Uitgerekend in november

Wat duurt het wachten op de echo lang... Ik heb nog steeds (niet continue maar wel regelmatig) zo'n ongesteldheidsgevoel onderin me buik. Dit heb ik al vanaf het begin van de zwangerschap. Ik had gedacht/gehoopt dat het nu wel over zou zijn. Herkennen meer van jullie dit?
En oh ja hoe denken jullie over sushi eten tijdens de zwangerschap? Wie gaat nog weleens naar een sushi restaurant  (Natuurlijk niet de zalm enz, maar bv de vegetarische versie)

@jennepen oh wat leuk! Op een mooie trouwdag dan en een goede huwelijksnacht :)

@crazy. Nee ik heb daar geen ervaring mee. Gelukkig was de echo verder goed!

@ Nutra, gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben ook 25 nov uitgerekend. Is ook nog maar een schatting. Volgende week kunnen ze het met meer zekerheid zeggen.

@forse. Ik zeg altijd gewoon dat het gepland is. Maar ik krijg die vraag niet vaak omdat idd me omgeving wel weet dat ik al lang met mijn man ben. Ik vind de vraag: hoelang waren jullie bezig, ook zo raar. Lekker boeiend of het in 1 keer raak is of na 2 jaar. Maar goed, mensen tonen wel intresse denk ik dan maar.

@gerdaa92 gefeliciteerd en veel plezier met het vertellen! Dat is altijd een bijzonder moment :)

@Nutra, lijkt mij inderdaad schrikken als het niet helemaal gepland was! Veel succes bij je eerste afspraak, spannend! 

@Lnovember last van je darmen hebben schijnt normaal te zijn. Mijn stoelgang werkt de ene keer niet, de andere keer te goed en toevallig deze week weer normaal.

@Force Ik verwacht ook wel zulke reacties te krijgen als eenmaal iedereen het weet, het hangt er een beetje vanaf wie het zou zeggen hoe ik erop zou reageren, of ik wel iets zeg van de nogal brutale opmerking of dat ik het gewoon laat. Niet teveel van aantrekken! 

@Crazy geen ervaring mee, hopelijk krijgen jullie snel duidelijkheid! 

Ik dacht dat mijn misselijkheid vorige week totaal voorbij was, maar de afgelopen 2 dagen weer overal om moeten kokhalzen en weinig eetlust (dat heb ik al vanaf het begin). Vandaag voel ik me weer goed, geen peil op te trekken dus! 

@nimco heb je nog geen echo gehad?
Ik eet ook graag sushi! Vooral nu met mijn misselijkheid is het heerlijk hihi.. ik kies nu voor de vegetarische sushi.
hier ook uitgerekend 25 november en dat is ook de verjaardag van mijn man!
termijnecho al gehad in ziekenhuis en alles gaat goed en we gaan het nu rustig mensen vertellen..

Oef, vandaag verhuisd, vanaf nu ook 2 weken vakantie om uit te pakken en vanaf dinsdag 12 weken zwanger dus laat de energie maar komen!
Vorige week de eerste keer de vraag gehad of het gepland was van een kennis/vriend, maar ik weet dat hij en zijn vrouw juist echt geen kinderen willen, dus ga ik ervan uit dat hij het vroeg om ervan te leren als het antwoord 'nee' zou zijn. Tenminste, op die manier kan ik het me goed voorstellen. Toen ik en mijn man nog geen kinderen wilden heb ik namelijk ook veel geleerd van kennissen die bijvoorbeeld de stopweek hadden verlengd of van pil waren gewisseld en zo ongepland zwanger waren geworden!

Hoi hoi, 

A.s. maandag ben ik 11 weken zwanger. Het lijkt wel of ik steeds meer en erger misselijk wordt, dat valt me toch best zwaar. Ook in combinatie met werken weet ik dan niet goed wat ik moet doen als t zo hevig is.  Thuis blijven of toch maar gewoon doorzetten.

Hebben meerdere van jullie hier ook last van? Had gehoopt dat de kwaaltjes richting de twaalf weken juist af zouden nemen...

11 weken is de piek qua HcG hormoon. Dat zou een verklaring kunnen zijn. Ik ben persoonlijk van het doorzetten om naar je werk te gaan en dat werkt alleen in je voordeel. Ik heb me één keer ziek gemeld en dat was toen ik echt niks binnen kon houden.

Vanochtend de termijnecho gehad. Volgend de verloskundige zag alles er prachtig uit. De baby leek nu echt op een baby, we zagen de baby bewegen, het hartje klopte goed en snel en we konden zelfs vingertjes tellen!

Ik voel me al wat beter, minder misselijk maar wel enorm moe/slaperig! Mijn broeken passen sinds deze week echt niet meer dicht. Hoe is het met jullie kwaaltjes? 

Over 4 weken een volgende afspraak, dan gaan ze geen echo meer uitvoeren maar met een doptone naar het hartje luisteren. Bij de 20 weken echo zien we de kleine pas weer op beeld! Jammer genoeg moet ik daar nog ‘even’ op wachten. Vinden jullie het ook zo jammer dat je niet vaker een echo krijgt? Ik krijg met 30 weken wel een extra echo vanwege ondergewicht. En de laatste echo met 34 weken. Hoe is dat bij jullie verloskundige? Ik heb nu al 3 echo’s gehad vanwege bloedverlies, dus wat dat betreft zijn we een beetje ‘verwend’ met plaatjes van onze baby. Vroeger had je helemaal geen echo! Onvoorstelbaar! En nu in principe als alles voorspoedig gaat maar drie echo’s (12 weken echo, 20 weken echo en de 34 weken echo). 

Overigens vanochtend ook bloedgeprikt bij het ziekenhuis voor de nipt test. Nu 10 werkdagen wachten op de uitslag! Spannend! Nog meer dames die hier (of of de uitslag van de combinatietest) wachten? 

Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad Sophie. Wij hebben een echo gehad tijdens de intake (8 weken) en termijn echo (tussen 11 en 12 weken). De eerstvolgende zou de 20 weken echo zijn maar vind 8 a 9 weken echt heel lang en een pretecho kost maar €40,- dus dat doen we (is inclusief geslachtsbepaling). Wij doen dus een pretecho met 16 weken, dat is 23 mei ? Ik kan me ook niet voorstellen dat het vroeger niet zo was haha. Na de 20 weken krijgen wij trouwens met 30 weken ook een echo (liggingsecho volgens mij).
Wij hebben alleen het algemene bloedonderzoek gedaan en daar was alles goed. We doen geen aanvullende onderzoeken want daar komen ze met 20 weken ook achter. Dan doen we wel de uitgebreide echo van 45 minuten.
Ben nu trouwens beland in het tweede trimester, zo fijn. Nu 13.3 weken. Afgelopen week heb ik nog gevlogen (onze laatste vakantie met zn twee) en dat vond ik best spannend. Maar naar mijn gevoel zit alles nog goed en kan ik mijn baarmoeder nu ook van de buitenkant zien groeien. Leeeeuk, eindelijk!

Terug
Bovenaan