Uitgerekend in november

Hier nu nog een week tot de echo, erg spannend voel me op moment goed, niet misselijk. Heb ook het weekend gewerkt en dus mooo afleiding gehad. Wel twee keer giga buikpijn gehad en daarna dan ook diarree, en toen was ik het kwijt. Was wel even bang. 
De afgelopen week constant misselijk, pijn in mijn rug en buik gehad. Heb contact gehad met verpleegkundige wat en hoe ik hier het beste mee om kan gaan en of ik eerder de echo mag zodat ik mijn omgeving ook duidelijkheid kan geven waarom ik me zo voel en waarom zo afstandig ben. Maar helaas stemde ze hier niet mee in en moest ik maar gewoon PCM nemen en afwachten tot mijn geplande afspraak stond. Ze wilde eigenlijk gewoon niet eerder dan 8a 9 weken afspreken.  

Wij doen geen test, op een 20 weken echo zie je ook heel veel. 

Ik hoop dat bij iedereen alles nog goed gaat!  

Ik denk dat wij ook voor de NIPT gaan. Dat is toch iets betrouwbaarder dan de combinatietest. Aan de andere kant hebben wij geen verhoogd risico. Ik laat me nog goed voorlichten door de verloskundige.
Want..... eerst morgen afwachten. Dan hebben we de eerste controle en echo bij de verloskundige. Zo spannend! Volgens mijn eigen berekening ben ik dan 8+3 weken. We zijn echt best al wel gespannen... Het voelt wel goed. Ik heb nog steeds last van kwaaltjes en voel dat er van alles binnen gebeurt. Nu hopen dat dat allemaal goede dingen zijn.. Het is toch de eerste keer zwanger van ons eerste kindje, dus zeker weten doe ik het niet. 

Hoi dames,

Vandaag eerst echo gehad! Vond het doodeng maar gelukkig een hartje zien kloppen! Volgends mijn eigen berekening van eerste dag van laatste menstruatie zou ik vandaag 8 weken en 2 dagen zijn maar bij de verloskundige gingen ze het opmeten en was het 7 weken en 3 dagen! Paar dagen verschil in. Verloskundige zei dat deze echo niet 100% betrouwbaar was voor de uitgerekende datum dus kan maar zo zijn dat met de termijn echo de datum wel weer klopt. Voorlopig uitgerekende datum ligt nu op 30 november! Nu weer een maand wachten tot de volgende echo.
Ik denk dat wij ook voor de NIPT test gaan. Ik wil het toch wel graag weten mocht er wat mis zijn (ik weet dat het niet 100% betrouwbaar is).

GEZOCHT: Aanstaande moeder!

Hoi allemaal,
Voor mijn opleiding Vroedkunde aan AP in Antwerpen ben ik op zoek naar een zwangere dame van maximaal 16 weken om haar tijdens de zwangerschap te volgen.

Voor de opdracht ben ik vooral geïnteresseerd in de consultaties en zal ik een verslag bijhouden over het verloop in de zwangerschap. Graag zou ik bij een aantal consultaties aanwezig zijn, dit is natuurlijk allemaal in overleg!
Ben jij of ken jij iemand die maximaal 16 weken zwanger is en mij hiermee zou willen helpen, stuur mij dan een mailtje!

Alvast bedankt
(annemarieke@home.nl)

Force wat fijn dat jij een mooie echo hebt gezien. 
Ik voel me met de dag onzekerder, zou nu 7 en halve week ongeveer zijn. Maar vergeleken bij de 4 weken hiervoor voel ik me gewoon goed, nergens geen klachten ook borsten bijna niet meer pijnelijk. Elke toiletgangers controleer ik of ik geen bloed zie of iets dergelijks. Bah wil dit helemaal niet. 
Maandag echo..zo spannend 

Hoi hoi,
Afgelopen maandag is de 9e week zwangerschap in gegaan en we hebben met 8 weken al een eerste goede echo gehad. Ik was tot maandag echt heel moe en regelmatig misselijk en zeer pijnljke borsten. Maar nu lijkt het allemaal heel snel weg te trekken. Dat Is wel heel fijn natuurlijk maar ik maak me ook gelijk weer zorgen. Is dat wel normaal dat de klachten zo vroeg al weer weg gaan? Dacht dat dat eigenlijk pas na 12 weken af zou nemen?
Ik denk nu oe gaat het allemaal wel goed daar binnen?
Hebben jullie dit of herkennen jullie dit?

Hoi meiden,
Ik heb dinsdag de eerste echo gehad. Een kloppend hartje gezien! Zo tof! Ik was dinsdag 8+5 weken. We zijn helemaal in de wolken!
Voordat we de afspraak hadden, was ik ook erg onzeker. Ik had voor mijn gevoel al niet veel last, maar de laatste dagen vrijwel niks meer dacht ik. Maar een prima echo dus! Ergens denk ik dat je lichaam ook went aan alles en alles wat minder wordt. Bij de ene wat sneller dan de ander. En geen zwangerschap is hetzelfde. Ik zou zeggen: probeer je niet te druk te maken en de echo af te wachten. Een vermindering van kwaaltjes hoeft geen slecht nieuws te betekenen. 

Terug
Bovenaan