Gelukkig dat ze nu weer goed ligt!
Qua gewicht zit ik nu op plus 10! T maagzuur valt gelukkig mee.... ga je tip zeker onthouden mocht ik er wel last van krijgen!
Ik heb de 3d niet laten doen. Bij 32 weken is volgens mij ook wat laat maar vind ook dat ze dat wel hadden mogen zeggen!! Egt balen dat t zo tegen gevallen is :-(
Vraagje= heeft iemand de kinkhoestvaccinatie laten zetten? Zo ja waarom of waarom niet?

Ik kreeg maandag met de groei echo ook ff 3d te zien. Vond t ook tegenvallen. En met 25 weken had ik een gratis 3d echo. Was ook niks, erg onduidelijk. Ze moeten ook precies goed liggen, juist hoeveelheid vruchtwater ervoor enz.
Ik heb maandag toevallig met de gynaecoloog de kinkhoest vaccinatie besproken en griepprik. Ze zei van beiden zeer zeker doen, alleen wss wel zelf betalen.
De kinkhoest vaccinatie beschermt ook je baby na de geboorte tegen kinkhoest, weerstand is erg laag en kunnen ze echt heel erg ziek van worden. De griepprik beschermt je baby niet tegen de griep,maar als de ouders t al niet krijgen heb je twee grootste besmettingsbronnen al verholpen.
Griepprik is pas vanaf 1-10, maar kunt ze wel tegelijkertijd laten zetten.

Ons viel de 3d echo ook tegen. Ik was toen 28 weken geloof ik. Niet echt duidelijk. Met de groeiecho hebben we gezien dat ons meisje ook een aantal dagen voorloopt op groei! De prik tegen kinkhoest krijg ik vandaag. Lijkt mij verstandig en ik kan geen nadeel bedenken!

Bedankt voor jullie snelle reacties!
Over de griepprik had ik nog niet nagedacht maar klinkt ook erg logisch. Ga het vandaag meteen regelen.... 
Jammer dat bij bijna iedereen de 3d echo tegen is gevallen.

Terug
Bovenaan