Uitgerekend in november

Wat fijn om te lezen dat jullie nipt testen ook allemaal goed zijn! 
De data waarop het geslacht bepaald kan worden nadert! Willen jullie het geslacht graag weten? 
Mijn vriend wel en ik (denk ik) niet, dus ik doe mijn ogen/oren even dicht tijdens de 20 weken echo. Of misschien verras ik mijn vriend wel met een geslachtsbepalingen echo tussendoor, en kan ik dan weer even naar de kleine kijken. 

Hoi allemaal, 
Momenteel ben ik druk met mijn studie dus stuur ik weinig berichtjes. Ik lees wel regelmatig mee. Super goed om te lezen dat al meerdere van jullie een goede nipt uitslag hebben en goede echo's! & Welkom voor de nieuwe leden! Hoe voelt iedereen zich ? Ik voel me op zich wel goed. Alleen wel al last van bandenpijn. Herkennen meer dames dit? Verder weet ik niet echt of ik de baby al voel. 
Wij hebben uiteindelijk besloten geen nipt test te doen en ook voor de geslachtsbepaling wachten we op de 20 weken echo waarschijnlijk. Die 20 weken duren wel lang vind ik. 
Liefs 

Volgende week woensdag is mijn eerste afspraak voor 'centering pregnancy', kent iemand dat? Dat is je verloskundigenafspraak maar dan met een groepje andere zwangeren van ongeveer dezelfde tijd. Eerste halfuur met partners, daarna anderhalf uur zonder. Lijkt me best leuk en ook alsof ik meer informatie ga krijgen (andere 'lotgenoten' zullen andere vragen of ervaringen hebben waar ik nog niet opgekomen was). En als ik het niets vind mag ik gewoon weer overstappen naar reguliere afspraken!
Wij hebben trouwens over 4 weken de 20 weken echo, nu 15w4d zwanger, en we willen allebei graag weten wat het is! Vandaag aan mijn man voorgesteld om een combinatie van een housewarming en gender reveal party te doen, omdat we net verhuisd zijn. Leek hem wel een goed idee dus dat wordt even plannen tussen het uitpakken door :D

Ohja, @Nimco: ik voel me prima maar heb inderdaad ook soms last van bandenpijn. Vooral regelmatig als ik hoest, nies of een verkeerde beweging maak moet ik even mijn buik vasthouden zodat het geen pijn doet. Ik vind het maar gek, want je ziet nog amper wat (als je het niet weet dan denk je gewoon dat ik teveel junkfood heb gehad de laatste tijd), en dan opeens naar mijn buik grijpen alsof er iets is, terwijl ik alleen wat meer stevigheid wil bieden ?

Lang getwijfeld, maar ik wil toch eigenlijk ook wel meekletsen! Momenteel ben ik 16+4 (uitgerekend 4 nov). Dit is mijn tweede zwangerschap, maar waar ik mijn eerste zwangerschap een volledig relaxte instelling had, go-with-the-flow, ben ik er nu veel te veel mee bezig. Terwijl mijn eerste zwangerschap eigenlijk perfect verliep op een iets te vroege bevalling na.
Morgen moet ik naar de gynaecoloog om in gesprek te gaan over het slikken van progesteron om een vroeggeboorte te voorkomen. Daarnaast ben ik constant bang dat het hartje er ineens mee op houd terwijl tot nu toe alles prima gaat. Iemand anders daar ook last van? Het is ook een beetje het nadeel van dit forum. Ik lees dan allemaal verhalen van vrouwen waarbij het hartje zelfs na 20 weken nog zomaar spontaan is gestopt dat ik hier nu constant aan blijf denken. Ook vind ik de tijd tussen de echo's veel te lang duren&hoewel je natuurlijk ook altijd de VK kan bellen wil ik ook niet overkomen als een zeur. 
Half juni hebben we pas weer een afspraak en horen dan ook als het goed is het geslacht. Dat zou ook wel een verademing zijn,want dan kan ik me eindelijk echt storten op de inkopen. Daar heb ik echt ontzettend veel zin in! Een week later de 20 weken echo.. het duurt me allemaal veel te lang!

Lnovember, ik hoorde er iets van in de fbgroep maar het lijkt mij persoonlijk niets. Maar ben benieuwd naar je ervaring! Leuk idee om dit te combineren, leek me ook leuk een gender reveal party maar we hebben maar gewoon een filmpje gemaakt. Vond het ook zo’n gedoe om eerst naar een bakker te gaan etc met een briefje...
Ik denk soms wat te voelen maar de placenta ligt aan de voorkant (dan voel je pas later de baby) dus ik hou me er niet te veel mee bezig. Komt vanzelf wel.
lxxx, welkom! Leuk dat je ook mee komt schrijven. Vind het zo jammer dat deze groep zo stil is. Ik herken het gevoel niet dat ik bang ben dat het nu nog mis gaat. Wel heel erg op het begin gehad. Ook vlak voor een echo ben ik erg zenuwachtig of alles goed is.
We hebben afgelopen week de geslachtsbepaling gehad (eindelijk!) en we zijn in verwachting van een babymeisje! Verder doet de vrouw die de pretecho’s doet ook de 20 weken echo’s en kon zij zien dat alles wat ze kon zien in orde leek te zijn. Het kindje ligt goed op schema betreft groei etc.

Terug
Bovenaan