Uitgerekend in september 2021

Ha dames,
Allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Ik lees vanaf 22e mee, maar moest zelf nog even testen ?. Gisterochtend had ik een positieve test. Naar mijn berekening ben ik 24 september uitgerekend. 
Het is ons derde kindje. We hebben 2 prachtige dochters van 5 en 1,5 en hopen op een lief, gezond broertje of zusje.
Ik heb nog geen verloskundige gebeld, even wachten tot de oudste een keer ergens gaat spelen, want wil het nog geheim houden. Ik vind deze weken wel erg spannend en hoop over een paar weken een kloppend hartje te zien op de echo.
Ik vind het super leuk om weer zwanger te zijn en ook gezellig om met jullie te kletsen.
Groetjes!
 
@covo, volgens de praktijk waar wij als eerste contact mee hebben gezocht, hoort onze woonplaats niet bij de regio van die praktijk. Ligt 9.5km verderop dat dorp. En andere praktijk die ik morgen dus moet contacten ligt ook zo'n 9km in het andere dorp. Alleen dat meer regio Twente. En de eerste was regio, oost Gelre. Zelf wonen we tussen die woonplaatsen in, in de Achterhoek hahaha. Kijken wat ze bij andere praktijk vinden.
Over het bellen, misschien dat ik even in de auto ga bellen. 
 
Ja helaas hebben wij al eea meegemaakt in het medische traject. Het is ook rete spannend nu tot de eerste echo, daar ging het vorige keer mis en heb tussendoor 5 terugplaatsingen gehad zonder zwangerschap, het traject is zowel mentaal als lichamelijk heel zwaar.

Nu toch proberen te genieten en we gaan er vanuit dat we in september gewoon gaan bevallen
 
Gefeliciteerd allemaal!
Ik kan nog steeds niet helemaal geloven dat ik mij mag aansluiten bij deze groep.
Ik lees al even mee, maar durfde het zelf nog niet uit te spreken.
Vanochtend voor de 3e ochtend op rij getest. Het voelt nog niet echt, maar de test van vanochtend was overduidelijk. Ik ben echt zwanger! Jeetje wat vind ik het spannend. Ik heb de afgelopen dagen wel krampen, alsof ieder moment m’n menstruatie kan beginnen, maar zo te lezen hoort dat erbij. Af en toe een licht gevoel in m’n hoofd/duizelig en verder heb ik zo’n DORST haha!
Volgens mij berekening ben ik 30 september uitgerekend.
Wanneer gaan jullie het familie/naaste vrienden vertellen? En HOE? Ik ben op zoek naar leuke ideeën om het te vertellen.
 
Jaaaa Julienne, leuk dat je je aansluit! Nogmaals gefeliciteerd! Zo leuk te lezen dat je een positieve test had! Spannend hé!


Ja hoor, die menstruatiekrampjes en steekjes horen erbij lees ik overal. Mijn buik rommelt iedere dag en dat vind ik wel leuk ? Het zijn vooral je banden en je baarmoeder die zich al aan het voorbereiden zijn op de groei.

Wij hebben het alleen nog tegen onze beste vrienden verteld. Ik wil graag de 7weken echo afwachten, en bij een mooi kloppend hartje vertellen we het onze families. Hoe weten we eigenlijk nog niet precies, hangt ook af van of we in staat zijn de families te zien ipv dat we het telefonisch of digitaal moeten doen vanwege de maatregelen ?

Hoe gaan jullie daarmee om?

NN Roos, gefeliciteerd!! En leuk dat je bij de groep komt! Hoe voel je je?

Krokuzzkelly, gelukt om te bellen? Weet je al wanneer je voor een eerste echo mag komen?

 
Hoi allemaal,
ik durfde nog niet zo goed mee te lezen. Heb afgelopen jaar een miskraam gehad met 14 weken van een tweeling. Was een hele heftige tijd. Nu weer zwanger, momenteel waarschijnlijk 6+5. ik zie dat er meer meiden zijn met ervaringen met miskramen. Ik vind het ongelofelijk spannend, kan me echt niet goed concentreren. Had vanmorgen wat bruine afscheiding, en schoot meteen in de stress... donderdagavond eerste echo: spannend!! 

is er ook al een whatsappgroep? ik ben waarschijnlijk uitgerekend rond 16 september.
Dus misschien leuk om een whatsappgroep te maken voor meiden die uitgeteld zijn in september. Interesse? Graag hieronder je reactie :)
groetjes
 
@CoVo Het is voor jou ook de eerste hè, zo spannend! Ik wil ook wachten tot de eerste echo, maar ik lees soms dat je die pas bij 10/12 weken krijgt. Een vroege echo alleen als daar reden voor is. Ik kan echt niet zo lang wachten om m’n directe omgeving het te vertellen. Jij krijgt wel een echo met 7 weken? Is daar een reden voor? Of mocht dat gewoon?En wat betreft de regels, ik hoop dat het over 4 weken misschien iets soepeler is, maar na dit nieuws moet je elkaar toch wel even een dikke knuffel geven. Ik wil dit echt niet digitaal doen, misschien wel wat vrienden die we niet zo vaak zien.

@Lala-land Ik ben ook wel in voor een Whatsaapp groep!

 
Gefeliciteerd Lala-Land! Wat een heftig verhaal, wat verdrietig dat je dat mee hebt moeten maken.
Ik heb ervaring met 2 vroege miskramen, een op 9 weken en een op 6 weken. De mk op 9 weken kwam niet los, en zagen we helaas bij de echo. Ik heb toen een curettage gekregen. Die van 6 weken gebeurde wel uit zichzelf. Het lijkt me voor jou nog veel moeilijker geweest te zijn, en ik snap je angst heel erg goed. Ik heb hier de eerste week enorm last van gehad, en nu zakt het wat naar de achtergrond. Bruine afscheiding hoeft niks te betekenen, maar ik begrijp je stress helemaal! Fijn dat je deze week je echo al hebt! Hopelijk neemt dat wat onrust bij je weg.


Klopt Julienne, het wordt mijn eerste kindje. ? De indicatie voor de vroege echo kregen we vanwege het verhaal hierboven. Ik was er heel blij mee! Je kunt het altijd zelf aangeven, en eventueel zelf betalen als het niet vergoed wordt? Volgens mij rond de 30 euro? Ik zou het gewoon even overleggen met de verloskundige.

Haha ik heb al een aantal keer mezelf heel hard in moeten houden het niet te vertellen. ? Maar nu de onrust wat zakt, en het wat is ingedaald, merk ik ook dat ik overall wat rustiger. Thank god want die eerste week was een emotionele hel ?

Ik vind een appgroepje ook leuk. Ik blijf wel ook op het forum, ik vind het zo leuk met iedereen mee te lezen in groepen.

C E, hoe is jouw echo gegaan gisteren?
 
Terug
Bovenaan