Uitgerekend in september 2021

@CoVo de angst zit er nog in van de vorige miskramen. Al moet ik wel zeggen dat bij mn zwangerschap van mn dochter ik hele andere symptomen had dan daarvoor. En nu heb ik vrijwel dezelfde symptomen als met mn dochter maar kan de angst nog niet echt loslaten. Hopelijk met de 1e echo dat het dan weer beter gaat.
 
Jeetje wat zijn er veel hier op het forum die veel hebben meegemaakt. En Hym zelf via ifv. Je hoort de verhalen wel maar ze komen nooit echt zo binnen. Nu voelt het veel persoonlijker. Ik hoop voor jullie allen dat je in september een gezonde zoon/dochter in je armen mag sluiten.

Mijn excuses als iemand zich gekwetst voelt als ik klaag over mijn misselijkheid. Ik besef me des te meer nu hoe gelukkig ik mij me mag prijzen dat het nu voor de tweede keer gelijk is gelukt. Er van uitgaande dat alles goed is nu met de kleine.

Ik ben zelf niet zo van de Whatsapp. Niet omdat ik geen contact wens maar ben gewoon niet zo'n apper.

Heeft iedereen al een verloskundige? Hier bij ons is het erg druk (vanwege alle corona babys). Ik heb gelijk me aangemeld (dag na uitblijven menstruatie) zodat ik bij degene kon komen wat ik wil. Voor degene bij wie het het eerste kindje is. Een fijne verloskundige is zo belangrijk. Dat geeft je zoveel meer vertrouwen richting de bevalling. Ik had bij de eerste een hele fijne. Helaas wel medische bevalling gehad dus uiteindelijk was ze er niet bij mijn bevalling, maar ik heb haar nu weer en vertrouw haar echt alles toe.

@covo..dit is mijn eerste echo..alles alles normaal is is het gebruikelijk pas met 10 weken te doen. Vandaar dat ik pas 16 feb heb. Dacht bij eerdere miskramen of iets anders kan dat met 6 weken. Ik zou stiekem wel willen hoor. We denken soms dat het er twee zijn..maar dat is meer omdat ik zo misselijk en moe etc ben. Maar misschien ook een onderschatting aangezien ik bij mijn eerste maar een dag beetje misselijk ben geweest en verder hele zwangerschap geen klachten.
 
Ah Neeltje stiekem ben ik best jaloers dat je het al tegen mensen hebt gezegd haha ? Dan wordt het echter denk ik! Maar ik begrijp dat dan idd de wacht tot de echo misschien nog wel langer duurt. Als je andere tips hebt om de tijd sneller te laten gaan hou ik me aanbevolen ?

Haha NN Roos, ik hoop niet dat dat vervelend is. Het is met name ook mijn eigen methode om bij te blijven hoor, anders verdrink ik in alle verhalen! En ik heb Asperger dus als ik piek op iets wat ik leuk vind gaat het een beetje vanzelf. ?

Zijn er trouwens meiden onder jullie met de vraag of jullie kindje wellicht erfelijke eigenschappen krijgt? Zoals bij mij mijn Asperger, is het theoretisch mogelijk dat ons kindje ook binnen het autisme spectrum zal vallen, dat zit bij ons iets vaker in de familie. Ik maak me niet heel erg zorgen, maar ben me wel bewust dat een zwaardere vorm van ASS wel uitdagend kan zijn, en ergens hou ik toch rekening met de mogelijkheid merk ik. Is dat voorbarig?

Snap het StephD! Ik hoop idd dat je echo wat geruststelling biedt!

Daanni, waar heb jij op gelet bij het uitzoeken van een vk bij je eerste zwangerschap? Ik had de keuze uit 2 praktijken waarbij ons dorp in het gebied lag. De ene leek wat persoonlijker en kleiner, de ander wat groter en professioneler. Ik dacht eerst dat ik voor de eerste zou gaan, maar ben uiteindelijk toch voor de tweede gegaan. Ik merkte dat ik nu met Corona daar toch een beter gevoel bij had. Maar ik twijfelde wel!
Wat fijn dat je nu idd weer bij dezelfde terecht kunt. Ik kan me zeker voorstellen dat je dezelfde prettige ervaring nog een keer wil!
 
Ik ben als ik het goed uit heb gerekend ben ik niet in augustus uit gerekend maar 20 september ben nu 6/7 weken heb volgende week 4 februari mijn 2 de echo ik heb nu weekje geleden al een echo gehad toen was ik 5/6 weken we zagen het hartje knipperen. Ik heb nu ook minder klachten dan eerst bijna geen buikpijn (ongesteldheid klachten) mij borsten doen wel veel pijn na een werk dag ben ik kapot
 
Ik moet zeggen dat ik eerst wat terughoudend was/wou zijn ivm uitblijven klachten. Maar tegelijkertijd kon ik het niet goed voor me houden.. inmiddels weten het denk ik al zo’n 10 mensen ? maar ik werd ook een beetje aangemoedigd in de groep van augustus. Die wisten natuurlijk net voor kerst dat het raak was en hebben het als “kado” vaak verteld. Toen dacht ik: waarom houd ik me in? Net of kerst het enige bijzondere moment is... dat is de zwangerschap zelf! Haha

Mocht het onverhoopt mis gaan, weten mensen in je directe omgeving ook wat er speelt, lijkt me ook prettig. Maar dat is natuurlijk ook iedereen voor zich natuurlijk.

Wat betreft de erfelijkheid hebben veel mensen in mijn omgeving (familie en partner) adhd. De kans was dan ook groot dat ons kindje ook “wat” heeft. Hij is nog geen 2 maar is wel extreem bezig, aanwezig en altijd “aan”. Maar goed, als ervaringsdeskundige ben je daar dus extra op voorbereid. Ik maak me dus ook niet zo druk om eventuele erfelijkheid. Zie het alleen als een voordeel. Je bent er extra alert op en kunt dus ook op tijd de juiste opvoeding en begeleiding geven.

 
Gefeliciteerd moederwordenseptember! Wat fijn dat je al een goede echo hebt gehad!


Neeltjeee, daar heb je ook gelijk in hoor. Dat was de twee keer hiervoor ook de reden dat ik het wel vertelde. Maar het moeten vertellen dat het mis was gegaan viel me de tweede keer zo zwaar, dat ik voorzichtiger ben deze keer. Het lijkt me zo mooi om het een keer te kunnen vertellen met al een mooie echo foto erbij. Maar de voordelen zijn ook zeker groot, het is heel fijn het te kunnen delen!

Hoe gaat het met iedereen?
 
Hallo allemaal,
Ik heb zojuist de verloskundige gebeld. Het is hun gewoonte een echo te maken rond de 8 weken en daarna pas de intake. Dus daar ben ik heel blij mee! De echo is op 16 februari. Mn moeder is dan jarig dus als het goed is een leuke verrassing.
Het is lastig om mn mond te houden, maar gelukkig zien we nu niet zoveel mensen. 
In de familie hebben we geen erfelijke aandoeningen gelukkig, wat trouwens nog niet hoeft te betekenen dat het kindje gezond is. Er zijn zoveel dingen die mis kunnen gaan. Lijkt me wel pittig CoVo, om zelf Asperger te hebben en dan misschien je kind ook. Lijkt me inderdaad goed om je geen grote zorgen te maken, maar wel alvast er over na te denken. Als je je bewust bent wat je goed en wat minder goed afgaat, kun je daar ook mee aan de slag.
Succes met wachten maar weer!
 
Hoi allemaal,
Leuk al die ervaringen mee te lezen. Voor het lijstje, dit is mijn derde kind. Ik heb twee jongens van 4 en 2. Dus zijn heel benieuwd of alles weer zo goed en makkelijk gaat, maar met snel zwanger worden hebben we iig al wel veel geluk. Ik heb het nu alleen nog aan mijn beste vriendin verteld, waarbij vandaag de bevalling wordt ingeleid (zijn we nog even tegelijk zwanger geweest!) en vandaag aan mijn ouders. We wilden eigenlijk langer wachten zodat we het na de echo ook aan de kinderen kunnen vertellen. Maar ik werk nu twee dagen in de week ‘vanuit huis’ bij mijn ouders en heb soms zo’n weeïg gevoel (niet echt misselijk maar voelt niet lekker, wat eten helpt dan idd) dus vond het wel fijn als zij het weten! Ze waren weer erg blij, zijn dol op kinderen?.

Jullie allemaal veel plezier bij de echo’s. Ik ga binnenkort de VK bellen of ik niet wat eerder mag haha, want bij mij is 24 feb nog alleen de intake en de echo wordt dan pas gepland. Ik wil het graag op de verjaardag van mijn jongste (28-2) kunnen vertellen als een mooi extra cadeau.
Groetjes!
 
Terug
Bovenaan