Uitgerekend in november

@mamatobenovember, voor 9 euro zou ik het denk wel eerder doen. Ik dacht dat het juist duurder was in Belgie, maar wel goed dat het maar 9 euro is. Ik studeer toevallig in leuven:p. Ik denk dat ik ook niet alle chromsoomafwijkingen zou willen weten als ze er niets aan kunnen doen. Ik denk ook dat ze er nog te weinig over weten om ook bepaalde risico's in te schatten.

@JD4 gelukkig was de termijnecho goed. Ik sprak gisteren 2 zwangere vriendinnen en beide zeiden dat na je eerste trimester de misselijkheid en andere klachten echt een stuk minder zijn. Het zal idd moeilijk voor je zijn, maar probeer toch te genieten. Het is goed dat je elke week een echo krijg (ookal snap ik dat je het nog vaker zou willen)
@maartjeenco, fijn dat de echo goed was. Ik wist niet dat ze bij de termijnecho al konden zien of er een verdikte nekplooi is of niet. En gefeliciteerd met jullie huwelijk! En het is juist leuk om zulke dingen te delen vind ik. Idd leuk dat de kleine er al een beetje bij was. Wij hadden het trouwens ook klein gevierd, met de belangrijkste mensen om ons heen. Geniet van deze periode!

@MaartjeCo hoe is het met je misselijkheid? En gefeliciteerd! 

Mijn kwaaltjes zijn, inmiddels aangemomen in het twee trimester (morgen 13 weken) afgenomen. Gelukkig niet meer misselijk en een stuk meer energie. Af en toe nog wat steekjes in mijn onderbuik en al duidelijk te zien dat ik zwanger ben! Het is nu dag 8 van het wachten op de uitslag van de nipt test, daarna vertellen we het de rest van de familie/vrienden/collega’s etc. Moet dus niet te lang meer duren want heb het gevoel dat iedereen het al ziet! 

Zijn er al dames die al een uitslag hebben van de nipt? 

@Nimco bij ons is er ook een bedrijf in het ziekenhuis dat de 20 weken echo afneemt. Daar kun je ook echo’s op verzoek laten maken (met andere woorden pretecho’s), het verschil is wel dat deze echo’s door verloskundigen worden gemaakt en als er dus iets wordt geconstateerd bij je kindje, dit ook wordt besproken met je verloskundige. Dat vind ik zelf wel een prettig idee. Dat is bij een ‘gewone’ pretecho niet zo. Bij dit bedrijf kost het ook rond de €40. Ik laat denk ik heen pretecho maken. Over 2 weken alweer luisteren naar het hartje bij de verloskundige! 

Wie heeft nog meer dat nu je kwaaltjes afneemt je je iets meer zorgen maakt of alles wel goed doorgroeit/ontwikkeld daarbinnen? Soms voel ik me topfit en helemaal niet zwanger (erg fijn natuurlijk, maar het maakt me ergens ook een klein beetje onzeker). Des te meer kijk ik uit naar onze afspraak bij de verloskundige. 

hoihoi. ik ben nieuw hier op het forum haha. ik ben nu 13 weken en 6 dagen. eergister op controle geweest en naar het hartje geluistert. kort geleden ook de termijnecho gehad en alles was goed, ook leek het of het kindje zwaaide. ik kan alleen niet wachten tot de 20 weken op wat het geslacht word dus ik heb 4 juni de geslachtsbepaling?

hoihoi. ik ben nieuw hier op het forum haha. ik ben nu 13 weken en 6 dagen. eergister op controle geweest en naar het hartje geluistert. kort geleden ook de termijnecho gehad en alles was goed, ook leek het of het kindje zwaaide. ik kan alleen niet wachten tot de 20 weken op wat het geslacht word dus ik heb 4 juni de geslachtsbepaling?

Mooi om van iedereen de goede berichten te horen. Ik begin er zelf nu wel aan gewend te raken zwanger te zijn. Kwaaltjes had ik al weinig maar vanaf 11 weken voel ik me weer normaal. Merk alleen met sommige bewegingen (rekken om iets te pakken of lang gehurkt zitten/bukken) dat mijn buik dat minder fijn voelt. Mijn borsten zijn nog steeds gevoelig. 
Wel afgelopen weekend weer iets bloedverlies. Maar extra echo met 13 weken was helemaal goed. Alles goed te zien: ruggengraat, oortjes, neusje, maag-/blaasvulling, hersentjes, gesloten schedel, etc. Heel mooi. Ook de NIP uitslag was voor het kindje en mij goed. 
Nu over tot de normale controles en voorbereiden en genieten. Succes met de uitslagen en spannende periodes. 

Dankjewel allemaal voor de felicitaties!
Overmorgen zit ik op 13 weken. Mijn buik groeit ook al aardig en de klachten nemen gelukkig langzaam maar zeker af. Pijnlijke borsten zijn er nog wel ende vermoeidheid ook maar niet zo extreem meer. Verder alleen nog misselijk met opstaan en rond etenstijd savonds. 

Wij kunnen ook niet wachten tot de 20 weken echo dus we hebben 28 april een pretecho met geslachtsbepaling. Ben zo benieuwd! Heb zelf het gevoel dat het een jongetje wordt :)
Uitslag van de Nipt ook nog niet binnen maar zal nu wel langer duren met de feestdagen er tussen door.

Gisterenavond toch nog een mail gekregen van de VK dat de uitslag van de NIPT goed is! Fijn om te horen natuurlijk dat het allemaal goed is met ons kindje :)

Terug
Bovenaan