Uitgerekend in november

Hi allemaal..

lees al een tijdje mee maar nog niet de moed om mee te schrijven. Heb zo mijn eerste echo en ben op van de zenuwen! 
Dit is mijn 4e zwangerschap, 2 miskramen, stil geboren dochtertje.. zou het nou goed zijn?! 

Gebruiker10069421 ik heb sowieso niet hele erge symptomen, maar waar ik wel last van heb zijn oa heel de dag honger hebben en gevoelige borsten. Ze zijn zo gevoelig dat het soms zo n pijn doet als me man ze bv perongeluk aanraak of als ik op mijn zij/buik slaap. Alleen merk ik dat ze niet altijd gevoelig zijn. Ook dacht ik vorige week dat ze weer Kleiner werden, maar mijn man zei dat ik waarschijnlijk eraan gewend ben geworden en dat ze nog even groot waren. Ik snap je bezorgdheid wel, maar zolang er geen bloed verlies met heftige buikpijn is het hopelijk goed. Ik heb trouwens ook een keer zo erg getwijfeld en toen heb ik opnieuw een (goedkope) zwangerschap test gedaan, die werd gelukkig gelijk positief. Dat kun je ook altijd doen als geruststelling misschien?

@JD4 wat heftig wat je al heb meegemaakt ! Ik hoop zo voor je dat alles goed is straks. Heel veel succes en plezier, laat je ons weten hoe het ging?

Oh JD4, wat ontzettend spannend zeg. Dat is heel heftig en ontzettend spannend onzeker nu denk ik. Je bent blij maar ook bang voor wat komen gaat. Heel veel succes deze zwangerschap. 
Mij heb sinds gisteren ook meer stress. Ben 9 weken. Vorige nacht 2x flink rode urine gehad. Geen buikklachten of stolsels. Gelukkig kon ik gisteren bij de VK terrecht. Kindje lag goed op schema, hartje klopte goed en was al actief aan het bewegen. Bij de inwendige echo bleek dat het toch vaginaal bloed was en niet uit de blaas. Gisteren wel weer heldere urine maar af en toe wat bruin/donker rode druppeltjes bij urine. Ik ben nu ontzettend onzeker en bang dat het toch mis gaat. Nu zo allert op signalen dat ik denk minder pijn/gevoelige borsten te hebben, minder opgezette buik, minder misselijk. Bah, wat een vervelende situatie. Nu vasthouden aan de goede echo en geen buikkrampen/stolsels. 
Wie heeft dit ook gehad?

Dank jullie wel, ik laat het straks weten!

crazy, kan het komen van de inwendige echo? Zolang je geen kramp hebt, zeggen ze dat het meestal wel goed zit.. verschrikkelijk he deze eerste weken..

@crazy , het kan geen blaasontsteking zijn? Want het komt niet uit de blaas? Of misschien na het vrijen (of andere druk uitoefenen) dat er een adertje springt. Dat zei mijn verloskundige. Ik hoop dat alles goed blijft! Maar gelukkig zag de echo er goed uit en dat zegt ook veel goeds denk ik. En anders gewoon weer naar de VK, ook al is het voor geruststelling. 

Dank jullie voor de reacties.
Is inderdaad afhankelijk of het bloed uit de blaas of vagina komt, maar was lastig te constateren.  Heel lichte vegen had ik na de 1e echo een week eerder. Daarna niets meer. Wel verkouden en flink hoesten/slijm/benauwd. Dus inderdaad veel kracht moeren zetten.
Bloedverlies had ik dus al voor de 2e echo. Blaasontsteking is nu uitgesloten door test huisarts. Gelukkig een goede echo en nog steeds geen krampen en afname bloedverlies. Vandaag een goede dag met geen verlies en de gewone zwangerschapsklachten. Dus nu weer iets meer gerust gesteld. Maakt me alleen onzeker of we het mooie nieuws nu wel if niet aan mensen zullen vertellen. Denk dan dat ik voorbarig ben?. Verder positief en fingers crossed??. 

Oh crazy dat klinkt goed! Klachten en geen kramp is meestal goed nieuws :)

wij hebben een mooi echo gehad! We zijn er nog niet, maar de 1e hobbel is genomen..

Super goed nieuws, allebei een goede echo crazy en JD4. En idd de eerste weken blijven gewoon heel spannend, en daarna eigenlijk ook. Maar altijd fijn om weer een goede echo te hebben gehad en ook dat je bloedafname heb?

Terug
Bovenaan