Uitgerekend in november

Is er iemand rond 6 november uitgerekend? Ik probeer namelijk al een paar maanden terug te rekenen wanneer ik zwanger ben geworden. De verloskundige had qua lengte de uitgerekende dag geschat doordat ik niet precies wist wanneer ik voor het laatst ongesteld was. Vind al die formules zo ingewikkeld en wil graag weten op welke datum ik zwanger ben geworden. Ben op 6 november 2017 bevallen van een zoontje.
Veel succes met jullie zwangerschap!

Wij zijn ook verwend met extra echo’s door bloedverlies. Heb nog een extra met 13 weken staan ivm onduidelijke vorm in baarmoeder. Met kindje was verder alles goed. Hopelijk daarna weer de ‘gewone’ controles en echo’s. Hoewel die extra inderdaad fijn zijn voor een kijkje binnen. Hoe hielden ze dat vroeger vol!!! Maar goed, ze wisten toen niet beter. 
Op 25-4 ook bloed geprikt voor alle controles van de vk en nipt. Ben ook benieuwd naar de uitkomsten. 
Ik ben nu ook 12 weken en merk ook dat mijn buikje groeit. Kan wel nog enkele van mijn broeken aan, maar zal de komende weken toch over moeten. Verder voel ik me goed alleen soms wat vermoeider. Geniet er allemaal lekker van. 

Calli ik ben op 9 februari zwanger geworden (ovulatie) en op 3 november uitgerekend. Hopelijk heb je er wat aan. Waarom vind je dat zo belangrijk als ik vragen mag?

Voor in zijn babyboek dan is hij toch wel in Oostenrijk op wintersport verwekt! Ik wilde nog wat leuks doen in zijn kinderboek over waar hij ontstaan is. Was een week in Duitsland en een week in Oostenrijk dus dan ziet hij later waar hij gemaakt is. Klinkt een beetje gek als ik het zo opschrijf... maar leek me wel een leuk aandenken omdat het in het buitenland is gebeurd. Dank je wel voor je datum!X 

Gisteren intake gehad bij de verloskundige hier in de buurt. 
Ook weer een echo gehad en heb de kleine zien bewegen en het hartje horen kloppen. Erg bijzonder weer. 
Over 4 weken pas weer een afspraak.

@JD4, ja ik had al een echo, maar gisteren pas de termijnecho. Gelukkig was alles goed. We twijfelen alleen nog of we de nipt test moeten gaan doen. Vind het wel lastig. Jullie gingen het wel doen toch? Grappig dat je man jarig is op de uitgerekende dag. Bij ons is het nu 21 november geworden. Gelukkig ben ik niet de enige die nog sushi eet. Mijn zwangere vriendinnen eten het niet meer. Maar idd vegetarische sushi kan denk ik gewoon. En helemaal fijn als het een beetje tegen de misselijkheid werkt.

@maartjeco, ik zou naar je lichaam luisteren. Ik weet niet wat voor werk je doet en hoe belangrijk het is dat je aanwezig ben. Maar je gezondheid en de kleine gaan voor. Als je je echt niet goed voelt en er is een mogelijkheid om thuis te blijven zou ik dat doen. Soms kan werken ook een goede afleiding zijn, maar als je je echt niet goed voelt zou ik thuis blijven.

@sophieBr. Wat fijn dat de echo goed was. Bijzonder om te zien he ? Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde als bij jou met alle echo's/afspraken (muv de nipt). Heb nu 3 echo's gehad, en nu pas weer met 20 weken. Is idd lang wachten. Gelukkig over 4 weken weer een afspraak om het hartje te horen kloppen. Bij onze verloskundige hebben ze elke dinsdagochtend wel spreekuur waar je ook altijd langs kan gaan om het hartje te horen kloppen.

@force. 40€ valt idd mee. Nu twijfel ik om toch de 16 echo te gaan doen. Is dat bij je eigen verloskundige of in het ziekenhuis? En ik twijfel idd over de nipt test omdat je het met 20 weken ook weet. Weet jij toevallig wat ze dan allemaal weten? En leuk dat je buikje al groeit. Ik kan ook niet wachten daarop. 

Bij ons is het in het ziekenhuis, maar daar zit een ‘bedrijf’ genaamd baby visie. Daar kun je verschillende versies kiezen en wij kiezen gewoon voor de normale en goedkoopste. Je kan bijvoorbeeld ook voor 3d/4d kiezen.
De syndromen waar ze tijdens de Nipt testen controleren ze ook tijdens de 20 weken echo. Natuurlijk nog steeds geen garantie maar de nipt is ook slechts een kansberekening.

Terug
Bovenaan