Hey TS we lopen gelijk. Ik ben ook 28 juli uitgerekend! En ook al in hetzelfde schuitje met die misselijkheid en thuisblijven van werk.Chantalxx Ik moet zeggen dat ik er wel van geniet doordat ik het mensen vertel. Door het te delen gaat je zwangerschap ook wat meer 'leven' als je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben dan ook gewoon een groot voorstander van het eerder bekend maken. So what als mensen het weten voordat je 12 weken bent. In 90% gaat het goed en als je zwangerschap toch uitdraait op een miskraam dan kan je de steun ook gebruiken. En zelfs als je er bij een miskraam niet over wil praten dan heeft iedereen daar ook begrip voor. Ik snap dat tot 12 weken geheimhouden echt niet. Is gewoon niet leuk.Verder balen dat je nog geen baan hebt gevonden, maar ze mogen je dus niet ontslaan op basis van je zwangerschap. En leuke bedrijven nemen je echt wel aan hoor ondanks je zwangerschap. Ik heb er ook een collega bijgekregen die toen 6 maanden zwanger was (en dit was dus overduidelijk in het gesprek).De uitkering van je zwangerschapsverlof wordt toch betaald door het UWV dus daar draait het toekomstig bedrijf al niet voor op. Alleen als je in een positie zit waar moeilijk vervanging te regelen is dan is het voor het bedrijf echt vervelend. Je kan niet meer doen dan proberen en wachten tot de juiste vacature zich aandient. En als je nu wel een bedrijf vindt die goed om kan gaan met je zwangerschap dan weet je dat je daar waarschijnlijk op de lange termijn ook een stuk beter op je plek zit. Heel veel succes!