Uitgerekend in november

Hoi allemaal, 
Een tijdje geleden dat ik heb geschreven maar ik lees al die tijd nog mee. Inmiddels ben ik (morgen) 34 weken zwanger en zit al een aantal weken volledig in de ziektewet vanwege bekkenklachten. Sommige dagen voel ik me goed, maar zodra ik iets teveel heb gedaan (lees stofzuigen, of teveel bukken, ledikantje in elkaar zetten) dan roept mijn lichaam mij direct terug en wordt ik er weer aan herinnerd waarom ik niet kan werken. 
Wij zijn al sinds de zwangerschap aan het verbouwen in ons nieuwe huis en ik merk dat ik al wel last van nesteldrang krijg. Alle spulletjes al in huis alleen het kamertje moet nog afgemaakt worden. Ik kan ook ineens intens verdrietig worden als er weer een deukje in onze pas gestuukte muur zit, terwijl ik eerder voor mijn gevoel nooit zo hormonaal was.
Vandaag ga ik mijn vluchtkoffertje inpakken want ik heb het gevoel dat het, ook al is het theoretisch gezien nog 6 weken, zomaar ineens kan gebeuren, hebben jullie dat ook? 
Fijn dat jullie de kleine ook allemaal goed voelen bewegen! Soms doet het idd wel pijn en soms wordt ik er ook een beetje gek van (vooral als ik wil slapen). Slapen gaat vanwege bekkenpijn al lange tijd niet echt, ik wordt meerdere keren met nacht wakker en draai me een ongeluk op zoek naar een fijne positie. 
Nog geen last van vocht en ook weinig last van maagzuur oid. Dus daarbuiten mag ik niet klagen. Wel ontzettend van rusteloze benen! Herkent iemand dat? 
Ik ga overigens naar zwangerschapsyoga, echt een aanrader als je lichamelijke klachten hebt, of gewoon wilt leren relaxen! Echt niet zweverig maar eigenlijk heel praktisch, je krijgt ook praktische tips voor houdingen/ademhalingstechnieken (geen puffen) voor tijdens de bevalling! 

Ik heb vandaag weer controle gehad bij de verloskundige maar ik moet een groeiecho laten maken omdat ze geen verschil voelde tov de vorige controle, ze zei dat ik me niet meteen zorgen hoef te maken en het alleen maar voor de zekerheid is, ze zei dat het ook kan liggen aan het indalen en dat ze het sowieso wat lastig te voelen vond vandaag misschien vanwege mijn buikspieren, voor mij voelt Mn buik wel dikker en ben ook wel zwaarder geworden maar ben toch wel beetje bezorgd nu.. ? wil gewoon dat alles goed met hem gaat!

Jillroos, ik kan me je zorgen begrijpen. Maar t voelen zegt idd niet altijd veel. Ze dachten bij mij ook dat er groei achterstand zou zijn. Maar ze loopt voor. 
Hopelijk is er niets aan de hand. Wanneer krijg je de groei echo?

Dat zei de verloskundige ook idd maar dat echo’s ook niet zaligmakend zijn, ik heb hem pas volgende week woensdag, probeer er gewoon nuchter onder te blijven dat het vast wel goed zit 

Hallo ben ik ook weer een keer.. weinig geschreven hier de laatste tijd. 
Het gaat prima met mij en met de kleine in de buik ook die prima ren weekje voor groeit. 
Wie kent het gevoel onrustige benen veel denken en eigenlijk alleen maar aan de bevalling!! Maar ik denk alleen maar over een geplande keizersnede.. krijg nu echt drang om alles klaar te hebben en dan ik de 12 de moet gaan bevallen. 

Stom hè.. 
maandag weer naar de volerloskundihe voor gewone controles 

Er is vast niks aan de hand! Wel lekker dat ze het even checken. Ik heb vandaag een zwangerschapsfotoshoot en wat een geluk met het weer! Ben bijna 35 weken dus de buik is ook perfect nu! Ik denk ook vaker aan de bevalling en hoe het gaat zijn met baby hoor, logisch ook, maar ik kijk er echt naar uit. Nog 1 week werken en dan ga ik thuis lekker poetsen zodat alles perfect is :) dan heb ik alle tijd voor klusjes waar ik normaal geen zin in heb (ramen, keukenkastjes, voorraadkast)..

Ja ze loopt volgens die echo drie weken voor.
ik had geen suiker maar moet nu wel 1 x in de week prikken om even te kijken of ik pieken heb.

vandaag voor eerst geprikt en de hele dag al ver onder wat je mag hebben.. ik snap er niks van.. maak me dan wel zorgen want als geen suiker is wat zorgt er dan wel voor dat ze groter groeit. Donderdag weer na de gyn en dan meten ze haar weer.. spannend
als ze steeds zo voorop loopt halen ze haar met 38 weken en anders rond 39 ivm de enorme bekken klachten, bedrust en enorme pijn. Ik kan me totaal niet omdraaien opstaan of op een stoel zitten gek word ik erg van.
maar goed nog 5 weekjes kan ik wel aan en zij doet het gelukkig prima dat is het belangrijkst.
vandaag was ik na een tuin wereld waar ze de hele kerst al hadden opgebouwd heerlijk zet nog net geen boom neer zo leuk vind k dat al hahaha

Terug
Bovenaan