Uitgerekend in november

Wat leuk om alle zwangerschappen voorbij te zien komen! 
Ik ben nu 7,5 week zwanger van ons eerste kindje en de 17e de eerste echo. Echt super spannend! Ik heb her en der wat kwaaltjes, vooral vermoeidheid en af en toe wat misselijk. Oh, en ik heb de hele dag honger! En grote borsten ook ja. Mijn eigen berekening zegt dat we rond 22 november zijn uitgerekend. 
Wij hebben het alleen nog de ouders verteld. We hadden met zijn zessen een etentje en toen hebben we de moeders een cadeautje gegeven. Dit was een boekje van Nijntje genaamd “Opa en oma Pluis”. Mijn moeder snapte het gelijk en roep alleen maar: Echt? Is het echt waar? Schoonmoeder begreep het toen pas. Vaders nog niet. Toen riep mijn schoonmoeder heel hard tegen mijn man: Word jij pappa? Toen sprong iedereen op en was heel blij! Was heel tof!
Broers en zussen willen we het na de 1e echo vertellen en de rest na 12+ weken. 
Liefs, L.

Het lukt me niet het bericht te bewerken op mijn telefoon.. :-/
Maar ben dus ook moe, veel buikpijn, soms misselijk.
En snap precies wat je bedoeld qua emoties, mijn vriendin is 8 weken zwanger en haar baby ademt niet, dus zij moet morgen naar het ziekenhuis. Dus moet hele tijd huilen, maar aan andere kant voel ik me dan schuldig en wil ik geen stress voor het mijne..
Maandag wezen vliegen, daarna heftige buikpijn, bij toeval met een jongen gepraat die op ambulance werkt en die vroeg specifiek wat voor pijn etc en zei toen dat ik beste meteen volgende dag kon laten checken. Sindsdien beetje bloed verloren en nu vandaag veel meer dan normaal als ik ongesteld ben..
Dus ik snap je helemaal Hazeltje, als je wilt contacten; chroom niet! 

En Nimco, ik heb het mijn beste vriendin meteen verteld omdat zij drie jaar geleden haar kindje is verloren.. en nu weer zwanger is, dan zijn we het eventjes tegelijk.
Onze ouders gaan we dit weekend doen.
We hebben de test romantisch in Italie gedaan en toen daar meteen leuke sokjes gekocht om te geven en een foto gemaakt met rompertje met 'ik word mama/papa' in het italiaans en die willen we laten zien wanneer de belangrijke mensen om ons heen het weten. 
Veel plezier met vertellen!!!

Een tijdje niet actief geweest op het forum maar laat toch weer even wat van me horen en probeer op iedereen te reageren. 

Vandaag 2e echo gehad, ben morgen 9 weken zwanger. De baby was kwa grootte verdriedubbeld (sinds 1,5 week geleden toen ik mijn 1e echo had) en er was een hoofdje en er waren twee beentjes zichtbaar. Het hartje klopte duidelijk zichtbaar en snel. We hebben 30 april de termijnecho. 

Verder voel ik me vandaag goed. Verschilt per dag. De ene dag wordt ik misselijk wakker en heb ik er de hele dag last van. Veel geurtjes trek ik dan echt niet!

Ik heb wel weinig eetlust, kan nergens echt van genieten. Ik eet puur omdat het moet. Hopelijk komt dat snel weer goed! Ik eet elk uur een klein beetje om de misselijkheid voor te zijn. 

Vandaag voelde ik me topfit! Vorige week ontzettend last van mijn borsten gehad, alsof ze op knappen stonden. Deze week gelukkig minder. De vermoeidheid valt mee, en ik heb laatst voor het eerst om niks heel hard gehuild, mijn vriend moest heel hard lachen om mijn rare gedrag... en ik achteraf ook... de hormonen doen z’n werk, haha! 

@MaartjeCo ik heb ook regelmatig last van mijn onderbuik. Steekjes, opgeblazen, zeurend, in allerlei vormen. Maar ik voel het ‘graag’. Dat geeft mij het gevoel dat alles nog ‘werkt’ daarbinnen. Je hoeft je pas zorgen te maken als je hevige pijnen hebt. 

@Gerdaaa en @Debbie als je het niet vertrouwd, gewoon bellen. Waarschijnlijk is er niets aan de hand. Een beetje bloedbruinverlies komt vaak voor in het eerste trimester zei mijn verloskundige. Stress is ook niet goed voor de baby. 

@Mamatobenovember Ik slaap prima! Wordt soms ‘s nachts wel wakker omdat ik zo last heb van mijn gevoelige/pijnlijke borsten! Dat is deze week gelukkig wat minder, vorige week was dat een hel! Alsof ze op springen stonden. 

@Lnovember! Super leuk dat je de eerste echo hebt gehad en dat alles goed is. Nu is het toch wat minder abstract nietwaar? 

@Hazeltje, vervelend dat je je zo vervelend voelt! Ze zeggen dat je meer energie en dergelijke krijgt na het eerste trimester, dus na 12 weken. Dan is de hormonale piek geweest en heb je dus minder last van kwaaltjes (al komen er op een gegeven moment weer andere kwaaltjes). 

Welkom @gebruiker 10066159 en @Nimco 

@Jennepen, wat onzeker! Hopelijk krijg je binnenkort goed nieuws! 

@Gebruiker10067974 ik heb ook echt heel de dag honger! Ik eet echt heel de dag door. En leuk een etentje, wij gaan het morgen ook vertellen tegen mijn ouders tijdens een etentje.
Ik maak gelukskoekjes met daarin de tekst je wordt opa/oma/tante/oom. Dit weekend naar Engeland om het mijn schoonfamilie te vertellen. Ik weet nog niet hoe ik het mijn vriendinnen ga vertellen. 
@jennepenn, oh wat verdrietig. Nu wel super leuk dat jullie tegelijk zijn! 2 vriendinnen van mij zijn ook zwanger alleen die zijn al over de helft. Het is wel leuk dat jullie samenlopen dan kun je extra veel delen met elkaar. Leuk idee en veel plezier met het vertellen! Ik hoop dat alles goed blijf gaan met de zwangerschap. Ik had ook wat bloed verloren vorige week, maar er was niets aan de hand. Hou ons op de hoogte?

@hazeltje heel veel sterkte!  Een zwangerschap is al zwaar genoeg en dan nog met de vader van een vriend is het helemaal zwaar. 

Ik moet nog wel even wennen aan het reageren en opzoeken van berichten. Weet iemand of je ook je oude berichten makkelijk kan terugvinden of sommige forums kan opslaan? 

Hoi dames,
ik moet ook even mn ei kwijt.. ik ben net opgeroepen voor mn werk en bij het aankleden merkte ik dat mn borsten ineens niet meer zeer doen.. ze staan ook veel minder gespannen. Ik was ook erg opgeblazen voor mn gevoel maar dat is ook weg.. ik vind het wel erg eng allemaal :( Meerdere dames waarvan ineens de symptomen weg zijn? 
Groetjes

Terug
Bovenaan