Ik moet ook weer beginnen met sporten, al lange tijd niet naar de sportschool geweest. Die eerste stap is altijd weer moeilijk hè... haha!
Ik heb de baby deze week voor het eerst gevoeld. Ik lag op bed en voelde een paar plopjes! Sindsdien voel ik het elke dag, nu ik ‘s ochtends in bed lig en als ik rustig voor de tv zit of als ik een paar keer achter elkaar moet niezen. Ook als ik voorover leun, dan voel ik de baby. Een erg fijn gevoel!
Volgende week de 20 weken echo. Mijn vriend wil heel graag het geslacht weten en ik niet, zo wilden we het in eerste instantie ook doen. Maar ik was toch bang dat we de zwangerschap dan nog meer apart gaan beleven, sowieso omdat ik een vrouw ben en hij niet en omdat hij het dan weet en ik niet. Toen ik vroeg waarom hij het perse wilde weten antwoordde hij dat hij niet kan wachten en het voor hem dan ‘echter’ wordt, ik voel immers alles en hij heeft nog niets (voor zijn gevoel). Dus ik ben overstag gegaan! Wij willen dus volgende week ook weten wat het wordt. Nu het volgende discussie punt, vertellen we het dan wel of niet aan de omgeving. Hoe hebben jullie dat gedaan/gaan jullie dat doen?
Zijn er trouwens al meer dames die last krijgen van het bekken? Ik merk na een lange dag op mijn werk dat mijn bekken echt vermoeid zijn. Ik krijg dan last van mijn onderrug, bovenbenen en heupen. Volgende week eens navraag doen. Mijn moeder had dermate ernstige bekkeninstabiliteit dat ze met 20 weken al bedrust moest, dus ik hoop niet dat ik dat krijg!