Uitgerekend in november

@maartjeco goed vezelrijk eten dus ipv witte rijst zilvervlies rijst. En wat betreft fruit eet dan geen bananen maar eerder pruimen! 
En wat ook kan helpen is ontbijtkoek.
Ik hoop dat het helpt!

@maartje zoals eerder benoemd vezelrijk eten, bijv. Brinta, Volkoren brood,beschuit, crackers etc. Veel water, voldoende bewegen en kiwi,s kunnen ook goed helpen tegen obstipatie. En probeer de tijd te nemen op het toilet als je het gevoel hebt dat je moet. 

Bedankt voor jullie adviezen! Het meeste wat jullie opnoemen doe ik al, het is erg hardnekkig ;-) Soms zo hard drukken dat ik bang ben dat die kleine mee komt ? Al kan dat natuurlijk niet, maar toch.
Ik kan nog wel roosvicee laxo gaan proberen ja. Hopelijk helpt dat!! Heb het nu sinds 20.5 week daarvoor kon ik wel goed naar de wc. Je lichaam veranderd wel veel elke keer!

Ik heb ook veel last gehad van obstipatie, voelde soms echt alsof ik al aan het oefenen was voor de bevalling, inclusief puffen en niet teveel forceren en alles...! 
Sinds toen extra op mijn water gaan letten. Het wordt nu nog bijna meteen afgestraft wanneer ik niet genoeg water drink, maar dat helpt wel. En: misschien een beetje gek, maar ik masseerde harde massa die ik voelde zitten rondom mijn anus maar die te groot was om eruit te komen (het was echt heel erg, erg pijnlijk ook). Dat maakte het iets kneedbaarder ipv kei- en keihard, waardoor na veel geduld het er wel uit kwam. Sterkte!

Hebben jullie trouwens tips tegen brandend maagzuur? Heb het sinds vandaag ook overdag ipv alleen 's avonds wat de afgelopen paar weken zo was...

Rennies, melk drinken, kleine beetje verspreid over de dag eten, niet te pittig gekruid eten? Heb er gelukkig nog niet echt last van, dat lijkt me ook een vervelende kwaal!

Ugh brandend maagzuur.. heb ik nu sinds vorige week ook overdag.. bah.. vanmorgen met werken ook zodra ik buk dan begint de ellende.. rennies zijn mijn beste vriendjes op dit moment.. dus als iemand inderdaad nog meer tips heeft, ze zijn meer dan welkom :p

Hi allemaal, 
ik zal mijzelf even voorstellen, Roos en 21 weken in verwachting van een jongetje. Ik merkte dat ik af en toe echt een gesprekspartner mis die in het zelfde schuitje zit als ik.. ;-) 
Ook meteen een vraag of jullie hier ook last van hebben?
s'nachts heb ik onwijs last van buikpijn, gevoel alsof je een hele volle blaas hebt maar dat niet hebt.. Ook heb ik overdag, en dan vooral einde dag last van harde buiken.. niet veel max. twee per dag. Heeft een van jullie dat ook al?
Dank alvast ladies.

Terug
Bovenaan