Hoi allemaal! Even niets van me laten horen, we zijn inmiddels verhuisd en zitten middenin een verbouwing (lees: we slapen op de ‘babykamer’ zonder vloer en gaten overal omdat er nieuwe leidingen moeten worden gelegd, geen badkamer, overal troep, etc, etc).
We wilden het huis in fases aanpakken maar door lekkage in de badkamer ligt het hele huis overhoop. Hopelijk is dit over 2 maanden klaar!
Goed om te lezen dat het goed met jullie gaat! Ik ben inmiddels 23 + 2 en voel de kleine elke dag flink bewegen! Vorige week met spoed naar de verloskundige geweest omdat ik donkere afscheiding samen met vocht verloor. Vooral het vocht vertrouwde de verloskundige niet. Ze wilde uitsluiten dat ik vruchtwater verloor en de bevalling was begonnen! Even stressen, maar gelukkig niets aan de hand! Hartje klopte nog steeds goed!
Lichamelijk gaat het wat minder. Overbelaste bekken waardoor ik veel bedrust moet houden, niet teveel mag (trap)lopen, fietsen, zitten. En ook stofzuigen/dweilen en bukken en tillen moet ik zo veel mogelijk vermijden. Zijn er meer dames die hier last van hebben? Erg vervelend dat mijn lichaam niet meewerkt! Want verder voel ik me super goed! Heb nu gelukkig 6 weken vakantie (werk in het onderwijs) dus dat komt goed uit!
Ik slaap al sinds de eerste klachten met een groot voedingskussen tussen mn benen. @Crazy, misschien voor jou ook een tip, dan kun je je houdingen wat meer veranderen tijdens de nacht. Vooral het kussen onder je bovenbenen vind ik comfortabel als ik rusteloze benen heb.
Mijn fysio zei overigens over de bekkenband dat het niet perse je spieren lui maakt. Je draagt hem ter ondersteuning bij bepaalde activiteiten die moeizaam gaan en niet dag/nacht of preventief. Ik draag hem overigens zelf ook niet.
Zijn er meer dames die nog nauwelijks wat hebben gekocht? Op een paar kleertjes na hebben we nog niets. Kan het ook nergens laten in ons huis door de verbouwing. Ik weet overigens al wel goed wat ik wel/niet wil! Ach, alles is ook snel gekocht als ons huis eenmaal af is.
Iemand ook ervaring met zwangerschapsyoga?