Uitgerekend in november

Haha herkenbare problemen StephW!
Maar is het normaal om nog echo’s gepland te hebben? Voor zover ik weet heb ik niks meer.. alleen termijnbepalingsecho en 20 weken.

Met 36 weken wordt door mijn vk een liggingsecho gedaan, maar ik weet niet of dat standaard is. Je kan denk ik ook voelen of een kindje met het hoofd omlaag ligt.. maar ik klaag niet natuurlijk :) altijd leuk die echo's! Dit weekend ga ik maar eens alle checklists af om te kijken wat ik nog nodig heb (en wat dus nog leuk is om te vragen als cadeau)..

Volgends VK zijn hartkloppingen normaal en zolang mn bloeddruk niet verder stijgt en geen andere klachten erbij krijg is er niks aan de hand. Dus kalm aan maar doorgaan!
Ik heb over 2 weken mn glucose tolerantie test en ook gelijk bloedprikken voor rhesus factor. Ik ben rhesus D negatief. 
Vanwege mijn overgewicht vervalt de 30 weken echo en krijg ik met 28 en 32 weken een groei echo en met 36 weken de liggings echo.
En idd merk nu ook dat mn buik steeds meer in de weg gaat zitten! Begin ook al kleine streepjes striae te krijgen. Nog meer dames die dat ook hebben?

Oh, ik dacht dat het standaard was om nog een groei- en liggingsecho te krijgen. Blijkbaar niet. Dan zal ik niet klagen☺️. Bij onze vk is een extra pretecho trouwens €15.
De buik groeit hier ook goed. Begint inderdaad wat in de weg te zitten met schoenen aan doen en nagels lakken. Maar ook mooi om er mee te showen. Krijg nu ook geregeld vragen en reacties. 
Krijgt iedereen trouwens een suikertest? Ik heb hier nog niets van gehoord. 

Onze VK doet (standaard bij iedereen die dat wil) elke controle een echo. Dat is nu om de 4 weken en vanaf volgende keer om de 3 weken. Bij 30 weken een groeiecho en bij 34?? (geloof ik) een liggingsecho.

Vaak zoekt fontys zwangere vrouwen die door een student een echo wil laten maken, die zijn gratis.
mijn buik zit idd de laatste dagen wat in de weg. En idd striae maar ja dat hoort erbij.
ben nu inmiddels 4 kg aangekomen zit op 26.6 weken.
Ik vind het wel leuk dat iedereen naar mijn buik kijkt hihi

Ben jaloers op al die echo's, luxe! Ik ben denk ik 7 kilo aangekomen en ben nu bijna 28 weken, maar gelukkig nog geen striae. Maar of t me bespaard gaat blijven.. sokken en schoenen aandoen is al iets meer werk idd haha, maar het is leuk om er nu echt zwanger uit te zien! De kwaaltjes nemen wel langzaamaan toe..

Terug
Bovenaan