Uitgerekend in november

Gefeliciteerd allemaal! Hier nu 38.1 en dinsdag weer goedgekeurd bij de verloskundige. Behalve pijn onderin mijn buik nog geen voortekenen..  wachten wachten wachten!

Gefeliciteerd allemaal!
En veel succes voor degene die nog moeten wachten.
Hier zojuist de kraamweek afgesloten. Zijn tussendoor nog een x extra opgenomen in t ziekenhuis. De baby werd te geel, twee nachten moeten blijven en heeft ze in een couveuse met uv licht geslapen. Nu weer alles goed. Mijn eigen herstel verloopt soepel, liep half uur na de bevalling al rond ?.
Heb behoorlijk wat opgestoken afgelopen week, dacht misschien hebben jullie wat aan sommige tips.
Hydrofieoe doeken zijn idd een must. Maar dan t liefste de allergrootste maat.
Een badcape/omslagdoek maar dan 1 die met fleece gevoerd is. Heerlijk om in te bakeren. Ik heb er 1 van Uppies, gebruiken hem ontzettend veel! 
Flesjes voor flesvoeding, 1 is genoeg. Je spoelt hem toch steeds uit. Steriliseren hoeft ni meer.
Flesvoeden: doe t op gevoel en niet alleen volgens schema. Wij zijn erachter dat voeden op vraag t beste werkt. Wel zorgen dat je niet te veel of te weinig geeft. Maar een uur schuiven kan makkelijk! 
Tips, adviezen super leuk! Maar doe wat goed voelt. En stel je vragen aan kraamhulp maar ook aan de verloskundige. Vaak krijg je net een iets ander antwoord. Maar helpt je dat juist om je eigen weg te vinden.
Niet in bad mogen zolang je bloed verliest? Nope, ni nodig. Zowel gynaecoloog als verloskundige gaven aan dat je na een week best in bad kunt. Mits t je eigen bad is. Liefst wel zonder schuim of minimaal. Kans op infectie in je eigen huis is bewezen niet groter dan met douchen.
Boxpakjes zijn super schattig maar snachts met verschonen heb je geen zin in een puzzel aan kleding. Broekje of legging heb je veeeeel sneller aan en uit. 
Succes allemaal!

Oooow en..... dat kraamverband is echt best erg. Haha! Ik heb t twee dagen gebruikt. Daarna werd t bloeden minder. Net als menstruatie. En ben gelijk over gestapt op allways night. Trust me, echt een verademing! Zorg dat je die in huis hebt!! Dan maar x vaker naar de wc. 
Probeer ook te "luchten" dus op bed op zo een onderlegger en oude handdoek. Gewoon naakt erop slapen. Dat doet je erg goed?
Sorry misschien wat te veel details, maar ik zelf ben deze tips zeer dankbaar.

Gebruiker10066704 
Wow jeetje kraamweek alweer afgesloten dat gaat snel! Wat fijn dat het nu weer goed gaat met jullie beide. 
Sorry voor de vraag maar naakt op zo'n onderlegger slapen snap ik dat het goed is voor het "luchten" maar op de een of andere manier lijkt me dat niet fijn.. Zit niet alles helemaal onder de volgende ochtend?
Wauw dat lijkt me dus echt fijn als je na de bevalling nog enigszins kan rondlopen of iets kan doen.. voor mijn idee die ik er nu bij heb ben je echt uitgeschakeld en lig je een week op bed haha ? maar dat valt dus heel erg mee?
Bedankt voor de tips en adviezen, die zijn altijd fijn toch ? 
Hier nog steeds de hele dag door weeën, maar zit nog erg lange tijd tussen.. vandaag een dagje was gedraaid en taart gebakken voor de afleiding.. eind van de middag wel heel licht bloedverlies bij naar het toilet gaan, ben benieuwd of het doorzet :) 

Spannend! Hopelijk zet het door!! Nee joh, je loopt wat ongemakkelijk en t kost meer energie. Maar na twee dagen voel je je al meer mens. En een baby geeft ook echt energie. Je wilt hem of haar graag verschonen en badderen enz. Maar je gaat wel regelmatig ff liggen enzo.
Nou ieder persoon zal in andere mate bloed verliezen maar bij mij was t na twee dagen al niet super veel meer. Echt zo als menstruatie. Zo een onderlegger is behoorlijk groot en absorbeert erg veel. Maar ik vind ze wat zweten, dus een oude handdoek dubbel vouwen en daarover heen leggen. Bij mij blijft dan de onderlegger zelfs droog. Dus zoveel verlies van bloed is t niet. En zodra je opstaat ff afspoelen met douche kop. 
De eerste dagen is dit nog ni nodig maar na 5 dagen vond ik t wel nodig?
En na een bevalling kan echt niets je meer schelen kwa preutsheid

Ik wou al zeggen, ik denk dat je na de bevalling de schaamte ver voorbij bent ?. In ieder geval bedankt voor de tips!
Ik voel me vandaag ook echt een baksteen. Desondanks net even half uurtje gewandeld/gewaggeld. Kreeg ineens behoorlijke steken van onder. Zal vast met de indaling te maken hebben!

@Biancatjee Hopelijk zet het door!

Hallo allemaal, wat een leuk nieuws! Iedereen van harte gefeliciteerd!! 
Ook wij zijn trotse ouders geworden van een mooi lief meisje Yfke Marith! 5-11-2018 met 38+5 weken geboren. 3850 gram en 50 cm 
hele snelle bevalling, 19:00 begon het direct met om de 5 min weeën (3 cm ontsluiting). 20:30 weeënstorm (5/6 cm ontsluiting) toen in de auto naar het ziekenhuis. Vreselijk (30 min rijden) 21:30 in ziekenhuis nog steeds in weeënstorm en weeën opgevangen in de rolstoel. 22:00 uit de rolstoel snel naar bed. 22:17 ons mooie meisje geboren na 10 min persen. Wat een avontuur... 

nu gaat alles super met ons alle twee. Ze doet het zo goed. 3 nachten gehad en 3 nachten heerlijk kunnen slapen! 

Succes allemaal xxx 

Hier net uit het ziekenhuis, moest het bloed verlies toch even laten checken. Konden niks vinden, nu had ik morgen dat inwendige onderzoek en het plan van aanpak bespreken maar dat hebben ze vandaag maar gelijk gedaan. 1,5 cm ontsluiting en maandag melden in het ziekenhuis, krijg om 4 uur het ballonnetje en moet dan helaas blijven. (Dacht dat ik na huis mocht) maar helaas haha.
manlief mag niet blijven dus die komt de volgende ochtend terug.
vind super spannend, ben al eens ingeleid natuurlijk maar niet met een ballon en dan ook nog de nacht alleen haha. Ze denkt dat ze dinsdag ochtend wel de vliezen kan breken dusb das goed nieuws. Baby ligt ook al vast in de bekken. Zodra ze is geboren horen jullie meer!

liefs

Terug
Bovenaan