Uitgerekend in november

@SophieBr Ik heb ook heel veel zin in waterijs.. eigenlijk alles wat koud is. Ijswater of ijskoude melk mag je mij voor wakker maken! Warm eten staat me totaaaal niet aan.. wel lastig want ik moet tuurlijk wel groenten eten.

Nu 10w6d, sinds een week ook een buikje, maar overduidelijk echt geen baby-buik maar gewoon omdat mijn darmen niet goed meewerken! Is vooral verstopping en eigenlijk ook wat teveel gesnackt en te weinig bewogen. Ben benieuwd hoe dat verder vordert en of dat bijvoorbeeld bij trimester 2 weer in balans komt. Iemand hier ervaring mee?

Hallo allemaal!
Vandaag ben ik 9 weken zwanger en 25 november uitgerekend (eigen berekening). Het was bij mij niet geplant maar ben er nu (na een paar weken in shock te zijn) erg blij mee :)  Wel raar om 'opeens' zwanger te zijn omdat ik helemaal niet bezig was met zwanger worden en kinderen krijgen (heb nog niet heel lang een relatie). Voor mij is het dus nogal wennen. Ben al 35 en dacht niet (heel) vruchtbaar te zijn om verschillende redenen dus zie het echt als een geschenk nu. Heb de eerste vier weken (toen ik het nog niet wist) nog regelmatig alcohol gedronken, totaal geen foliumzuur genomen, tauge en makreel gegeten en vast nog wat andere dingen die eigenlijk niet mochten...
Heb niet veel last van zwangerschapskwalen, alleen moe, duizelig en last van darmen maar dat heb ik al jaren (in meer of mindere mate). Net pas mijn eerste afspraak gemaakt bij gynaecoloog voor volgende week (vanwege medische indicatie). Dus heb nog geen echo oid gehad.
Iedereen heel veel sterkte gewenst de komende maanden en ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Gefeliciteerd Eva! Waarom pas zo laat een afspraak? Uit je berichtje lijkt het alsof je het al wel 5 weken weet namelijk. Ik kon echt niet wachten met het maken van een afspraak vanaf het moment dat ik het wist. 
Ik ervaar het - ondanks 6 weken lang vreselijke misselijkheid - als iets geweldigs haha. Ik voel me beter en gelukkiger dan ooit. Ben inmiddels 12.2 weken zwanger. 

Gisteren voor het eerst de opmerking: was het gepland? Ik vind dat zó brutaal. Hallooooo ik ben 25, heb 10+ jaar een relatie en ben geen 15 meer?
Wat zouden jullie daarop reageren? Het overviel me een beetje maar de volgende keer dat iemand me dat vraagt wil ik graag gevat reageren ?

Vandaag naar fertiliteiten centrum geweest en gecheckt.. of er iets bijzonders zat. 
En gelukkig ze keek net een sec en zag direct een kloppend hartje. Gemeten op 8 w en 6 dgn, erg bijzonder weer. 
Voel me goed en heb vandaag dan ook een afspraak gemaakt bij de verloskundige hier in de buurt. Volgende week kan ik op intake gesprek komen.
ik mag tot 24 weken bij de verloskundige hier in de buurt en daarna ga ik viade gynaecoloog, omdat ik bij de afgelopen bevalling een spoed keizersnede en een bloeding heb gehad. Dus ben ik nu medische. 
Na deze mooie echo vertellen wij familie en vrienden het deze week. 

Gisteren een mooi termijnecho. Met het kindje alles goed groei, beweging, hartje. Bij mij gaat hetf ook goed alleen zag de vk nu een holte naast/tegen de baarmoeder aan. Deze zat er de vorige keer niet. Ze kon niet zeggen wat het was, misschien bloedtesten van mijn eerdere bloeding. Ik heb er geen verstand van maar leek op een extra holte zoals bij een tweeling. Verder niets vreemds te zien. Ze wil het over 2 weken nog eens controleren.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb zelf vertrouwen dat het goed komt, maar toch. Krijgen zo wel een flinke fotoreportage van de kleine!

Terug
Bovenaan