Onze kleine doet het heel goed. Is nu 2388gram. Heel erg gemiddeld. Verwacht geboortegewicht is tussen de 3000/3500gram. Ik ben benieuwd of dat ook echt zo blijkt te zijn.
Een knie of een been kan dat best zijn ja. Regelmatig heb ik rechts ineens een uitstulping en als ik mijn hand erop leg trekt hij zich weer terug. Heel lief!
We hebben een bevalplan besproken. Tsja wat valt er te plannen. Het enige wat er is opgeschreven is: welk ziekenhuis, borstvoeding, wie er bij de bevalling is en wie de kleine aanpakt/navelstreng doorgeknipt. Verder heeft ze gepolst of er angsten zijn. De dingen zoals uitscheuren i.p.v. knippen, eerste uur op de borst, navelstreng uit laten kloppen is iets wat ze altijd al doen. Omdat ze vond dat wij er best nuchter onder waren (geen bijzonderheden en het op ons af laten komen) was een notitie op de zwangerschapskaart voldoende en hoeft er geen a4 gemaakt te worden.
Slapen wordt wel minder.. nu ik dit typ is het 5 uur en lig ik al vanaf 4 uur wakker 🙂 heerlijk naar het gesnurk naast me te luisteren ?.
Het schijnt heel normaal te zijn en je lichaam gaat op spaarstand. Er blijft genoeg energie over om evt. een bevalling te beginnen. Niets om me zorgen over te maken zei de verloskundige.