Uitgerekend in september 2021

Hallo dames! Een beetje laat, maar ik zou ook graag meekletsen als dat goed is ? Toch leuk als je gelijk op loopt en tios en ervaringen kunt delen. Ik ben 30 jaar en nu precies 20 weken zwanger van mijn eerste kindje; een meisje. 22 september uitgerekend. Blijf het zo spannend vinden! Gister de 20 weken echo gehad en alles ziet er goed uit; ze doet het goed! Zo'n opluchting. Hopelijk kan het genieten nu echt beginnen! Groetjes Merel
 
Welkom merel!
Ook fijne gedachte dat jou echo goed is! Lekker gaan genieten! 
Inmiddels voel ik ons kleine meisje af en toe ook al lichtjes bewegen. Nu ik zo gs nadenken. Denk ik dat ons kleintje al langer aanwezig is met de bewegingen. Ik ga de bewegingen steeds beter herkennen! 
Ik ben 28 en ook zwanger van de 1e.
Groetjes Kelly
 
Wat fijn, al die goede echo's!

En gefeliciteerd, Merel! ? En wat leuk, een meisje - Kelly!

Ik voel ons kindje inmiddels al goed, hoewel ik nog maar 18w5d zwanger ben. Het begon in week 16 met lichte plopjes, maar nu voel ik het soms zelfs al aan de buitenkant als ik mijn hand op m'n buik leg. Zo bizar en leuk! Zelfs mijn vriend heeft een heeeel licht schopje kunnen voelen. ☺️ Volgende week vrijdag hebben wij de 20 weken echo, ik ben benieuwd.

Hoop dat het verder ook goed met jullie gaat!
 
Bedankt! Kelly en Lisa, leuk dat jullie je kindje ook al voelen. Wat bijzonder is dat he? Zo gezellig! Spannend Lisa, de 20 weken echo. Maar ook zo leuk om je kindje weer te zien! Wij hebben echt een uur lang kunnen kijken zo leuk! Ook grappig dat ik het soms voelde als ik haar zag bewegen. Ze was behoorlijk druk, haha.
 
Oh leuk Lisa dat je het gevoel al zo vroeg kan herkennen! En dat je vriend ook al kan meegenieten! Veel plezier binnenkort bij de 20 weken echo. Is echt leuk om je kindje dan weer te kunnen zien ?
Wij zijn ook al langzaam begonnen met voornamen. Nu begint de achternaam met een S. En voornamen wat wij nu hebben is iets dat begint met de A. Of de M. Eventueel dan krijg je alleen lastige initialen zoals M.S...... en A.S.... als we nog geen extra namen mee rekenen... 
Dus daar moet ik nog even over nadenken of dat wel wat wordt die combinatie... 
Ik voel mij goed, alleen nu even paar dagen verkouden sinds woensdag. Gelukkig geen corona ? 
Nog andere vraag wie wil zich ook laten vaccineren met covid vaccinatie? Ik wil dat wel ik ga maandag naar verloskundige voor controle en dan ook vragen hoe dat zit.
Groetjes Kelly en goed weekend :)
 
Welkom Merel, fijn dat het goed met je gaat. Hopelijk kun je inderdaad lekker genieten. Ik vind het ook nog steeds spannend maar hoe verder je bent, hoe groter de kans dat het allemaal goed gaat. Leven bij de dag en de weken aftellen helpt goed om je minder zorgen te maken.
Ik ben 20 weken zwanger van de derde. We hebben 2 meisjes, van 5 en 2. Afgelopen vrijdag hebben we de echo gehad en gelukkig is alles goed. Het geslacht weten we niet, houdt de spanning erin ?
Bewegingen zijn nu echt duidelijk en bijna constant, mn man kan het ook goed voelen.
Wanneer heb je de echo Lisa? Hopelijk is bij jou ook alles goed. 
De namen hebben we al Kelly, meisjesnaam vind ik niet super, maar went vast vanzelf. jongensnaam vinden we wel allebei leuk, dus maar hopen op een jongen ?
 
Leuk dat jullie het geslacht nog even een verrassing laten, NN Roos! ?

Wij hebben net een prachtige 20 weken echo gehad! Een paar uur later moesten we nog even terug voor een goede foto van het profiel, hij lag met zijn gezicht tegen de wand aan, haha. Maar de tweede keer wel gelukt! Alles was goed, super fijn!
Heerlijk begin van het weekend. ❤️

Ik ben me al flink aan het inlezen over alles rondom de bevalling (al voordat ik zwanger was, want vind het allemaal reuze interessant haha). Maar nu ben ik echt wat meer concreet aan het verzinnen wat ik fijn zou vinden. Hebben jullie al een idee? ☺️ Ik ga voor een badbevalling thuis (uiteraard wanneer mogelijk, maar dit wordt in ieder geval het uitgangspunt). Maar ik wil me ook graag voorbereiden op mogelijke andere scenario’s, zoals toch naar het ziekenhuis en ook op een keizersnede. Mijn moeder heeft drie keizersnedes gehad, maar ik hoop dat dat niet zoveel zegt over mijn ervaring. We gaan het zien!

En hoe is het verder met jullie?
 
Oja, @Kelly! Over het vaccineren: lijkt mij ook prettig. Heb het net nog even gevraagd aan de verloskundige en die raadde aan om het in ieder geval even te melden bij de huisarts zodat deze weet dat je zwanger bent en open staat voor vaccinatie. Dus dat ga ik in ieder geval doen. :)
 
Terug
Bovenaan