Uitgerekend in november

Wij hebben gisteren ook een goede 20 weken echo gehad! En nog steeds een meisje. Het kamertje is geschilderd. Volgende week komen de meubels en een week later wordt er dubbelglas geplaatst. Daarna kan het inrichten beginnen!

Lijkt me heerlijk om alles te gaan inrichten straks, meubeltjes komen bij ons pas in week 33.. nog even geduld dus :)
Jillroos succes met klussen straks!

Fijn om weer berichtjes te zien. Ik ben nu 21 weken maar nog niet echt met inrichten/kopen bezig. Beetje aan het oriënteren op marktplaats. Verder vooral bij familie/vrienden aan het kijken of ze spullen voor overname hebben. Daarna vullen we het aan met nieuwe spullen. Vind het ook lastig wat je echt nodig hebt of wat evt na de geboorte kan. 
Deze week 3 kledingsetjes gekocht. Omdat we het geslacht niet (willen) weten is het nog best lastig. Ik wil de intake van de kraamzorg even afwachten en dan eens naar de babydump ofzo gaan. 
Hoe gaat het jullie trouwens af? Ik voel me fysiek en mentaal erg goed. Buikje groeit en voel hem/haar geregeld bewegen. Nu zit mijn partner helaas ff wat minder in zijn vel dus gelukkig kan ik hem goed steunen.  

@crazy; Er is voor mijn gevoel ook zoooo veel wat je moet hebben voor een baby.. ik vind dat ook wel lastig hoor. 
Ik voel mij verder op alle vlakken ook goed, voel de kleine ook regelmatig bewegen. Scheelt nu vast ook dat ik zomervakantie heb, voor mijn vakantie voelde ik me vaak erg moe, zeker na het werk. Bloeddruk is af en toe ook wat aan de lage kant rond de 97/64. Heb zelf een (automatische)bloeddruk meter dus wel handig af en toe om te checken. 
Fijn dat je je partner goed kan steunen zo, als je jezelf dan ook niet helemaal optimaal voelt kan dat best lastig zijn gok ik zo. Hopen dat hij snel weer wat prettiger in zijn vel zit.

Haha ik heb NET een lijstje uitgeprint van alles wat we moeten kopen en regelen ? want het lijkt echt zooo veel en ik geloof dat er ook best wat dingen worden geadviseerd op internet die je misschien toch nooit gaat gebruiken maarja hoe moeten wij dat weten?! ? ik voel me eigenlijk heel goed! Behalve duizelig door lage hartslag/bloeddruk.
bedankt Debbie-! Hebben we zeker nodig ??

Hoi allemaal!
Ik ben 22 en vandaag 19+2. Morgen heb ik de 20 weken echo. Ben benieuwd of ons meisje nogsteeds een meisje is :). We hebben een vroege geslachtsbepaling gedaan d.m.v de nub-therorie met 13 weken en 3 dagen, dus nog niet helemaal zeker. 
Ik heb gelukkig (nog) niet veel fysieke klachten gehad, alleen de vermoeidheid gaat maar niet weg. Mijn ijzergehalte was redelijk hoog voor een vrouw, dus daar ligt het niet aan. Vitamine D slik ik al dus dat kan het ook niet zijn. De verloskundige wil een uitgebreid bloedonderzoek doen wanneer het over een paar weken nog niet over is, maar ik ga over 3 weken op vakantie naar Canada, dus zou er toch graag voor die tijd verbetering in zien... Ik mocht van de verloskundige nog wel Floradix proberen, dus dat doe ik nu. Ik lees hier en daar dat het kan helpen om te bewegen. Ik werk 30 uur per week in een winkel, en daar loop ik redelijk veel, zou het dan helpen om bijvoorbeeld 's avonds ook nog een rondje te gaan lopen? Als iemand tips heeft hoor ik het graag! 
Ik vraag me af hoe jullie allemaal zeker wisten dat jullie de baby voelden bewegen? Ik voel wel eens 'plopjes' maar dit voelt voor mij gewoon alsof ik wat teveel heb gegeten waardoor mijn buik/darmen een beetje rommelen. 
Ook vraag ik me af hoeveel jullie tot nu toe zijn aangekomen/gegroeid. Ik ben amper een kilo aangekomen, en als je niet weet dat ik zwanger ben, zou je het niet zien. Ik heb een BMI van 20.6 dus ben niet te dik of te dun. Ik heb amper last gehad van misselijkheid, dus ik ben in het begin ook niet veel afgevallen door overgeven o.i.d. Ik ben de opmerkingen zoals 'heb je nou al eens een buik of hoe zit dat???' inmiddels wel een beetje zat. Ik weet dat iedereen op een andere manier/snelheid groeit, maar het maakt me toch onzeker. 
Ik kijk er naar uit om jullie verhalen te volgen! 
Liefs, Klaudia 

Geloof me je gaat echt het verschil voelen en zeker weten dat het de baby is en niet wat anders! Bij mij zit de placenta tegen mjjn rug dus ik voel al sinds 14 week hele kleine plopjes en nu natuurlijk echt duidelijk schopjes. Het is gewoon een gevoel wat je nog nooit eerder hebt gevoeld. 
Ik ben ongeveer 4 kilo aangekomen (vandaag precies 21 week) en BMI is nu ongeveer 22
bewegen is natuurljk altijd goed, ook al heb je jet gevoel al wat af te lopen ? en misschien gewoon wel soms toegeven aan de vermoeidheid en een dutje doen

Hallo @klau,
Ik wist gelijk zeker dat het de baby was toen ik plopjes voelde. Vandaag heb ik het ook vast kunnen leggen op film. Hij beweegt zoveel en is zo duidelijk te zien. Super leuk
Ze zeiden dat ik het misshien later zou voelen vanwege placenta aan de voorkant. Maar hij schopt duidelijk hard genoeg om het zo goed te kunnen zien.

Terug
Bovenaan