Uitgerekend in november

Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen om dezelfde reden als Loukie + omdat het mij een veiliger gevoel geeft. (Al is dat misschien niet zo hoor) Ik voel haar de hele dag door bewegen, dus niet echt op vaste tijden. Soms wel wat harder dan de andere keer. Dan gaat mijn buik echt alle kanten op.

@Gerdaa92 Heb je ook last van jeuk? Als je een schimmelinfectie hebt is het idd wit en korrelig.Had voor mijn zwangerschap maandelijks last van vaginale schimmelinfectie voordat ik ongesteld moest worden. Dus nam altijd een orale tablet in de 5de dag van menstruatie. Tijdens mijn zwangerschap nu heb ik er denk ik 4 keer last van gehad een stuk minder als voor mijn zwangerschap nu gebruikte ik een vaginale tablet. Zou toch maar even langs de huisarts gaan.
Hier zijn wij ook al uit de babynaam en hebben ook het kaartje al uitgekozen. Dit is baby nummer 5 de kamer is ook al klaar. 
Heb als kwaaltjes veel last van bekken en veel harde buiken ze doen geen pijn maar word er wel kortademig van.  Drink ook een ijzerdrankje want merk dat ik erg moe ben. 
Verlos had mij doorgestuurd naar de gynaecoloog om suiker te testen omdat ze mijn waardes wat hoog vond. Aangekomen op de afspraak met de gynaecoloog vond hij het een beetje overdreven dat de verlos mij had doorgestuurd aangezien de scores niet zo hoog waren volgens hem. De verlos vond ook dat ik al teveel was aangekomen net 8 kg. Hij zei dat is helemaal niet veel. En je hebt al 4 kids op de wereld gezet zonder suiker en kinderen hadden mooi gewicht. Anders had ik t bij eerste kind al moeten hebben. Hij zei wat vind ik er zelf van ik zei ja raar zei ook dat ze bij dochter d8 dat ik het had maar was niet zo.
Dus hij zei zal verlos mailen dat ik over 4 weken nog vingerprik kan doen maar vind het onnodig.
Hier wil ik ook in het ziekenhuis bevallen krijg eind van de maand nog een extra echo omdat placenta voor de uitgang lag dus hopelijk is hij straks opgeschoven en kan ik normaal bevallen anders word het een keizersnede. 
Ben trouwens 2 november uitgerekend. 
Heb 3 jongens in de leeftijd van 15, 11, 6 en een dochter van 4 baby nr 5 word een jongen.

Onze voorkeur gaat ook uit naar thuis. Lijkt me juist prettiger om thuis je gang te gaan: verschillende kamers, lopen zonder mensen tegen te komen, anderen die je niet (snel) horen, lekker intiem en vertrouwd. Als het moet gaan we gewoon naar het ziekenhuis. We zullen zien wat de toekomst brengt. 

Tipje voor alle zwangere: ga naar een zwangerschapsyoga/gym. Zo fijn om andere mama's te leren kennen en ervaringen uit te delen en vragen te stellen waarmee je zit. Je komt er dan snel achter dat je zeker niet alleen bent!!! 

Straks naar het ziekenhuis voor mijn suikers, ik ben benieuwd. Ik lees hier veel of eerste en tweede prik. Bij mij hebben ze zelfs 4 keer geprikt, een keer zonder suiker en drie keer na het flesje suiker. Eerste twee keer bleken goed en laatste twee wat verhoogd... ben benieuwd of dit ook wat zal uitmaken.

Vandaag 26 weken zwanger, merk dat ik meer honger heb en sneller moe ben. Mijn ijzer was ook wat aan de lage kant daar heb ik nu een pilletje per dag voor. Misschien niet genoeg? Ga het straks ook maar eens vragen. 

Ik moet nog een paar min voor mijn 2e prik voor de suikertest, maar ga uit van een goede uitslag. Mijn afscheiding is heel wisselend, maar vind t al wel erg irritant omdat het onvoorspelbaar is! Naam en geboortekaartje zijn nog twijfelgevallen.. en bevalling willen we denk ik in een geboortehuis hier in de buurt, het liefst in een bad, lijkt me ideaal! Baby voel ik dagelijks, maar vooral als ik rustig ben. Iedere baby is anders, dus volgens mij moet je vooral opletten dat je het iedere dag voelt. Zo niet, dan even iets zoets nemen en op je linkerzij gaan liggen las ik. Wel gezellig he, dat geduw in je buik :)

Terug van het ziekenhuis. Waardes waren iets te hoog, maar door te letten op mijn eten zal t wrs onder controle kunnen blijven. 

Moet nu een keer per week een dag 7 keer mijn bloedwaarden meten met een apparaatje en die waardes moet ik doorbellen of mailen. Als ze onder controle blijven is het goed en anders moet ik terug voor insuline spuitjes. Maar zal denk ik niet zo zijn. Natuurlijk leuk is anders maar het zal allemaal wel goed komen, ik heb er vertrouwen in. 

Ik mag maandag voor de suiker test gaan. Omdat ik hoge bloeddruk heb met medicatie en makkelijk 4 liter water per dag drink..... denkt de gynaecoloog dat ik waarschijnlijk suiker heb.
heb dan anderhalve week later weer controle dus neem aan dat ik dan de uitslag krijg.

Terug
Bovenaan