Uitgerekend Juli 2019 ♡

Ik heb ook nog geen hartje gehoord. Misschien de volgende controle? Wel zien knipperen. Vond onze vk niet heel goed, ze was heel chaotisch en werkte alleen een vragenlijst af. Ze vroeg niet eens hoe het met me ging en feliciteerde ons niet met de zwangerschap. Hopelijk volgende keer betere ervaring.succes mammavanb! Spannend moment!ik heb toch buikgriep gekregen, wat een ellende! Maar lijk me nu weer beter te voelen. Omdat het een eerste zwangerschap is komt er nogal wat op me af. Hoe kies ik kraamzorg? Wat voor kinderwagen moet ik kiezen (ik snap niks van kinderwagens)? Welke kinderopvang? Wanneer met verlof? Wat houdt ouderschapsverlof in? Hoe gaat jullie dit allemaal af?Wel net mijn zorgverzekering aangepast. Dat is iets :D.Krijgen jullie al een buikje? Ik nog niet echt, alleen savonds met volle buik. Ook nog niks aangekomen, al voel ik me wel dikker door mijn borsten en opgeblazen buik. Mijn misselijkheid en moeheid zijn trouwens voorbij! 

Volgens mij kun je bij de eerste echo alleen het hartje zien kloppen maar nog niet horen. Ik had dit ook. Over 3 weken de 2e echo. Dan ben ik 12 weken, ik hoop dat je dan al het hartje kunt horen.Het is ook mijn eerste zwangerschap maar ik heb gelukkig veel mensen met baby's in mijn omgeving. Volgens mij gaat de kraamzorg je VK regelen als het goed is. En type kinderwagen is heel persoonlijk. Ik zou gewoon naar baby park of een andere grote kinder winkel gaan en daar wat rond kijken en uit proberen wat voor jullie fijn is. Ook zou ik je een advies geven voordat je een kinderwagen koopt even uit elkaar halen. Verder heb ik er ook geen verstand van. Ik twijffel of ik alleen een maxi cosi erop wil of ook een ligbak. Ik heb wel eens gehoord dat kindjes niet te lang in de maxicosi mogen liggen dus als je lang weg gaat je beter de ligbak erop kunt doen. En een zitje laat ik nog even daar kan de baby nog lang niet in. Dat kan ik dr later wel bij kopen dacht ik zo. Ik heb niet zoveel opslag thuis.Je heb minimaal recht op 16 weken verlof. Je kan 4wekrn voor je bevalling doen dan heb je nog 12 weken na je bevalling. Of je kiest voor 6 weken voor de bevalling en daarna 10. 't is maar net wat je wilt. Ouderschaps verlof kun je opnemen tot dat je kindje 8 jaar is. Je werkgever is verplicht je dit te geven als je hier om vraagt. Je zou kunnen kiezen om dan 1xper week ouderschap op te nemen. Ik ga bijvoorbeeld van 4 naar 3 dagen werken waarvan 1 dag ouderschap verlof (dit is wel onbetaald) ze zijn na 8 jaar verplicht je weer aan te nemen voor het aantal uur wat je hiervoor werkte.Ik hoop dat je het een beetje snapt @lepeltjelepeltje

Ik had een hele mooie echo! Het hartje ook horen kloppen ?? voor de combinatie test was de baby nog iets te klein dus over 2 weken terug. Lepeltje, er komt ook wel een hoop bij kijken.. wat je moet regelen enzo..

Vandaag was er geen plek voor de termijnecho, nu mag ik donderdag ?Lepeltjelepeltje: ligt ook beetje aan je werk of je 4 of 6w vooraf verlof neemt. Ik heb Mn zitwerk, ik ga kijken of ik ervoor of erna 1 of 2 weken kan pakken dan ga ik denk ik met 5 of 6w tevoren met verlof. Even met de werkgever over babbelen. Wij hebben een goed aangeschreven opvang hier om de hoek, deze keuze was snel gemaakt, hebben paarden en geitjes, elke baby krijgt n eigen kleine ruimte om in te slapen, daar staat een camera op gericht. De eigenaresse is de moeder van een kennis, de kraamzorg was ook zo geregeld: een vriendin van Mn schoonmoeder ?? onze VK had ons 4 boekjes gegeven met bedrijven in de buurt, dan hoef je minder te gaan zoeken. Ga eens veel rondvragen vaak krijg je leuke tips of krijg je een idee wat voor soort kraamzorg, opvang jullie leuk lijkt, je kan ook n gastouder kiezen dat is weer lekker huiselijk?

ik had vandaag ook een goede termijnecho! Ben nu 11+3, uitgerekende datum is 19 juli geworden! Zo leuk. Hij/zij bewoog al aardig, en alles zit erop en eraan. Daarna gelijk aan mn beste vriendin verteld (hoogzwanger van een tweeling)vanavond in de vriendengroep vertellen! Zo ff lekker slapen. Was om 3 uur vannacht al wakker voor alles wat vandaag zou gaan gebeuren.

Allereerst allemaal een gelukkig nieuw jaar meiden. Dit jaar zullen wij onze baby'tje te zien krijgen. Ik heb zaterdag ook een goede termijnecho gehad wat was ik zenuwachtig doordat ik geen typische zwangerschapssymptomen heb. De kleine was meteen met hartslag in beeld dus zeer opgelucht ik mag mij nu geen zorgen meer maken van de echoscopiste haha. Mijn uitgerekende datum is 27 juli.Wij doen eind januari nog een extra echo zodat onze oudste ochter mee kan en dan willen we gelijk het geslacht horen. Meerdere die nog een extra echo doen?Ja wat komt er dan veel op je af met een eerste kindje he. Ik zou voor de kinderwagen ook even naar babypark gaan dan kun je even goed zien wat je wilt enzo. Wij hebben er daar een uitgezocht maar op marktplaats een gekocht ik vind die dingen zo belachelijk duur nieuw en vaak staan ze zo goed als nieuw op marktplaats. Kraamhulp kun je standaard door de verloskundige laten regelen dan krijg je meestal pas als de kraamweek begint degene te zien die bij jou komt kramen maar je bent vrij om zelf iemand te zoeken je zou op internet bijvoorbeeld is even kunnen kijken en als je iemand ziet waar je een goed gevoel bij hebt dan heb je gesprek voor je bevalling en ken je dus degene die komt kramen. Mijn enige zwangerschaps symptoom is vroeg wakker zijn. Elke nacht om 5 uur en niet meer kunnen slapen. Vannacht lag ik er natuurlijk laat in maar alsnog 4 uur geslapen en ja hoor weer wakker en klaar wakker. Gelukkig ben ik niet moe en gaat het voor nu dus prima met zo weinig slaap.

Gebruiker,  gefeliciteerd! Wij hebben 30 januari een geslachts bepalende echo, dan nemen we ook grote broer mee :).. ik heb zelf echt geen idee. Bij de eerste dacht ik wen meisje maar was een jongen! Nu heb ik echt niet het gevoel van "ik denk dat jij (bijv) een meisje ben.."

Terug
Bovenaan