Uitgerekend Juli 2019 ♡

Hey TS we lopen gelijk. Ik ben ook 28 juli uitgerekend! En ook al in hetzelfde schuitje met die misselijkheid en thuisblijven van werk.Chantalxx Ik moet zeggen dat ik er wel van geniet doordat ik het mensen vertel. Door het te delen gaat je zwangerschap ook wat meer 'leven' als je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben dan ook gewoon een groot voorstander van het eerder bekend maken. So what als mensen het weten voordat je 12 weken bent. In 90% gaat het goed en als je zwangerschap toch uitdraait op een miskraam dan kan je de steun ook gebruiken. En zelfs als je er bij een miskraam niet over wil praten dan heeft iedereen daar ook begrip voor. Ik snap dat tot 12 weken geheimhouden echt niet. Is gewoon niet leuk.Verder balen dat je nog geen baan hebt gevonden, maar ze mogen je dus niet ontslaan op basis van je zwangerschap. En leuke bedrijven nemen je echt wel aan hoor ondanks je zwangerschap. Ik heb er ook een collega bijgekregen die toen 6 maanden zwanger was (en dit was dus overduidelijk in het gesprek).De uitkering van je zwangerschapsverlof wordt toch betaald door het UWV dus daar draait het toekomstig bedrijf al niet voor op. Alleen als je in een positie zit waar moeilijk vervanging te regelen is dan is het voor het bedrijf echt vervelend. Je kan niet meer doen dan proberen en wachten tot de juiste vacature zich aandient. En als je nu wel een bedrijf vindt die goed om kan gaan met je zwangerschap dan weet je dat je daar waarschijnlijk op de lange termijn ook een stuk beter op je plek zit. Heel veel succes!

Wat gaaf van je werkgever dat ze een zwanger iemand hebben aangenomen. Zoiets heb ik nog nooit gehoord. Zelf solliciteer ik niet meer sinds ik zwanger ben, precies om die reden. En ben terug gegaan in uren, van 34 naar 24, door aflopen deelcontract. Wil graag weer meer werken maar denk niet dat ik nu weer snel uitbreiding krijg. Chantalxx Snap het gevoel van opgeven wel. Misschien ook voor je eigen gemoedsrust wel fijn, toch heftig een nieuwe baan en zwanger. Als je het financieel nog even kunt uitzingen, is het misschien niet zo erg. Weet niet wat voor werk je doet, misschien kun je zelf nog bv  ergens een zwangerschapsverlof opvangen? Dan zit je daarna wel weer thuis, maar kun je precies timen misschien? Als je 5/6 maanden ergens werkt en dan zelf met verlof gaat en daarna een nieuwe baan zoekt? Of een interimopdracht?

Hoi lieve meiden,Lang niks van me laten horen, maar ik leef gelukkig nog! De misselijkheid is eindelijk afgenomen, maar helaas is de vermoeidheid is er nog wel.Dwaallichtje ik ben het volledig met je eens betreft het geheimhouden voor de 12 weken, denk er precies hetzelfde over. Ik geniet er echt volledig van met mijn familie en vriendinnen, die zich ook enorm bekommeren en interesse tonen in hetgeen ik nu per week meemaak. Het maakt het inderdaad heel levendig, en ik kan lekker even bij moeder uitrusten met een geldig reden terwijl zij op de kleine past hihi.Ik heb volgende week alweer mijn termijnecho, vond het wachten dit keer veel minder moeilijk dan toen met de 8 weken echo. Ik ga ook meteen vragen of ze een goede foto kan maken van de ligging zodat ik de nub theorie kan uitproberen hahah. Iemand die dat al geprobeerd heeft?Hoop dat jullie allemaal ook beginnen te genieten van jullie zwangerschap als de misselijkheid afneemt. Nog even en dan kunnen we weer volledig genieten zonder alle 1e trimester kwaaltjes!

Sorry voor de lege berichtjes hieronder; ben duidelijk nieuw hier:)  Zijn er meer mensen die halverwege/ eind juli uitgerekend zijn en het leuk vinden om in een app groepje te zitten?Wij gaan het met kerst vertellen en lijkt me leuk om ook via die weg met wat dames ervaringen uit te wisselen :):) 

Dwaallichtje, wat leuk dezelfde dag... en ook met het werken. Echt lastig. Hopelijk straks wat meer genieten! Wanneer heb je de volgende echo?

Terug
Bovenaan