Uitgerekend in november

Wij hebben de intake met de kraamzorg vorige week gehad maar het is echt niks spannends hoor! Je wordt niet beoordeeld oid of je alles wel goed hebt voorbereid.. en bij ons vroeg ze gewoon naar wat wij wilden en belangrijk vonden aan de kraamverzorgster, het was een leuk ontspannen gesprek. 

Mijn kraamzorg meldt zich rond week 30 als het goed is pas! Kamertje is al bijna af, op de accesoires na. Als mijn verlof begint wil ik alles wassen enzo. Toch lekker als het af is voor het geval de baby eerder komt! Gelukkig heb ik geen heftige klachten.. wel jammer dat je geen echo's meer krijgt voorlopig..

Hier is het babykamertje ook zo goed als af! Alles moet nog wel gewassen worden. De kraamzorg is al geweest (een week of 2 terug). Zij keek alleen beneden rond en heeft helemaal niet in het kamertje gekeken. Ik hoef niet heen voor suikercontrole, maar een vaccinatie voor kinkhoest ga ik me wel in verdiepen (ik werk met kinderen). Het is trouwens een fijne grens om over te zijn, die 24 weken!

Ja das toch echt een ding die grens hè. Ben zondag 25weken, maak me eigenlijk nooit druk maar nu de kans op zwangerschapsvergiftiging zo groot blijkt bij mij leef ik echt naar die 25 weken toe.
toch weer een mijlpaal!

Hier lekker een weekje op vakantie in Frankrijk en mijn vriend klust ‘vrolijk’ verder in ons huis. Merk nu dat ik toch wel drang heb om alles op orde te maken hoewel dat de komende maand nog biet gaar lukken ivm de verbouwing in ons nieuwe huis. Heb dus enkel nog wat kleding gekocht voor de kleine. 
Voor de dames met lichamelijke klachten. Luister goed naar je lichaam! Pijn bij je stuitje na inspanning kan duiden op bekkenklachten. Ik ben veeeeeel rustiger aan gaan doen op aanraden van de bekkenfysio (lees: niet zwaar tillen, niet stofzuigen/dweilen, geen lange wandelingen, niet te lang zitten, tussendoor bedrust nemen) en dat verminderd de klachten, hoewel ze helaas niet helemaal weg gaan! Verder voel ik me helemaal goed! 
Over ruim een week weer een routine afspraak en over 4 weken (30 weken) en 8 weken (34 weken)  een echo (ivm ondergewicht). 
Afgelopen week lekker gaan zwemmen op de camping en bij de eerste 5 min in het water heb ik telkens heftige bandenpijn! Wellicht moet mijn lichaam dan even wennen aan een andere houding? Na 5 min trekt het weg en dan kan ik heerlijk zwemmen. Meet dames hier ervaring mee? 

Ook hier Is het kamertje al bijna af! Zo leuk om samen in te richten :) A.s. maandag zit ik op 25 weken, fijn! Nog niets gehoord van de kraamhulp dus nog maar even afwachten.
Met hoeveel weken gaan jullie net verlof? Ik met 6 weken. Wilde eerst tot 4 weken blijven werken maar in de zorg is dat toch best wel zwaar dus toch maar voor 6 weken gekozen!

Uitslag van de suikertest was helaas niet zo goed, moet donderdag naar de diëtist. Hopelijk alleen goed letten op mijn voeding (wat ik eigenlijk al doe??) ik ben benieuwd! Iemand anders ook probleempjes met haar suiker?

Ik wil ook graag met 4 weken met verlof zodat ik daarna 2 weekjes langer heb! Maar ik werk in de detailhandel dus ook hele dagen staan en lopen dus we zullen zien!
Ik heb geen problemen met suiker dus daar kan ik je helaas niet bij helpen.
Heeft iedereen al een naam of namen voor haar kleine hummeltje?

Terug
Bovenaan