Uitgerekend in november

Ik heb de kinkhoestvaccinatie wel gehad, zo is je baby de eerste 3 maanden beschermt dat vond ik wel een fijn idee, ik had een hele vervelende spierpijn daarna in Mn arm maar dat was dan maar zo hahaha

Ja de verloskundige en gynaecoloog hebben dit ook niet bij mij aangegeven. Ik kreeg t van een bekende als tip mee.
Mijn partner gaat ook de griepprik halen. Kleine moeite en zo heel duur is t allemaal niet.

Mij heb de 3D echo met 26 weken gedaan, wij hadden enorm goed beeld, bij mijn eerste was dat 6 jaar geleden een heel stuk minder. 

Op de site geven ze meestal aan vanaf wanneer tot wanneer.

de kinkhoest vaccinatie twijfel ik ook nog over .
hebben jullie ook zoveel harde buiken??

Toch wel speciaal de kleine zo te zien!
Ik heb het inderdaad ook via via gehoord en toen ik ernaar vroeg, van de verloskundige info gekregen, maar zij konden geen advies geven was geheel mijn eigen keuze daarom twijfelde ik maar baat het niet dan schaad t niet inderdaad!
Harde buiken valt wel mee, maar doe t ook erg op mijn gemak.

Ik heb de vaccinatie ook laten doen in de 31e week! Optimale bescherming voor de kleine, dus die 40 euro had ik er wel voor over. Echo heb ik niet laten doen, vooral omdat ik het erg prijzig vind. Jammer dat het zo tegenviel! Geen klachten ook nog gelukkig (harde buik, oefenweeen, indalingsweeen, bekkenklachten). Ik sport nog zo'n 3x per week en hoop ook dat daardoor mn spieren veel gewicht kunnen opvangen en bandenpijn zoveel mogelijk wordt voorkomen. Volgens mij heb ik er nu 8 kilo bij, en dat was ook wat ik wilde, om rond de 12 kilo uit te komen. Ik heb wel het gevoel dat het allemaal nooit gaat passen in die buik, als ik nog 8 weken moet..

Wat jammer dat de 3d echo's bij een hopp tegenvielen. Wij hebben het niet gedaan. Waarom eigenlijk geen echte reden ofzo.
Wat betreft de Kinkhoestvaccinatie. Hier heb ik het met de verloskundigen over gehad. Ze gaven mij aan om mij goed in te lezen. Niet via de GGD site, maar juist ook onderzoeken te lezen. Het nadeel van de kinkhoestvaccin is dat je naast kinkhoest ook voor andere ziektes wordt ingeënt. Er is nog niet veel bekend over de gevolgen hiervan bij. De baby. In onderzoeken lees je o.a. dat kans op vroeggeboortes groter is.
Ik ben absoluut niet tegen vaccins bij kinderen! Maar bij een ongeboren baby, waarbij de gevolgen nog niet zo goed zijn onderzocht kreeg ik toch mijn twijfels. Ik kwam er niet uit. Wel/niet. Bij deze twijfel heb ik toch gekozen om het niet te doen. Of het de juiste keuze is weet ik niet;) Ik denk dat je vooral je gevoel hier bij moet volgen.
Harde buiken heb ik wel veel. Meestal al na het douchen. Dat is eigenlijk al wat te veel. Ik ben gelukkig gestopt met werken en overdag heb ik het beter onder controle. 
Ben nu 9 kilo aangekomen en precies 33 weken zwanger. Ik twijfel of het ook allemaal past, maar laatst zag ik een filmpje van een moeder van een drieling met een mega buik. Het kan dus wel ?

Vandaag weer controle bij de verloskundige gehad, ze zeiden dat het inderdaad kan dat de bewegingen van de baby minder hard worden.. en ze dachten dat hij ook al ietsje is ingedaald! Ze kon alleen niet met zekerheid zeggen dat het nu (bij 32 week) niet meer zou veranderen. Ik ben tot nu toe 8 kilo aangekomen maar de laatste 2/3 week niks erbij maar ook dat was heel normaal zeiden ze, het gaat een beetje in curves

Onze meid lag maandag perfect ook al wat ingedaald.... sinds gisteren was ze er denk ik klaar mee haha ligt gewoon weer hoger en volgens mij in stuit?
Ik ben nu ruim 6kg aangekomen. Verwacht bij 32 weken op 6.5 te zitten. Kom nu steeds halve kg per week aan zoiets.
Ik heb echt een hele flinke buik en alles staat zo strak haha ik vraag me ook af hoe dat nog gaat groeien. Iedereen vraagt ook of ik echt al tegen het einde loop. Zelfs de gynaecoloog zei dat mijn buik behoorlijk was maar dat er ook een flinke baby in zit en ruim (niet te veel) vruchtwater. Ik draag ook volledig naar voren. En ben zelf maar klein. Ziet er wel leuk uit vind ik zelf.
Alleen kan ik sinds een week savonds niets zwaars meer eten. Dan moet ik als ik ga slapen vaak overgeven. Denk maagzuur ofzo. Hebben jullie daar ook last van?

Terug
Bovenaan