Uitgerekend in november

Wat fijn zo meelevend allemaal! Er staat alleen een spoednr voor in het weekend, en ze kunnen nu ook niks doen denk? Dus heb niet gebeld. Ik heb echt totaal niks geen pijn meer.. ik mis het. Helderrood bloed inmiddels, begon bij donkerrood/bruin en werd steeds meer, gister dat 'ding' wat in de wc viel gepaard met pijn, en nu dus niks. 
@Nimco
superleuk dat je het verteld hebt aan iedereen nu!!! Hoop dat je er lekker van kunt genieten :-D 
(&geeft niet, ben niet zo goed in het typen af&toe hihi, ben meer van het lullen ,-) en dan klinkt het voor mij duidelijk maar staat het warrig op 'papier'l 

@iedereen, wie van jullie laat trouwens de combinatietest of de nipt test doen? Of helemaal geen test. Voor degenen die dat wel gaan doen, voor welke gaan jullie en met welke redenen? 

Mijn vriend en ik denken er over na om de nipt test te doen. We vinden het sowieso fijn om te weten waar we aan toe zijn. Ik lees veel vervelende verhalen over de nekplooimeting bij de combinatietest: dat er kindjes zijn met een verdikte nekplooi die uiteindelijk toch kerngezond bleken te zijn... dan zit je wel een aantal weken, tot de uitslag, ontzettend in spanning, dat verpest behoorlijk je zwangerschapsgeluk.  Vandaar dat wij de nipt overwegen, deze test geeft een hoger percentage juiste uitslagen, hoewel beide testen een kansberekening blijven en dus nooit 100% zeker zijn. 

Hoe denken jullie daarover? 

Hoii,

Wij hebben 30 april de termijnecho. Zo spannend weer, ik zou het liefst wel elke dag even willen kijken hihi.

Verder nog steeds heel moe en met vlagen misselijk door de dag heen. De steekjes worden wel echt minder maar voel wel dat er flink aan de banden wordt getrokken.

Veel sterkte voor degenen die bloedverlies of andere nare dingen hebben, dat lijkt me echt vreselijk.....

@Sophiebr: Wij gaan helemaal geen testen doen. Voor april 2017 kwam je alleen in aanmerking voor NIPT als je risico geval was. Nu mag iedereen het doen. Op zich fijn natuurlijk, maar met 20 weken kunnen ze ook de syndromen. Wij zijn voor de rest helemaal geen risico geval dus wachten het af. Mochten we de beslissing moeten maken stoppen/doorgaan zou ik dat nu al net zo erg vinden als met 20 weken. Het is nu ook al een mensje, weliswaar nog maar 5,5 cm maar toch. Maar ieder bepaald dat voor zich natuurlijk :) De testen waarbij risico op miskraam is zou ik sowieso niet doen. 

Wij gaan voor de nipt. De uitleg van onze vk gaf de doorslag. Combinatietest is vooral een kansberekening nav enkele testen. Nipt is wetenschappelijk chromosoomonderzoek dus concretere uitslag. 

@nimco oh ja spannend he de dagen gaan zo langzaam voorbij haha. Het is voor een goed doel maar ik word er helemaal gek van haha ben zo sloom ervan kan nauwelijks eten en drinken. Maandag even de huisarts vragen hoe en wat.. hoe voel jij je?
Ik dacht eerst over de nipt na maar je hoort vaak dat er een uitslag komt wat niet klopt dus durf dat niet aan omdat als het niet goed is volgens hun je een vruchtwater punctie moet doen en dat neemt risico's mee. Daarbij kom ik onder de gyneceloog te staan ivm een heftige eerdere bevalling dus word er meerdere echo's gemaakt. Ik durf de nipt dus niet.

Liefs

@nimco is heb ook geen idee hoe de nip test werkt als je niet in ziekenhuis loopt, misschien via verloskundige?
@sophie, wij gaan voor de nip of vlokkentest. Ons stil geboren dochtertje had een chromosomen afwijking dus wij hebben geen keus. Combinatietest doen ze alleen nog als je een medische geschiedenis hebt, omdat vanaf vorig jaar de nip test beschikbaar is voor iedereen.

Terug
Bovenaan