Uitgerekend in november

De klossen/ of eigenlijk houten blokjes staan al een tijdje onder het bed. Wij hebben een hoge boxspring en kwamen slechts 3cm te kort. Met klossen zou het wel heel hoog worden.
Zelf vind ik het een voordeel dat het bed hoog is. Ik kom er een stuk makkelijker uit :) 

Hier komt de kraamzorg pas dinsdag langs. We hebben een elektrische boxspring. Ik ben maar 1.60 dus voor mij is ie al erg hoog. Ga ervan uit dat deze hoog genoeg is. Anders breek ik mijn nek haha.
Ben al lang in de ziektewet maar heb ook echt al twee weken opruimwoede haha.

Dag dames, hier ook weer even een update van mij. Afgelopen vrijdag de liggingsecho gehad en de kleine meid blijkt in onvolkomen stuit te liggen. Dat lag ik zelf ook, maar ik was het tweede kind van mijn moeder en deze dwarsligger is mijn eerste. Ik maak me gelukkig niet veel zorgen want het lijkt erop dat ze genoeg ruimte heeft, dus morgenochtend (dan ben ik 36+3) gaat de verloskundige een uitwendige versie proberen! Ben benieuwd hoe dat gaat zijn. Iemand anders ervaring mee?
Ondertussen 'moet' ik nog twee middagen werken (morgen en overmorgen) voordat ook mijn verlof officieel van start gaat. Ik ben ZZP'er (geef bijlessen en huiswerkbegeleiding), dus vond dat die halve week extra zo voor de herfstvakantie niet zo erg zou zijn. Ik merk alleen wel dat ik nog zoveel op mijn to-do-lijst heb staan dat ik me afvraag of ik wel rust ga krijgen tijdens mijn verlof, hoe gaan jullie om met de stress van 'het is nog niet af!'? Ik moet er niet aan denken dat vanaf aanstaande zaterdag de bevalling gewoon al kan beginnen!

Ps Klossen zijn vanaf vanmiddag binnen, het bed verhogen (en de slaapkamer verder aanpassen zodat de wieg er een beetje normaal in past zonder al te veel in de weg te staan) is dus ook één van die dingen op de lijst. We hebben alleen zo'n bed met opbergruimte eronder, dus zonder echte poten, meer een ombouw. Ben benieuwd hoe mijn man dit gaat oplossen ? hij heeft twee rechterhanden dus zal w3l goedkomen

Mijn dochter lag in 2016 ook in stuitligging en haar hebben ze toen tijdens het versie spreekuur in het ziekenhuis gedraaid. Ik kon toen kiezen om dit bij de verloskundige of in ziekenhuis te laten doen. Wij hebben toen voor het ziekenhuis gekozen omdat je daar weeën remmers krijgt tijdens het draaien en omdat je toch een risico loopt op het opwekken van de bevalling. 
Het belangrijkste tijdens de versie is je proberen zo goed als mogelijk te ontspannen.
ik hoop voor je dat ze de kleine gedraaid krijgen en dat die dan zo blijft liggen. 

Haha, echt leuk: vanochtend twee verloskundigen en een echoscopiste helemaal klaar voor de uitwendige versie: blijkt mevrouw tussen gistermiddag en vanochtend netjes met haar hoofdje omlaag te zijn gaan liggen! Een mooie echofoto gekregen met een klein glimlachje op haar gezicht, supercute!
Ik vermoed dat dit komt omdat de verloskundige gister al een beetje een duwtje had gegeven. Ze voelde dat de baby genoeg ruimte leek te hebben. Ook had ze inderdaad de moxa-therapie genoemd, maar ruimte leek het probleem niet te zijn. Ook de andere opties die ze noemde klonk mij pas nuttig als het vanochtend niet zou gaan lukken. Nu maar hopen dat ze netjes blijft liggen tot de bevalling!

Terug
Bovenaan