Uitgerekend in november

Proficiat met Marinthe. Weer een wezentje geboren. Heerlijk om te lezen. Dat geeft mij een goed gevoel dat er toch binnenkort echt actie gaat komen. Rust lekker uit en droom lekker live met jullie meid. 

Mijn man mag alleen maandag niet blijven wel tot laat. Ik lig dan op ren zaal met meerdere. Vind zelf ook naar. Dinsdag ochtend is hij half 7 weer aanwezig dus das wel fijn.

gefeliciteerd met je dochter !!! Nu lekker genieten.

liefs

8 november is onze lieve Sofie geboren. Ik heb hiervoor al 1,5 week serieuze voorweeen en harde buiken gehad maar op woensdag ochtend na een bezoekje aan de ostheopaat lijkt er vruchtwater mijn onderbroek in te stromen. Het is niet zoveel, maar het ruikt ook niet naar urine. Ik bel mijn vroedvrouw op, zij komt smiddags langs. De weeen zijn er wel al, maar nog niet zo heftig. Ze vindt het moeilijk om te bepalen of het vruchtwater is maar denkt van wel. Ik moet binnen de 16 uur in goede arbeid zijn want anders moet ik sowieso naar het ziekenhuis ivm infectiegevaar en ik dus antibiotica krijg. (dit alles zijn Belgische normen, ik woon in België). Na het onderzoek blijkt dat mijn baarmoederhals bijna verstreken is en ik 1 cm ontsluiting heb. Ik heb blijkbaar al hard gewerkt. Om half 6 breekt dan echt mijn vruchtwater, mijn vriend is gelukkig thuis. Het stroomt zo langs mijn benen af in het midden van de woonkamer. Hij vergelijkt het met haaienvinnensoep, Haha we lachen hard! Om 9 uur is vroedvrouw er weer, ze onderzoekt nog een keer. Baarmoederhals is volledig verweekt, 2 cm ontsluiting. Ze verwacht dat het goed gaat doorzetten en ik vannacht ga bellen om te vertrekken naar het ziekenhuis. De weeen komen steeds heftiger, mijn vriend geeft tegendruk met zijn handen in mijn rug. Rugweeen zijn zeer pijnlijk! Een warmtekussen helpt ook. Om 12 uur gaan we naar boven. Mijn vriend kan nog 2 uurtjes slapen terwijl ik de weeen met de buikademhaling opvang, het lukt me heel goed om dit toe te passen. Ook zeg ik wel 100x deze wee komt nooit meer terug tegen mezelf in mezelf. Om 2 uur maak ik mijn vriend wakker, ik heb hem nu echt nodig om tegendruk te geven. Om half 4 belt hij de vroedvrouw. Ze controleert, 6 cm onsluiting. Ik ga in bad, na even in bad zeg ik dat ik wil gaan. Ik kan niet meer. Om half 6 vertrekken we, ik zit helemaal in de zone. Als we aankomen vraagt de vroedvrouw van het ziekenhuis of ik persdrang heb.... ja wat is dat? Ik moet wel naar de grote wc lijkt wel.... ik heb blijkbaar volledige onsluiting!! Ik kan het niet geloven.... persen!!!!! Na 50 minuten is onze Sofie geboren, zonder epidurale. De placenta laat nog even op zich wachten, dit duurt helaas nog 1,5 uur. Met veel pijn, drukken op mijn buik en mee persen komt ook de placenta los. Wat een opluchting!!! Onze grote droom is uitgekomen, we zijn papa en mama!! Een gezonde dochter van 3240 kg en heeft een lengte van 49 cm. Een heerlijke poppemie ??

Dames die zijn bevallen proficiat met dit grootste geschenk. Dames die nog moeten bevallen, jullie kunnen het!!! 

Wauw wat een mooie verhalen! Gefeliciteerd met jullie dochters! Leuk om te lezen!! Zoveel babys al en het is pas 10 november! Geniet ervan en succes voor de geduldige andere novembermama's!

Mooi om te lezen en bijzonder dat iedereen haar verhaal hier deelt, het geeft kracht voor mijn eigen bevalling om te horen dat t jullie allemaal lukt?
Natuurlijk ook super gefeliciteerd met jullie dochters!
En idd dan zitten we nog niet op de helft van de maand!
Mamavanr hopelijk vliegt de nacht dan voorbij en is het snel half 7 ;-) komt zeker goed! Succes?
Geniet van jullie hummeltjes en de rest zet hem op met de laatste loodjes!

Terug
Bovenaan