Uitgerekend in november

Hey allemaal, 
Ik heb even een stom vraagje... ik wilde eerst een topic openen, maar kan het beter aan jullie vragen. 
Eten jullie haring (hollands nieuwe bv)? Ik heb er al een paar weken zoooo'n trek in, maar dacht altijd dat het niet mocht.  Mijn vriendin zegt dat het wel mag en eet het elke week en zij is ook zwanger. Wat denken jullie?  
Ik heb nu trouwens weer tijd om op deze forum te zitten ?. Dus ik lees en reageer graag weer mee.
Ik heb nog helemaal niks gekocht voor de baby (ik wacht nu het geslacht maar af) en heb ook nog geen zwangerschapskleding, maar die ga ik snel halen want ik krijg al echt een buikje (ben nu 17 weken) en mijn kleren zitten gewoon niet meer lekker. Ohja en ik heb de baby gevoeld!
Liefs

Haring is rauw toch? Maar als je het bij een goede kraam haalt zou ik het gewoon eten hoor! Je moet jezelf ook niet teveel willen ontzeggen en als het een goed verkooppunt is, is de kans toch heel klein dat je er ziek van wordt! Vette vis is sowieso goed, maar wel voorzichtig met alle rauwe vis :)

Ja het is idd rauw, maar wel gezout. Ik ben heel voorzichtig wat betreft voeding, maar soms wordt je gek gemaakt. Als ik zeker wist dat het niet mag vind ik het geen probleem, maar vette vis is idd juist gezond.

Het is maar net hoe je erin staat, als ik twijfel neem ik het liever niet, ik zou zeker geen rauwe vis eten want stel je voor dat...! Mja als je denkt valt allemaal wel mee je kan overdrijven Tsja je moet het zelf weten ?
mijn buik groeit ineens heel snel! Een onbekende kan het inmiddels wel gaan herkennen denk ik

StephW, zo denk ik ook. Als het er netjes uitziet en goed schoon te maken is, kan het prima die tijd mee. Keuze genoeg op marktplaats. Dus na onze vakantie en 20-weken echo eens gaan kijken. 
Verder voel ik vooral de draaiingen en uitstrekken van de kleine. Deze week ook volgens mij een voetje of billetje gevoelt. Echt heel leuk. 
Met eten let ik vooral ok de hele schadelijke dingen. Als iets van een goede bekende plek komt en het vers is neem ik die met mate. Anders is er bij alles wel een risico te bedenken. 

Dat zeiden de verloskundigen gister ook: rauw was altijd al een no go, maar dingen als salami, die mochten voorheen gewoon. Dus als je echt heel graag zoute haring wil, en het komt van een goede plek.. spannend trouwens he die 20 weken echo! Ik heb er zo'n zin in! Het is de laatste geruststelling dat je kindje hoogstwaarschijnlijk gezond is! Geniet ervan meiden!

Haha.. wij hebben zonet een pret echo gedaan om te kijken wat het wordt, konden ze het nog niet duidelijk genoeg zien ?. Nu al een lekker eigenwijs kind! Dus dan nog maar paar weken geduld tot de 20 weken echo.

Terug
Bovenaan